Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Handjob (maar dan anders) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Splinter

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 7:10 pm    Onderwerp: Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Ik vind dit een erg mooi frame. Maar wat vind de andere dp-er hiervan:

Build up:

http://www.covebike.com/article.php?itm=30

Volgens mij is het een frame van staal en niet van alu of lees ik het nu niet goed Wink. Anyways ik vind hem stoer, wat jullie??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gemini

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 7:24 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

[quote]The Hand-Job uses the classic beauty of steel to deliver a ride that, depending on how well you take care of yourself, could outlive you.
[/quote]

Als ik dit zo lees neem ik aan dat ie idd van staal is ja...

Mooi frame... Dat cker.. Vooral die witte van dat opgebouwde model..
Alleen volgens mij heeft ie de derraileur-oog aan het frame zitten en is dus niet vervangbaar... Das het enige minpuntje...

mzzl Gemini
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gemini

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 7:26 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

http://www.covebike.com/article.php?itm=55

HAHA... lachen... een xc frame wat als standaard afbouw pakket te krijgen is met een Shiver voorvork d"r in!

moet niet veel gekker worden.. ;D

mzzl Gemini
Naar boven
MavErik

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 7:55 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

[quote]Frame Material: Columbus Niva Crom Cromoly [/quote]

Lijkt me idd wel een stalen frame ja. Vind wel gaaf dat ie van staal is, zijn er niet zo heel veel meer, maar vind hem ook niet echt bijzonder.

Derrailleurpadje is niet vervangbaar, maar dat is vrij standaard op stalen frames volgens mij. Op mijn VooDoo is ie ook niet vervangbaar en die doet het al 6 jaar. Omdat het staal is, is het wel terug te buigen/te richten als ie een beetje verbuigt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Brum.

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 8:05 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Is idd normaal op stalen frames dat dat niet vervangbaar is. Maar dit frampje is ook nog eens zeeer lekker geprijsd! 600 CAN$ wat gelijk staat aan ongeveer 400 euri, ex alle verzend/transport/btw/douane kosten... Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Splinter

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 9:15 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Die Shiver stond alleen in de DH-kit dus niet bedoelt voor XC of deze fiets. Wink

Prijs vond ik ook strak en hoe vaak rij nu zo"n oogje kapot, is er eventueel misschien zelf wel weer op te lassen (hou je er natuurlijk wel een zwakke plek aan over).

Ik zie alleen nergens iets over het gewicht staan. Nu lees ik nogwel eens ergens overheen maar toch. Wat zou dat nou wegen zo"n stalen snoepje 7 á 8 kg (frame only ???)

Staalkenners Setzer, Dekerfs?
Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 9:25 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Splinter schreef:

Die Shiver stond alleen in de DH-kit dus niet bedoelt voor XC of deze fiets. Wink

Prijs vond ik ook strak en hoe vaak rij nu zo"n oogje kapot, is er eventueel misschien zelf wel weer op te lassen (hou je er natuurlijk wel een zwakke plek aan over).

Ik zie alleen nergens iets over het gewicht staan. Nu lees ik nogwel eens ergens overheen maar toch. Wat zou dat nou wegen zo"n stalen snoepje 7 á 8 kg (frame only ???)

Staalkenners Setzer, Dekerfs?

Wow.... 7 a 8 kilo frame only??? Surprised

De ontwikkeling om stalen frames is al weer gevorderd hoor... ik denk zelfs dat ik durf te zeggen dat het in de buurt van aluminium frames ligt...
Een stalen frame zal rond de 2,5 kilo liggen, en ze gaan er ook nog verder onder...

[sub]Ik vraag me af hoe je bij 7 a 8 kilo kan komen...[/sub]
Naar boven
Splinter

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 9:33 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

:-[ :-X ???

Ehm............. vergelijken met gietijzer ;D

Ik dacht laat ik maar eens voorzichtig hoog gaan zitten met gokken. Ik nog stilletjes hopen op 5 kg zodat ik verrast zou worden. Maar 2,5 had ik niet verwacht Cool. [sub]ik ben ook geen kenner ofzo, sterker nog.... :-X [/sub]

Maare wat is eigenlijk het voordeel van Staal t.o.v. alu ???

Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 9:43 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Aluminium is retehard.

Staal flext lekker mee... als je flink aanzet op een stalen ros, voel je miniem de achtervork bewegen...Ook bij een stukje singletrack, zul je voelen dat zo"n stalen ros veel comfyer is dan een alu...

