Build up:

http://www.covebike.com/article.php?itm=30
Volgens mij is het een frame van staal en niet van alu of lees ik het nu niet goed

Moderators:JJ, Beheerders
The Hand-Job uses the classic beauty of steel to deliver a ride that, depending on how well you take care of yourself, could outlive you.
Frame Material: Columbus Niva Crom Cromoly
Splinter schreef:
Die Shiver stond alleen in de DH-kit dus niet bedoelt voor XC of deze fiets.![]()
Prijs vond ik ook strak en hoe vaak rij nu zo"n oogje kapot, is er eventueel misschien zelf wel weer op te lassen (hou je er natuurlijk wel een zwakke plek aan over).
Ik zie alleen nergens iets over het gewicht staan. Nu lees ik nogwel eens ergens overheen maar toch. Wat zou dat nou wegen zo"n stalen snoepje 7 á 8 kg (frame only ???)
Staalkenners Setzer, Dekerfs?
ThanksBF= Kaiser Soze schreef: Splinter,
Talk to Dhillannie@hotmail.com
Die heeft een Cove (Peeler DH) en goeie contacten daar. Die kan je wel eens een mooie prijs versieren.
Hmz, hangt ervan af. Mijn Trek 2300 roadframe van ZR 9000 Custom Alloy (alu met een zirconiumsmaakje dus) van 1500 gram in maat 63 c-t is echt niet "harsh"Dn Helle schreef: Aluminium is retehard.
Staal flext lekker mee... als je flink aanzet op een stalen ros, voel je miniem de achtervork bewegen...Ook bij een stukje singletrack, zul je voelen dat zo"n stalen ros veel comfyer is dan een alu...
Een aluminium ros rijdt namelijk errug strak, en geeft totaal geen comfort aan de rijder...
hvnu schreef:
En ik zie hier een stalen mtb frame te koop staan van 1350 grammetjesgezien bij "labici thread"
ps. weet iemand hoe je forever kunt inloggen hier? heb geen zin om steeds password te copy/paste.......
Splinter schreef:ps. is een aanvinkvak voor bij het inloggen "blijf ingelogt" of zo iets.
De gewichten betreffen 8 ongeverfde en ongelasde buizen voor weg frames maat 54 c/c.
Dn Helle schreef:
De ontwikkeling om stalen frames is al weer gevorderd hoor... ik denk zelfs dat ik durf te zeggen dat het in de buurt van aluminium frames ligt...
Een stalen frame zal rond de 2,5 kilo liggen, en ze gaan er ook nog verder onder...
[sub]Ik vraag me af hoe je bij 7 a 8 kilo kan komen...[/sub]