Trek session 10
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
idd 254mm veerweg is gewoon te bruut en veelste veel voor in nederland,daarom gaat deze fiets voor het echte werk naar het buitenland toe omdat het daar veel meer uitdaging geeft dan hier in Nederland.Maar elke afdaling hier in nederland is wel zalig met de session.Maar ja af en toe een keer naar de 4x baan in groningen om lekker te kunnen trainen zal wel lukken.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
In het buitenland vind ikzelf persoonlijk 254mm veerweg nog teveel. Maar dat ligt ook aan je rijstijl.
Sommige rijden lomp en bruut en hebben het dan wel nodig, sommige die maken wel eens een fout en dan zijn ze blij dat zoveel veerweg hun dan nog opvangt of corrigeert. Maar als je gewoon clean naar beneden rijd dan heb je aan 70mm minder veerweg meer als genoeg.
Maar des ondanks ben ik jaloers op je vette bike
Sommige rijden lomp en bruut en hebben het dan wel nodig, sommige die maken wel eens een fout en dan zijn ze blij dat zoveel veerweg hun dan nog opvangt of corrigeert. Maar als je gewoon clean naar beneden rijd dan heb je aan 70mm minder veerweg meer als genoeg.
Maar des ondanks ben ik jaloers op je vette bike

Life begins at the end of your comfortzone.
Ik neem aan dat je 170mm bedoelt?Tuup J schreef:Maar als je gewoon clean naar beneden rijd dan heb je aan 70mm minder veerweg meer als genoeg.

En inderdaad, erg relaxte bike

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
- Pieter en zijn V10
daar ben ik het helemaal mee eens - voor racers zijn 180 op bijna elke europeese koers voldoende - alleen zijn er nog andere dingen, die aan een fiets belangrijk zijn behalve de veerweg:
-handling (de session 10 laat zich ook dank zijn diepe zwartepunkt uitstekend manoeuvreren)
-hoe neutraal die zich gedraagt tijdens trappen: ook daar voel je niet veel van de 254mm, accelereren gaat uitermaate goed, last heb ik allen van de pompende voorvork.
minpunt is het framegewicht, maar was voor mij niet zo belangrijk als de boven genoemde eigenschappen.
bovendien komt er volgend seizoen een lichter broertje met 8 inch uit, voor de mensen die echt competitive denken.
ik zal de reserves die dit frame biedt wel nodig hebben, als ik de roadgaps voor het eerst spring - techniek verbeteren...en als het dan saai wordt stap ik over naar 6 inch of hardtail

-handling (de session 10 laat zich ook dank zijn diepe zwartepunkt uitstekend manoeuvreren)
-hoe neutraal die zich gedraagt tijdens trappen: ook daar voel je niet veel van de 254mm, accelereren gaat uitermaate goed, last heb ik allen van de pompende voorvork.
minpunt is het framegewicht, maar was voor mij niet zo belangrijk als de boven genoemde eigenschappen.
bovendien komt er volgend seizoen een lichter broertje met 8 inch uit, voor de mensen die echt competitive denken.
ik zal de reserves die dit frame biedt wel nodig hebben, als ik de roadgaps voor het eerst spring - techniek verbeteren...en als het dan saai wordt stap ik over naar 6 inch of hardtail

Misschien een session8?vrx schreef:weet je al wat meer details van die 8inch uitvoering?
is dat een session7 model of meer een session 10 model?
of iets geheel nieuws?

Ja Sepp, heb je niet (primeur)foto's ofzo?

