Vork keuze (nu met resultaat!)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lautje
Vork keuze (nu met resultaat!)

Bericht door Lautje » za apr 09, 2005 10:02 am

Beste mensen,

Na lange twijfel tussen de Yeti AS-X en de Santa Cruz Bullit is mij keuze gevallen op de Bullit.

Dacht ik daar uit te zijn komt de volgende keuze, de vork. I.v.m. mijn Saint groep wil ik graag QR20 hebben en ik zit nu te twijfelen tussen de Jr T en de Z1 Drop Off Triple. Ook heb ik nog de keuze tussen de fox dhx 5 demper of de 5th Element Coil.

Kunnen jullie mij helpen met wat de verschillen zijn?

Alvast bedankt!
Erik

Enduro

Re:Vork keuze

Bericht door Enduro » za apr 09, 2005 12:00 pm

Tussen die Jr T en de Drop Off Triple is eigenlijk weinig verschil indien die D.O.T. ook 170mm is?
Eigenlijk ga je beter voor een Super T, zoek ergens een goede deal op of ga voor een 2e hands. De Super T heeft veel betere demping en "spiked" niet op hoge snelheid (vork kan niet snel genoeg inveren omdat de olie niet snel genoeg door een gaatje kan) en dat is gewoon niet comfortabel.
Je zou eventueel ook 1 HSCV demper in een Jr T installeren, maar dat kan een duur grapje worden.

Ik heb nog nooit met een DHX gereden, maar er wordt gezegd dat de 5th veel meer een "dood" gevoel heeft (veel rebound én compressiedemping, dus trage rebound en trage compressie) en voor velen schijnt de DHX toch wel de ultimate rear shock te zijn.

KoeniE

Bericht door KoeniE » za apr 09, 2005 6:52 pm

DHX

boxxer ride?

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo apr 10, 2005 11:41 am

Persoonlijk zou ik niet voor een Marzompie zoals de JR of de drop off en achter een platform shock monteren. Maar ga je bijvoorbeeld voor een Super T (zoals eerder werd gezegd) uit 03/04 dan heb je een alwat meer uitgebalanceerde fiets...
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als je een Junior ofzo zou monteren je het beste voor een ouderwetse out of the box vanilla kan gaan voor achter....
Over de DHX kan ik niets zinnigs zeggen behalve dat het idd geloof ik de shock van het moment is. En zoals Koenie al voorstelde een Boxxer Ride te monteren zal ik dat ook doen. Volgens mij heb je met een Bullit+DHX+Boxxer Ride een bom van een fiets; uitgebalanceerd als de netuh...
Uiteindelijk begrijp je al dat het om budget gaat.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di apr 12, 2005 4:54 pm

how bout Pike, of 36?
het beetje rij-ervaring met een Fox (te hard afgeveerd wel) deed me verlangen naar een 5th, maar ik moet t eens te goei testen

Enduro

Bericht door Enduro » di apr 12, 2005 8:15 pm

BF = DeJean schreef:
how bout Pike, of 36?

BF, ik denk niet dat de topicstarter zulke vorken kan betalen als hij in het begin zit te twijfelen over budget freeride/dh vorken zoals de Junior T.

les alpes

Bericht door les alpes » di apr 12, 2005 8:43 pm

in ieder geval geen 200mm nemen. In de BigBike werden de yeti en de santa cruz beiden met een 200mm vork getest en bij beiden kregen ze dezelfde commentaar: deze vork is te hoog waardoor de bike te lui wordt.

Lautje

Bericht door Lautje » ma apr 18, 2005 2:28 pm

Vrijdag mijn tweedehands frame en vork opgehaald. Na wat arbeid het afgelopen weekend en wat krachttermen toen mijn voorderailleur niet voor de juiste buismaat was (vanmorgen een tweedehandsje op de kop getikt, de LBS wilde mij deze als nieuw verkopen. Ben er maar niet ingetrapt en heb "m voor de helft van het geld meegenomen). Verder zijn alle spulletjes van Saint.

Afbeelding

jojo

Re:Vork keuze (nu met resultaat!)

Bericht door jojo » ma apr 18, 2005 6:15 pm

Mooi eind resultaat ;)

Plaats reactie