Trek session 10

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma mar 19, 2007 8:22 pm

Wat een ontdekking!
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma mar 19, 2007 10:10 pm

ik weet het wel dat het niet zo handig is om een DH bak voor XC te gebruiken,maar het was het proberen waard en helaas geen succes en daarom doe ik het niet weer.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » ma mar 19, 2007 10:45 pm

damn...ja sorry daar ga ik niks over zeggen.

En met 254mm veerweg, dan mag ik hopen dat die lekker afdaalt, al is het veels te veel veerweg voor hier.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma mar 19, 2007 11:36 pm

idd 254mm veerweg is gewoon te bruut en veelste veel voor in nederland,daarom gaat deze fiets voor het echte werk naar het buitenland toe omdat het daar veel meer uitdaging geeft dan hier in Nederland.Maar elke afdaling hier in nederland is wel zalig met de session.Maar ja af en toe een keer naar de 4x baan in groningen om lekker te kunnen trainen zal wel lukken.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » di mar 20, 2007 10:56 am

In het buitenland vind ikzelf persoonlijk 254mm veerweg nog teveel. Maar dat ligt ook aan je rijstijl.

Sommige rijden lomp en bruut en hebben het dan wel nodig, sommige die maken wel eens een fout en dan zijn ze blij dat zoveel veerweg hun dan nog opvangt of corrigeert. Maar als je gewoon clean naar beneden rijd dan heb je aan 70mm minder veerweg meer als genoeg.

Maar des ondanks ben ik jaloers op je vette bike 8)
Life begins at the end of your comfortzone.

larzveenz
Berichten:861
Lid geworden op:zo okt 29, 2006 6:34 pm
Locatie:Beekbergen
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di mar 20, 2007 4:26 pm

Tuup J schreef:Maar als je gewoon clean naar beneden rijd dan heb je aan 70mm minder veerweg meer als genoeg.
Ik neem aan dat je 170mm bedoelt? ;)
En inderdaad, erg relaxte bike :arms:
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » di mar 20, 2007 4:31 pm

nee 254 mm min 70 mm dus zo rond de 180 mm
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » di mar 20, 2007 7:15 pm

daar ben ik het helemaal mee eens - voor racers zijn 180 op bijna elke europeese koers voldoende - alleen zijn er nog andere dingen, die aan een fiets belangrijk zijn behalve de veerweg:

-handling (de session 10 laat zich ook dank zijn diepe zwartepunkt uitstekend manoeuvreren)
-hoe neutraal die zich gedraagt tijdens trappen: ook daar voel je niet veel van de 254mm, accelereren gaat uitermaate goed, last heb ik allen van de pompende voorvork.

minpunt is het framegewicht, maar was voor mij niet zo belangrijk als de boven genoemde eigenschappen.

bovendien komt er volgend seizoen een lichter broertje met 8 inch uit, voor de mensen die echt competitive denken.

ik zal de reserves die dit frame biedt wel nodig hebben, als ik de roadgaps voor het eerst spring - techniek verbeteren...en als het dan saai wordt stap ik over naar 6 inch of hardtail

:lol:

vrx
Berichten:704
Lid geworden op:ma apr 24, 2006 8:09 pm
Locatie:Stad aan't Haringvliet

Bericht door vrx » di mar 20, 2007 7:37 pm

weet je al wat meer details van die 8inch uitvoering?
is dat een session7 model of meer een session 10 model?
of iets geheel nieuws?
HYDRATE OR DIE!!

larzveenz
Berichten:861
Lid geworden op:zo okt 29, 2006 6:34 pm
Locatie:Beekbergen
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di mar 20, 2007 7:42 pm

vrx schreef:weet je al wat meer details van die 8inch uitvoering?
is dat een session7 model of meer een session 10 model?
of iets geheel nieuws?
Misschien een session8? :D
Ja Sepp, heb je niet (primeur)foto's ofzo? :arms:
@ Pieter: ik had dat 'minder' gemist, vandaar. :)
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » di mar 20, 2007 7:56 pm

nee sorry jongens, daar zou ik me zelf probleemen in huis halen.

het heeft in ieder geval weinig tot niets meet de "7" gemeen.

even wachten - friedrichshafen is nog maar een paar maanden :lol:

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » di mar 20, 2007 7:58 pm

ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien zo'n 8 inch versie van de session 10.
Laatst gewijzigd door Trekrules op di mar 20, 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

vrx
Berichten:704
Lid geworden op:ma apr 24, 2006 8:09 pm
Locatie:Stad aan't Haringvliet

Bericht door vrx » di mar 20, 2007 7:58 pm

ben erg benieuwd :)
HYDRATE OR DIE!!

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2007 9:01 pm

Ok dat is pas volgend jaar,maar nu is de Trek session 10 hun top DH en ook nog eens de duurste fiets uit de DH/FR lijn van trek.De session 10 frame is momenteel de duurste frame voor DH te verkrijgen zonder een G-boxx,die van nicolai zijn duurder maar dat komt mede door dat er een G-boxx in zit.Als je de prijzen lijst van trek te voorschijn haalt,dan schrik je even van de frame prijs :shock:
Laatst gewijzigd door Trekrules op wo mar 21, 2007 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

vrx
Berichten:704
Lid geworden op:ma apr 24, 2006 8:09 pm
Locatie:Stad aan't Haringvliet

Bericht door vrx » wo mar 21, 2007 9:07 pm

je kan er onderhand 2 session7 frame's van halen ;)
HYDRATE OR DIE!!