@ Pieter: ik had dat 'minder' gemist, vandaar.

http://larsveenstra.com
ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien zo'n 8 inch versie van de session 10.
Laatst gewijzigd door Trekrules op di mar 20, 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Ok dat is pas volgend jaar,maar nu is de Trek session 10 hun top DH en ook nog eens de duurste fiets uit de DH/FR lijn van trek.De session 10 frame is momenteel de duurste frame voor DH te verkrijgen zonder een G-boxx,die van nicolai zijn duurder maar dat komt mede door dat er een G-boxx in zit.Als je de prijzen lijst van trek te voorschijn haalt,dan schrik je even van de frame prijs 

Laatst gewijzigd door Trekrules op wo mar 21, 2007 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
je kunt trouwens bijna 3 session 77 frame's van kopen wat de session 10 frame kost
overzicht van de prijzen van de session's in nederland met 19%btw
session 7 2499 euro
session 77 3499 euro
session 77 frame 1499 euro
session 10 5999 euro
session 10 frame 3999 euro
prijzen in belgie/luxemburg met 21%btw
session 7 2541 euro
session 77 3588 euro
session 77 frame 1524 euro
session 10 6099 euro
session 10 frame 4066 euro
http://www2.trekbikes.com/Assets/asset_ ... 233198.pdf

overzicht van de prijzen van de session's in nederland met 19%btw
session 7 2499 euro
session 77 3499 euro
session 77 frame 1499 euro
session 10 5999 euro
session 10 frame 3999 euro
prijzen in belgie/luxemburg met 21%btw
session 7 2541 euro
session 77 3588 euro
session 77 frame 1524 euro
session 10 6099 euro
session 10 frame 4066 euro
http://www2.trekbikes.com/Assets/asset_ ... 233198.pdf
- Pieter en zijn V10
de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.
4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na
-ZR9000 frame zijn erg dure frames,maar het is ook veel duurzamer en sterker en lichter dan de meeste andere frames.Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.
-Manitou revox,manitou's aller duurste en ultieme achter demper met standaard Titainium veer kost al bijna 700 euro en behoord tot 1 van de aller beste dempers en is speciaal voor de session 10 ontworpen met de aller langste inbouwmaat van Manitou.
- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
-ZR9000 frame zijn erg dure frames,maar het is ook veel duurzamer en sterker en lichter dan de meeste andere frames.Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.
-Manitou revox,manitou's aller duurste en ultieme achter demper met standaard Titainium veer kost al bijna 700 euro en behoord tot 1 van de aller beste dempers en is speciaal voor de session 10 ontworpen met de aller langste inbouwmaat van Manitou.
- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
Wordt het niet tijd om wat advertentieruimte te gaan kopen hier op de site??? Dit riekt naar reclameTrekrules schreef:4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na

ik denk dat ze zo duur zijn in europa,omdat de euro steeds sterker en duurder wordt en de dollar steeds meer aan het dalen is.Als je in amerika komt is alles veel goedkoper en omdat de euro nu machtiger is dan de dollar.Ben je in Amerika voordeliger uit met dingen daar kopen dan in europa.de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.
Trekrules schreef:Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.

Wat Proto's betreft kan ik je verzekeren, dat er wel een paar meer dan 4 stuks gemaakt moeten worden, om een fullsuspension frame productierijp te krijgen.
dat is geen reclame maar uitleg waarom trek zoveel tijd en ontwikkeling heeft ingestoken voor de session 10 frame waarom het zo duur is.Wordt het niet tijd om wat advertentieruimte te gaan kopen hier op de site??? Dit riekt naar reclame
- Pieter en zijn V10
Niet altijd alle verhalen geloven. Tuurlijk is het een prima fiets, maar ik zie niet in waarom dit frame duurder moet zijn dan de sunday, m3, v10 (om maar wat te noemen). Maar goed die hebben natuurlijk ook geen Chain torque elimenatorTrekrules schreef:4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
ja een product uit de VS is altijd duurder, maar zeker niet het dubbeleTrekrules schreef:ik denk dat ze zo duur zijn in europa,omdat de euro steeds sterker en duurder wordt en de dollar steeds meer aan het dalen is.Als je in amerika komt is alles veel goedkoper en omdat de euro nu machtiger is dan de dollar.Ben je in Amerika voordeliger uit met dingen daar kopen dan in europa.de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.

europeesche producten zijn omgekeerd in amerika duurder dan hier - kijk maar bvbld. naar Dainese en Magura spullen