Nightbiken route Dorst 28 oktober 2007

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Brum.

Bericht door Brum. » ma okt 29, 2007 11:22 am

Cloxxki schreef:Ik bedacht me tijdens het terugrijden voor een bepaalde bochtencombinatie vandaag, dat als je dan toch 's nachts gaat rijden, je net zo goed tegen de richting in kunt gaan rijden. Is de route lekker verrassend, en technisch uitdagender.
Ik heb heb hem overdag al eens omgekeerd gereden in de hoop een verloren fietsmaat terug te vinden, en het zou zomar een heel andere route ine en ander bos kunnen zijn. "Voelt" totaal anders aan. Veel stukken lopen minder natuurlijk, anderen weer verrassend natuurlijk.

Ik vraag mij af hoe de mij door Ninko aangeraden PRO LED-08 zich verhoudt tot de Cateye 530 met en zonder modificatie?

MTBR heeft weleens een grote test gedaan van dure lampen, met vergelijkende foto's ergens in een bos. Ergens zoiets met el cheapo lampjes gezien?

Andere vraag, wat is het effect van bv 2 van zulke lampen op een fiets (1 op helm desnoods), tov maar eentje? 2x€16.95 valt nog te overzien...
Beter 1x DIY doen, ook el-cheapo maar wel het licht van multi-100eurie lampjes. En hoeft ook niet zo heel duur te zijn. Met el-cheapo (multi 5mm / 1x 3W) lampen zie je gewoon (te) weinig.

Verder was het weer erg gezellig! Leuk rondje (kom er bijna nooit), toch wel één van de meer uitdagendere om in het donker te doen: stuuuuuuren.
Zal maar toegeven dat ik tijdens het tweede rondje ook een paar keer in het decors beland ben, iets te gretig in de bochtjes.

EDIT: lees net op CPF dat onze lampen weer verleden tijd zijn, Cree heeft de volgende bingroup vrijgegeven... Dussss. :roll:

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » ma okt 29, 2007 12:37 pm

Brum. schreef: Met el-cheapo (multi 5mm / 1x 3W) lampen zie je gewoon (te) weinig.
Kan iemand vertellen in welke mate dit wordt bepaald door iemand zijn ogen? Ik heb namelijk Dorst ook wel eens gedaan met 1x3w cree op het stuur en 1x3w oudere luxeon op de helm en vond dat al genoeg licht. Ik kom daar bijna nooit, dus het is niet dat ik de route al uit mijn hoofd ken. Heb ik gewoon goede ogen, of hebben mensen met 15watt aan ledverlichting slechte ogen?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 29, 2007 12:48 pm

Het was inderdaad weer leuk, kort maar heftig zal ik maar zeggen.

Zondag avond toch niet zo'n fijne avond om zoiets te plannen.

Leuk om tijdens de gebruikelijke 'tussendoor praat' termen te horen waar ik nog nooit van gehoord heb :) Lampjes bouwen is weer een vak apart..

We hoorden van Brum dat onze veel te dure ;) lampjes ook gepimped kunnen worden met wat betere LED's zodat de lichtopbrengst EN de brand duur nog eens beter worden. klonk me als muziek in de oren!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 29, 2007 1:15 pm

Dan doen we de volgende op een vrijdag- of zaterdagavond. Ik ben heel erg flexibel..:D Daarna de kroeg induiken!!

Mooie heldere nacht uitzoeken. IJskoud en sneeuw.. Dan zijn we op het eind allemaal sneeuwblind...:D

Lampjes zijn goed. Ik ben nu al een nieuwe en verbeterde versie aan het plannen..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Brum.

Bericht door Brum. » ma okt 29, 2007 1:52 pm

heppypeppy schreef:
Brum. schreef: Met el-cheapo (multi 5mm / 1x 3W) lampen zie je gewoon (te) weinig.
Kan iemand vertellen in welke mate dit wordt bepaald door iemand zijn ogen? Ik heb namelijk Dorst ook wel eens gedaan met 1x3w cree op het stuur en 1x3w oudere luxeon op de helm en vond dat al genoeg licht. Ik kom daar bijna nooit, dus het is niet dat ik de route al uit mijn hoofd ken. Heb ik gewoon goede ogen, of hebben mensen met 15watt aan ledverlichting slechte ogen?
Het kan idd met minder, maar met 1 Cree/SSC en een Luxeon heb je dus al zowat 3x zoveel licht als met één Luxeon.

Maar ben je alleen en heb je de tijd, dan is minder vaak al genoeg.
Wil je serieus doorrijden en ook nog eens wat uitdagender fietsen 's avonds (Ardennen bv) dan is meer licht wel fijn.
JJ schreef:Het was inderdaad weer leuk, kort maar heftig zal ik maar zeggen.

Zondag avond toch niet zo'n fijne avond om zoiets te plannen.

Leuk om tijdens de gebruikelijke 'tussendoor praat' termen te horen waar ik nog nooit van gehoord heb :) Lampjes bouwen is weer een vak apart..

We hoorden van Brum dat onze veel te dure ;) lampjes ook gepimped kunnen worden met wat betere LED's zodat de lichtopbrengst EN de brand duur nog eens beter worden. klonk me als muziek in de oren!

JJ
Kunnen idd gepimpt worden met SSC P4's, ik zag alleen dat de Race en Enduros 5W LuxV's gebruiken (daar komen de termen weer :lol:), en die zijn er wel met nieuwere chips, alleen wat lastiger te vinden.

Voor de kleintjes op het hoofd die Luxeon III's gebruiken is het iig zo gebeurd, dat is zowieso geen probleem.
Mits het ding niet dichtgelijmt is, maar ik meende ergens ooit gelezen te hebben dat dat niet het geval is.

