Ik heb al dit kitje thuisliggen:

Alleen ik heb een handleiding van een louise FR uit 2000 erbij gekregen...

Kan iemand me stap voor stap vertellen hoe ik dit moet doen? Dus iemand die dit al eens heeft gedaan?
Moderator:Beheerders
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=697XTC840 schreef:Wat kost zo een remontluchtings-setje nou?
Ik zit er zelf ook over te denken om het aan te schaffen. Iedere x als ik een remgreep sloop ben ik een fortuin kwijt aan arbeidsloon bij m'n LBS.
les alpes schreef:Ik wil dit weekend m'n louises (zijn van ong van2001) doen. Kan ik dezelfde werkwijze volgen of zijn er kleine verschillen?
Niet iedereen rijdt zoals jou...Don schreef:haha lange leve Magura!Steelboy schreef:Ik kan het dromen...
!
Ontluchten kan eeen kind maar wel na iedere run!
TIPSven schreef: Toen de spuiten gevuld (wat een ***werk om dat zonder lucht te doen!)
Ja dat doe je, je hendel inknijpen zonder schijfCaramba schreef:Nog een ervaring van mijn kant met hope mini's: Als je de remblokken uit de klauw hebt gehaald en de zuigers terug hebt gedrukt moet ik de ruimte tussen de zuigers met een hard iets, stukje hout, muntjes etc opvullen, want zodra je in de remhendel knijpt komen de zuigers weer naar binnen. En als er geen schijf en remblokken tussen zitten komt de zuiger helemaal naar buiten en is ie er bij mij wel eens geheel uit gevallen en dan komt er dus ook een flinke lading remolie mee naar buiten. Ik weet niet hoe dat bij Magura's zit, maar dit wil je niet hebben.
Of doe ik dan iets fout
Nou, het kan ook wel zo(althans bij mijn Julies)maar dan moet je je ontluchtingsnippel gesloten hebben. Als je dan in je hendeltje knijpt zie je luchtbelletjes uit het gaatje in het reservoir komen, en dan moet je je stuur even beetje schuin houden zodat het meeste olie boven het gatje zit, en wanneer er bij het knijpen geen lucht meer omhoog komt(Waarschijnlijk ook beter drukpunt) kan je hem weer rechthouden en afvullen. Maar ik prefereer het normale onluchten, is net even iets beterCaramba schreef:Ow wacht ik snap hem al, als je aan 2 kanten met een spuit werkt hoef je niet in de hendel te knijpen
Maar aangezien ik het doe door continue in de hendel te knijpen en dan telkens de ontluchtingsnippel op de klauw te openen moet ik de zuigers wel tegenhouden.