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2007 9:25 pm

je kunt trouwens bijna 3 session 77 frame's van kopen wat de session 10 frame kost ;)
overzicht van de prijzen van de session's in nederland met 19%btw
session 7 2499 euro
session 77 3499 euro
session 77 frame 1499 euro
session 10 5999 euro
session 10 frame 3999 euro

prijzen in belgie/luxemburg met 21%btw
session 7 2541 euro
session 77 3588 euro
session 77 frame 1524 euro
session 10 6099 euro
session 10 frame 4066 euro
http://www2.trekbikes.com/Assets/asset_ ... 233198.pdf
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo mar 21, 2007 9:53 pm

het is een leuke fiets, maar dat het frame zo duur moet zijn zie ik er niet aan af.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » wo mar 21, 2007 10:26 pm

de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2007 10:31 pm

4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na

-ZR9000 frame zijn erg dure frames,maar het is ook veel duurzamer en sterker en lichter dan de meeste andere frames.Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.
-Manitou revox,manitou's aller duurste en ultieme achter demper met standaard Titainium veer kost al bijna 700 euro en behoord tot 1 van de aller beste dempers en is speciaal voor de session 10 ontworpen met de aller langste inbouwmaat van Manitou.
- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
J.BL
Berichten:527
Lid geworden op:wo sep 06, 2006 8:49 pm
Locatie:Stein Tropez

Bericht door J.BL » wo mar 21, 2007 10:34 pm

Trekrules schreef:4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na

-ZR9000 frame zijn erg dure frames,maar het is ook veel duurzamer en sterker en lichter dan de meeste andere frames.Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.
-Manitou revox,manitou's aller duurste en ultieme achter demper met standaard Titainium veer kost al bijna 700 euro en behoord tot 1 van de aller beste dempers en is speciaal voor de session 10 ontworpen met de aller langste inbouwmaat van Manitou.
- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
Wordt het niet tijd om wat advertentieruimte te gaan kopen hier op de site??? Dit riekt naar reclame :?

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2007 10:39 pm

de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.
ik denk dat ze zo duur zijn in europa,omdat de euro steeds sterker en duurder wordt en de dollar steeds meer aan het dalen is.Als je in amerika komt is alles veel goedkoper en omdat de euro nu machtiger is dan de dollar.Ben je in Amerika voordeliger uit met dingen daar kopen dan in europa.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » wo mar 21, 2007 10:41 pm

Trekrules schreef:Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.


:lol: :lol: als dat zo was, zou Andrew Shandro (hij heeft veel invloed in de ontwikkeling gehad) nu met een gouden Lamborghini rond rijden. En mijn collega, die voor de vormgeving verantwoordelijk was moet ook nog steeds werken... - ik vraag me wel af waar je die cijfers vandaan haalt.

Wat Proto's betreft kan ik je verzekeren, dat er wel een paar meer dan 4 stuks gemaakt moeten worden, om een fullsuspension frame productierijp te krijgen.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2007 10:42 pm

Wordt het niet tijd om wat advertentieruimte te gaan kopen hier op de site??? Dit riekt naar reclame
dat is geen reclame maar uitleg waarom trek zoveel tijd en ontwikkeling heeft ingestoken voor de session 10 frame waarom het zo duur is.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo mar 21, 2007 10:45 pm

Trekrules schreef:4000 euro voor een frame kan ik me best wel voorstellen dat het zo duur is,ga maar na

-ZR9000 frame zijn erg dure frames,maar het is ook veel duurzamer en sterker en lichter dan de meeste andere frames.Trek alleen al heeft al meer dan 5 miljoen dollar geinvesteerd om de session 10 te ontwikkelen en het heeft al zo'n 4 proto types gehad tot het eind resultaat.
-Manitou revox,manitou's aller duurste en ultieme achter demper met standaard Titainium veer kost al bijna 700 euro en behoord tot 1 van de aller beste dempers en is speciaal voor de session 10 ontworpen met de aller langste inbouwmaat van Manitou.
- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
Niet altijd alle verhalen geloven. Tuurlijk is het een prima fiets, maar ik zie niet in waarom dit frame duurder moet zijn dan de sunday, m3, v10 (om maar wat te noemen). Maar goed die hebben natuurlijk ook geen Chain torque elimenator
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » wo mar 21, 2007 10:45 pm

Trekrules schreef:
de session 10 frame prijs is belachelijk - ik heb in amerika ook verteld dat, als daar geen verandering in komt, je alleen Demos en hoe ze allemaal heten blijft zien...ik werk niet in de verkoop, daarom kan ik ook niet zeggen hoe die frameprijzen ontstaan, in de VS kost een frame duidelijk minder (ook in vergelijking met de complete fiets), namelijk 2000$.
ik denk dat ze zo duur zijn in europa,omdat de euro steeds sterker en duurder wordt en de dollar steeds meer aan het dalen is.Als je in amerika komt is alles veel goedkoper en omdat de euro nu machtiger is dan de dollar.Ben je in Amerika voordeliger uit met dingen daar kopen dan in europa.
ja een product uit de VS is altijd duurder, maar zeker niet het dubbele :roll: - prijsverschil heeft vooral te maken met Douane, BTW en verschil dollar-euro

europeesche producten zijn omgekeerd in amerika duurder dan hier - kijk maar bvbld. naar Dainese en Magura spullen

Gesloten