Zaterdagavond, ietjes vroeger beginnen, langere route (Posbank of Nijmegen-Reichswald?) en daarna mooi after-ouwehoeren in een freetschuur of zuiptent.
Klinkt me als muziek in de oren... :)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 29, 2007 3:28 pm

Brum. schreef: Zaterdagavond, ietjes vroeger beginnen, langere route (Posbank of Nijmegen-Reichswald?) en daarna mooi after-ouwehoeren in een freetschuur of zuiptent.
Klinkt me als muziek in de oren... :)
Mij ook!!

Bij voorkeur onder de door Dida omschreven omstandigheden!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 29, 2007 6:58 pm

Welke omstandigheden?

"Daarna de kroeg induiken" of "IJskoud en sneeuw"

harharhar..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Pottser

Bericht door Pottser » ma okt 29, 2007 8:14 pm

Sneeuw en kroeg, allebei klinkt goed.

Ik merk dat ik moeite heb om deze thread te volgen. Ik ben blij dat ik een Light and Motion lampje heb gekocht, maar begrijp ook dat het zelf maken goedkoper is en tot betere resultaten kan leiden. Ik laat me hier graag meer over vertellen. Ik heb als het lampje morgen binnenkomt al moeite om te zorgen dat een amerikaanse stekker wordt omgebouwd naar een nederlandse stekker. Veel verder sleutelen durf ik voorlopig niet aan. Ben benieuwd naar foto's van de setups.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 29, 2007 9:05 pm

ombouwen van US naar euro? denk je wel aan de 110 volt in de US!

Maar als je het onderdelen subforum even doorbladert kom je vanzelf een lichtjes topic tegen. Daar staan links en foto's.

Pottser

Bericht door Pottser » ma okt 29, 2007 9:20 pm

De lader is van 110 - 240 volt, dus het is louter een kwestie van stekker zoeken. Ik zal subforum nu gaan bekijken.

ott

Bericht door ott » di okt 30, 2007 12:38 pm

Al die gekke dingen, ben nog steeds tevreden met de sigma evo-x set.
Goede prijs en voldoende licht. :idea:
Wil je het nightriden een keer proberen zonder al te hoge aanschaf kosten dan is de evo-x een aanrader (en ook nog makkelijk verkrijgbaar)

Ik ben nog wel op zoek naar info hoe ik een accu in elkaar kan knuttselen die compatibel is met mijn setje en wat langer mee gaat, iemand toevallig?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Brum.

Bericht door Brum. » di okt 30, 2007 1:56 pm

ott schreef:Al die gekke dingen, ben nog steeds tevreden met de sigma evo-x set.
Goede prijs en voldoende licht. :idea:
Wil je het nightriden een keer proberen zonder al te hoge aanschaf kosten dan is de evo-x een aanrader (en ook nog makkelijk verkrijgbaar)

Ik ben nog wel op zoek naar info hoe ik een accu in elkaar kan knuttselen die compatibel is met mijn setje en wat langer mee gaat, iemand toevallig?
Als je 'm goed overvolt zal er wel genoeg licht uitkomen, is dat ding 6V?

Dan gewoon een 4AH (oid, maar veel groter zijn ze er niet) 7,2V NiMH racingpackje tegenaan stuiteren.
12V is ook een lekkere overvolt, moet je alleen wel reservelampjes meenemen, maar liiiiiiichtttt!
Op MTBR zwerven nog tabelletjes rond over wat MR11/MR16 halogeen lampjes doen qua lichtoutput als je er wat meer voltjes doorheen jaagt.
Als je de accucapaciteit hebt, is dat zeker de moeite waard.

Tuig was de 3e Sigma rijder waar Walter en ik mee mee zijn geweest die zijn mening bij heeft moeten stellen...
:lol:

Louis mtb tandem

Nightbiken Dorst

Bericht door Louis mtb tandem » di okt 30, 2007 7:22 pm

Ik ken het parcours goed het is echt technisch!!!!! Kom uit Breda en knal er de laatste tijd regelmatig met de tandem overheen. Ik waarschuw jullie om de lampen op de helm te monteren anders zal je regelmatig overstekende boompjes tegen komen :cry: :lol: . In ieder geval veel plezier en voor degene die een rondje of 10 wil doen zal ik vast een receptje met annabole voorschrijven :D :D :D .

GreetZzzzzzz,

louis

Kerensky

Bericht door Kerensky » ma dec 17, 2007 8:51 pm

didadunlop schreef:Dan doen we de volgende op een vrijdag- of zaterdagavond. Ik ben heel erg flexibel..:D Daarna de kroeg induiken!!

Mooie heldere nacht uitzoeken. IJskoud en sneeuw..
Het wordt wel weer eens tijd voor een Nightride, binnenkort hebben we weer de kortste dag gehad.

Was gisteren aan het eind van de middag nog in Schoorl.

Afbeelding

dader

Bericht door dader » ma dec 17, 2007 8:53 pm

WOW mooie foto!
Een keer nightbiken in Schoorl lijkt mij wel een keer leuk!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma dec 17, 2007 9:54 pm

IDD mooie foto!!!!Goeie voor de happy christmas kaarten..:D

Wanneer nightbiken in Schoorl? ben er nog nooit geweest. Volgende week gehele week vrij. Alleen de 27ste bosjes meeting in Maasmechelen..:D

Ik ga morgen weer een eindje nachtfietsen. Eens kijken of ik mooie kiekjes kan schieten.

dader

Bericht door dader » ma dec 17, 2007 9:59 pm

Misschien kunnen we Zondag 30 December om 19:00 bij Restaurant Duinvermaak afspreken??

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma dec 17, 2007 10:06 pm

Ik ben voor. Nieuw topic openen? De dag erna wel oudjaarsduik in Mill. Maar dat overleven we wel..:D

Plaats reactie