De auto van de Biker; Part 6

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr mar 31, 2006 10:23 pm

didadunlop schreef:Ik ben meer een sedan/saloon type.
Voor zover menstypen naar carroserievorm te definieren zijn :) : Ik ben een Fastback type alsook een Sedan type, maar dan met name sedans met veel licht, veel glas, lage taille en iele stijltjes - zeg maar het zogenaamde Pagode type.

DmrBiker

Bericht door DmrBiker » za apr 01, 2006 6:15 pm

geef mij maar zo'n ford mustang shelby :o
Afbeelding

BigHitRider

Bericht door BigHitRider » za apr 01, 2006 6:23 pm

Officieel dus geen ford meer.... ;)

Shelby mustang gt500e.... ;)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za apr 01, 2006 8:38 pm

Afbeelding

Saab doet mij tegenwoordig helemaal niets meer, maar de 9-3 cabrio mag er wezen, zeker met deze Prachtige Velgen... Wat een Plaatje!

jammer van die letters, maar die kunnen er vast af.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Maartentje

Bericht door Maartentje » za apr 01, 2006 8:58 pm

De 9-3 vind ik de enige mooie Saab, de rest is echt rete lelijk naar mijn mening. Hebben altijd zo'n vreemde kont...
It's you, not the bike

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo apr 02, 2006 12:00 am

Xircuit schreef:Afbeelding

Saab doet mij tegenwoordig helemaal niets meer, maar de 9-3 cabrio mag er wezen, zeker met deze Prachtige Velgen... Wat een Plaatje!

jammer van die letters, maar die kunnen er vast af.
Het mooie vd wagen op de foto is dat het een hybrid is die bovendien ook nog eens op ethanol loopt. Verder zit hij in 6.9s op de honderd en heeft hij een cabriodak. Enfin, kom daar als Toyota maar eens omheen met je Prius.

Feit is wel weer dat de Pruis gewoon te koop is en de SAAB (nog?) niet.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo apr 02, 2006 5:02 am

Als Saab nog Saab was geweest dan had ik er zeker ook één gekocht... overigens zijn ze in België een volle klasse goedkoper .. en vallen ze daardoor ook in een lagere klasse, maar GM is ook mijn vriend niet.. een Opel Vectra onderstel...

Laat maar :cry:

Elevation: dat is echt een hele mooi exemplaar, zowel de 96 als jouw 900 :-)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo apr 02, 2006 9:44 am

Bedankt, msxx!

Bij SAAB is er de afgelopen 20 jaar idd het eea gebeurd, okay. GM zijn een stel klungels, maar zonder GM waren ze allang al op de fles geweest. Veeelste klein.

In dit kader is het ook wel leuk om die prijstelling aan te halen. Begin jaren negentig lag die van de 9000 nog boven die van de w124 (de E dus)! Het was dus gewoon de duurste hoge middenklasser. Duur inkopen was hier ondermeer debet aan. Met GM ging dat dus voor minder en zodoende konden de prijzen zakken. In België gaan ze dus nog goedkoper. NL is de vierde markt voor SAAB en ik kan me voorstellen dat ze geen marge willen weggeven als de klant de prijs gewoon wilt betalen. Het NL dealernetwerk is zeer goed ontwikkeld en dat rechtvaardigt bv ook een bepaalde prijsstelling. Verder schaad je natuurlijk ook je imago als premium aanbieder als je je auto's voor te weinig wegzet.

Over dat 'geshare' met Opel: De V50 shared met de Focus en de TT met de Octiavia. Daar hoor ik lang niet zoveel geklaag over. Grond is denk ook goeddeels omdat SAAB/GM in 1994 al met ng900 deed, toen het minder gemeengoed was. Komt bij dat deze auto onvoldoende door- en uitontwikkeld was. Haastklus! Dit is blijven hangen.

Hoeveel andere merken hebben trouwens nog de identiteit die ze 20 jaar geleden ook hadden? Mercedes?, Jaguar?, Volvo?, Audi? In de jaren negentig is er een hoop gebeurd. Van sommige zal men vinden dat ze er op vooruit gegaan zijn, van anderen dat ze er op achteruit gegaan zijn. De wereld veranderd en nieuwe eisen worden gesteld als je mee wilt in de vaart der volkeren. Natuurlijk ben ook ik benieuwd waar dit in de toekomst allemaal nog toe gaat leiden.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op zo apr 02, 2006 10:07 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo apr 02, 2006 9:54 am

Nu het over dealernetwerken gaat moet ik ineens weer denken aan deze kerel:

Danni in Namibia

Hij moet 2000km karren voor de servicebeurt ..., maar dat doe je natuurlijk met plezier in een 9-5 Aero ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo apr 02, 2006 11:31 am

Elevation12,000 schreef:Bedankt, msxx!

Bij SAAB is er de afgelopen 20 jaar idd het eea gebeurd, okay. GM zijn een stel klungels, maar zonder GM waren ze allang al op de fles geweest. Veeelste klein.

In dit kader is het ook wel leuk om die prijstelling aan te halen. Begin jaren negentig lag die van de 9000 nog boven die van de w124 (de E dus)! Het was dus gewoon de duurste hoge middenklasser. Duur inkopen was hier ondermeer debet aan. Met GM ging dat dus voor minder en zodoende konden de prijzen zakken. In België gaan ze dus nog goedkoper. NL is de vierde markt voor SAAB en ik kan me voorstellen dat ze geen marge willen weggeven als de klant de prijs gewoon wilt betalen. Het NL dealernetwerk is zeer goed ontwikkeld en dat rechtvaardigt bv ook een bepaalde prijsstelling. Verder schaad je natuurlijk ook je imago als premium aanbieder als je je auto's voor te weinig wegzet.

Over dat 'geshare' met Opel: De V50 shared met de Focus en de TT met de Octiavia. Daar hoor ik lang niet zoveel geklaag over. Grond is denk ook goeddeels omdat SAAB/GM in 1994 al met ng900 deed, toen het minder gemeengoed was. Komt bij dat deze auto onvoldoende door- en uitontwikkeld was. Haastklus! Dit is blijven hangen.

Hoeveel andere merken hebben trouwens nog de identiteit die ze 20 jaar geleden ook hadden? Mercedes?, Jaguar?, Volvo?, Audi? In de jaren negentig is er een hoop gebeurd. Van sommige zal men vinden dat ze er op vooruit gegaan zijn, van anderen dat ze er op achteruit gegaan zijn. De wereld veranderd en nieuwe eisen worden gesteld als je mee wilt in de vaart der volkeren. Natuurlijk ben ook ik benieuwd waar dit in de toekomst allemaal nog toe gaat leiden.
Er zijn een aantal merken die nog de identiteit behouden hebben (Mercedes, BMW, Toyota, Honda, Renault, PSA)
Maar er zijn ook samenwerkingsverbanden tussen diverse zelfstandige fabrikanten, dat is altijd al zo geweest ook al lijkt het als iets nieuws gepresenteerd te worden.
Zo maakte de Saab 9000 gebruik van hetzelfde onderstel als de Lancia Thema, Alfa 164 en Fiat Croma (blijft een leuke naam in NL)

Overigens is jouw stelling over de V50/Focus ook één van de redenen dat ik geen V50 gekocht heb.. (tis een Laguna geworden)

Terug naar Saab
Ja, de inkoop was te duur.. en het ontwikkelen van eigen benzinemotoren was prijzig en niet afdoende in een markt die in toenemende mate vroeg naar zelfontbranders. Inkoop van goede dieselmotoren was prijzig, zelf ontwikkelen zelfs niet haalbaar.
Ze ontkwamen er dus niet aan om op zijn minst een samenwerkingsverband aan te gaan.
Waar ging het mis? Bij de malaise van GM zelf... waardoor er voor de nichemerken van GM te weinig middelen beschikbaar werden gesteld wat de continuïteit bedreigde..

Door het gebruik maken van een Vectra onderstel (absoluut een van de mindere onderstellen in die klasse, zelfs de Duitse bladen geven dat toe) en dieselmotoren die niet betrouwbaar bleken te zijn is de naam behoorlijk te grabbel gegooid...

Alleen de Cabrioletreeksen zijn altijd goed blijven verkopen..

Hopelijk krijgen ze binnenkort weer de middelen die ze nodig hebben en die de historische naam Saab ook gewoon verdient. Dan hoeven ze ook geen slap aftreksel van een Impreza Plus te presenteren..

(als derde auto staat de 900 Cabrio wel hoog op mijn lijstje, derde auto moet nog wel even tien jaar geduld hebben :-) )

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo apr 02, 2006 11:50 am

Msxx, het MB van nu is voor mij wezenlijk verschillend van het MB van de jaren tachtig. BMW is vd premiums het meest stabiel gebleven, maar dat was dan ook de 'benchmark'. Al het andere is daar eigenlijk op gaan lijken.

Dat de 9000 deel uitmaakt van het tipo 4 project weet ik. Veel eerder al is er ook nog techniek betrokken van Ford en Triumph. De 9000 is niet zo eigenzinnig, maar het is wel een retegoede auto! ...en dat is die ng900 uit '94 met zijn Vectra delen idd niet. Nah ja, iets van nuance is wel op zijn plaats: Het is wel een okay auto, maar niet SAAB-waardig.

Van dat slappe Subaru aftreksel zegt men geleerd te hebben.

Voor wat de toekomst betreft hoop ook ik op een mooie 'line up' ....en geloof mij maar; ik zit nu ook te duimen dat jij binnenkort al je Cabrio kan rijden ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo apr 02, 2006 2:07 pm

Thx voor het duimen :arms:

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma apr 03, 2006 8:40 am

Gaat wel goedkomen ....en met SAAB ook:

Afbeelding

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma apr 03, 2006 8:53 am

Dat ''kontje'' op het achterruit is erg herkenbaar! :D
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma apr 03, 2006 10:51 am

:thumbsup:

Afbeelding 8) Ik heb me Bentley Continental Gt effe bij de AH geparkeerd .. 8)

:D :D

Afbeelding

Afbeelding

Mega Bling Bling... Afbeelding :D

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma apr 03, 2006 11:21 am

Tja als je zo'n auto hebt wil niet zeggen dat je niet hoeft te pinnen he :D

Pino

Bericht door Pino » ma apr 03, 2006 11:33 am

Typisch dat zo'n auto altijd op een "niet parkeren"plek staat.
Sommige mensen menen wat gelijker te zijn dan anderen.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma apr 03, 2006 11:39 am

Pino schreef:Typisch dat zo'n auto altijd op een "niet parkeren"plek staat.
Hij staat stil, niet geparkeerd...

De mensen zitten er nog in, of lijkt dat maar zo? :?

Vette bak trouwens, alleen jammer van de kleur

Peter V

Bericht door Peter V » ma apr 03, 2006 11:53 am

zie ik dat nu goed dat het nummerbord "996" is..... jammer

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma apr 03, 2006 1:25 pm

Pino schreef:Typisch dat zo'n auto altijd op een "niet parkeren"plek staat.
Bij ons staat er regelmatig een 360 bij de AH,inderdaad niet in het vak zelfs niet betaald voor het parkeren.En dit is echt niet één keertje voor gekomen!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 03, 2006 1:40 pm

op de terugreis uit Bergschenhoek zaterdag stond deze bij deze hockeyvelden vlakbij de baan:

Afbeelding

en op de heenweg kwamen we deze al tegen bij Zwolle:

Afbeelding

Leuk speelgoed

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 03, 2006 2:15 pm

Ik zou mijn bentley (die van enkele posts terug) niet in die wijk van Breda neerzetten. Voor je het weet ben je een slachtoffer van een carjack. Breda Noord hoolies..:)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma apr 03, 2006 2:16 pm

Wat is dat toch met al die excoten bij de AH?

In het geval vd Bentley is onbetaald parkeren voor mij geen punt, want hij haalt het straatbeeld daar ter plekke behoorlijk op - zelfs al is het geen Blower.

Sven

Bericht door Sven » ma apr 03, 2006 2:45 pm

Doe mij dan maar liever deze...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » ma apr 03, 2006 5:04 pm

Arnetteman schreef:op de terugreis uit Bergschenhoek zaterdag stond deze bij deze hockeyvelden vlakbij de baan:

Afbeelding
Best knap om een 1 op 18 schaalmodel te spotten op een hockeyveld ;)
- Een starre vork is nooit een upgrade -

Plaats reactie