Een aluminium ros rijdt namelijk errug strak, en geeft totaal geen comfort aan de rijder...
Naar boven
Exar

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2003 9:43 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Niks, behalve dat DeKerfs voor je knielt, en je de keuze van boven of onder krijgt van hem. Een RM Blizzard frame weegt 1,9 kg geloof ik?
Naar boven
BF = DeJean
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 8:15 am    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Splinter,
Talk to Dhillannie@hotmail.com
Die heeft een Cove (Peeler DH) en goeie contacten daar. Die kan je wel eens een mooie prijs versieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Fisher_HKEK

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 9:12 am    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Mooi frampje maar ik blijf echt bij alu dan maar iets minder comfort maar dat strakke stijve vind ik toch fijner
Naar boven
Splinter

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 10:39 am    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

BF= Kaiser Soze schreef:

Splinter,
Talk to Dhillannie@hotmail.com
Die heeft een Cove (Peeler DH) en goeie contacten daar. Die kan je wel eens een mooie prijs versieren.

Thanks ;)

De weg naar Drue heb ik dankzij Plons gevonden (Bikeblast actie), ik heb een mailtje naar Geoff van Covebike gestuurd en verteld dat ik interesse heb in de bike en daarbij heb ik de naam van Drue laten vallen. Ik zal Drue nog eens mailen met wat specifiekere vragen over Covebike.
Naar boven
hvnu

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 8:03 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

En ik zie hier een stalen mtb frame te koop staan van 1350 grammetjes Surprised gezien bij "labici thread"

ps. weet iemand hoe je forever kunt inloggen hier? heb geen zin om steeds password te copy/paste.......
Naar boven
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 8:08 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Dn Helle schreef:

Aluminium is retehard.

Staal flext lekker mee... als je flink aanzet op een stalen ros, voel je miniem de achtervork bewegen...Ook bij een stukje singletrack, zul je voelen dat zo"n stalen ros veel comfyer is dan een alu...

Een aluminium ros rijdt namelijk errug strak, en geeft totaal geen comfort aan de rijder...

Hmz, hangt ervan af. Mijn Trek 2300 roadframe van ZR 9000 Custom Alloy (alu met een zirconiumsmaakje dus) van 1500 gram in maat 63 c-t is echt niet "harsh"
Een dikwandig containerframe geeft idd geen millimeter mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Splinter

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 9:02 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

hvnu schreef:

En ik zie hier een stalen mtb frame te koop staan van 1350 grammetjes Surprised gezien bij "labici thread"

ps. weet iemand hoe je forever kunt inloggen hier? heb geen zin om steeds password te copy/paste.......

ps. is een aanvinkvak voor bij het inloggen "blijf ingelogt" of zo iets. Wink
Naar boven
hvnu

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 10:50 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Splinter schreef:
ps. is een aanvinkvak voor bij het inloggen "blijf ingelogt" of zo iets. Wink

Werkt ook niet, je kunt die maar voor een bepaalde tijd aan laten zetten, heb et maar iedere keer op 99999 staan. Als dat toch de manier is en de tijdslimiet er niks mee te maken heeft moet ik dan met cookies gaan werken ofso? Dat gaat zeker niet lukken.

Ontopic: en? is dat 1350 gr voor een stalen frame nog geloofwaardig? Dan weet ik wel wat mn volgende frampie wordt...........
Naar boven
MavErik

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2003 11:23 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Ik denk dat die 1350gr voor een race frame is, voor een stalen MTB frame lijkt me dat wel erg licht.
Van LaBici (onder de tabel):[quote]De gewichten betreffen 8 ongeverfde en ongelasde buizen voor weg frames maat 54 c/c.[/quote]

RM Blizzard is idd ongeveer 1.9 a 2.0, Voodoo Bizango is ongeveer 1800gr, DeKerf Team SL en Kelly ook zoiets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
T

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2003 6:47 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

kweenie of je d"r inmiddels uit was, maar ik kwam dit tegen zojuist http://www.mk-bike.de/index.html?target=dept_287.html

409 eur
"t is echt een heel mooi frame... die G-spot ben ik ook erg weg van, is alleen vrij zwaar ruim 4kg (2002 freeride fully maar toch, van de zomer in"t eggie mogen aanschouwen, ik stond erbij en kwijlde...)

cove maakt serieus gei-le bikes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Splinter

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2003 7:44 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Ik was ze via hun dealerlijst hier tegengekomen (ietsies duurder): http://www.cosmicsports.de/start.htm
Naar boven
Patman

BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2003 10:13 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Ik was ze via hun dealerlijst hier tegengekomen (ietsies duurder): http://www.cosmicsports.de/start.htm
[color=Blue]Da"s de Duitse invoerder (tegelijk één van onze leveranciers, ik weet niet of er in Nederland winkels zijn die met hen werken), dus in die prijs is het vervoer van de USA naar Duitsland en de bijhorende invoerrechten al wel ingerekend. Bovendien heb je voor die prijs gelijk ook nog "ns "n Europees aanspreekpunt voor het geval er ooit probs moesten zijn ...
Moest je liever op die manier kopen ( check wat dit betreft http://www.dirty-pages.net/yabbse/index.php?board=14;action=display;threadid=3196 ), post het dan hier ff en dan mail ik je wel Smile
[/color]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Splinter

BerichtGeplaatst: Za Sep 06, 2003 12:04 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Ik vond de prijs van die duitse winkel ook wel erg nice, maar bij cove hebben ze mooie opbouwkits voor een mooie prijs. Voor een frame incl. kit zouden ze een mooi prijsje kunnen maken. Dus ik wacht even hun aanbod af, kijk wat de transport kost en wat ik er in elders voor moet betalen. Bij USP betaal je volgens mij zo"n 2 á 3 honderd voor het transport van een complete fiets. Voor frame-only is de duitse winkel goedkoper maar ik weet nog niet hoe het met de afmontage gaat zitten.

maare...... jij hebt ook een winkel en kan er wellicht ook op een prima manier aankomen voor mij?? if you want to make me a nice offer, just mail me.

[sub]wordt alleen wel een via via verhaal dan[/sub]

e.arkesteijn@post.com

Wink
Naar boven
Patman

BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2003 12:31 am    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

[color=Blue]K, maar Cosmic is geen winkel, het is een groothandel waar je dus als particulier niet kopen kan ...
Denk je er ook aan dat de invoertaksen voor een komplete fiets heel wat hoger liggen dan voor een frame?!
Echt niet om me op te dringen hoor, maar ik heb al net "n keer te veel mensen heel onaangenaam verrast weten zijn eens ze (dikwijls achteraf) van de overheid de rekening voor BTW & invoerheffing in de bus kregen ...
Ik mail je verder, want voor een komplete fiets moet ik toch eerst zo wat je budget en persoonlijke voorkeuren qua afmontage kennen Smile
[/color]
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Sep 08, 2003 9:11 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

Dn Helle schreef:

De ontwikkeling om stalen frames is al weer gevorderd hoor... ik denk zelfs dat ik durf te zeggen dat het in de buurt van aluminium frames ligt...
Een stalen frame zal rond de 2,5 kilo liggen, en ze gaan er ook nog verder onder...

[sub]Ik vraag me af hoe je bij 7 a 8 kilo kan komen...[/sub]

2.5 Kilo?? Man het is geen DH frame!!

Voor diegene die het dan nog steeds niet door hebben; stalen frames van hoogwaardige buizen wegen nauwelijks zwaarder dan aluminium frames. Sterker nog... er zijn genoeg mensen hier op het forum die een zwaardere alu ht frame hebben dan de gemiddelde high-end stalen ros weegt.

Gemiddeld voor een 17"-18" kun je uit gaan van een 1600-1900 gram voor een frame uit bijv. Reynolds 853, Columbus Foco of soortgelijken...

Onder de1600 gram is redelijk goed mogelijk, alleen worden eigenschappen als wanddikte en duurzaamheid e.d. van de buis wat twijfelachtiger.

Een stalen HT van 9 kg mét een geveerde vork is redelijk goed haalbaar. Zelf weegt mijn lichtste stalen ros incl. starre vork 9.2kg op de kop af. Dit is dan met een redelijke "bombproof" setup. Eentje die zonder gezever tegen een stootje kan.

Let echter op; Omdat er bijv. Reynolds 853 op een frame staat wil NIET zeggen dat het ook een super lichte is... de Rocky"s bijv. worden uit hoogwaardige stalen pijp opgetrokken, echter.. wegen veel voor een stalen frame. Ik vermoed dat ze een non-butted buis gebruiken of een die over het geheel gewoon een wat dikkere wand heeft.

Mijn DeKerf Team SL opgetrokken uit een mix van voornamelijk Reynolds 853 en 725 (staande vork) weegt incl. RVS anti-chainsuck geval (plaat onder frame) 1685grammen in de maat 17,5".

Ik groet u!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Ma Sep 08, 2003 9:16 pm    Onderwerp: Re:Handjob (maar dan anders) Reageer met quote

:-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Sorry DK....

Het was een ruwe schatting en ik had al verwacht dat ik wat TE hoog zat...

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: