Re:Hoe vaak vallen jullie?
Moderator:Beheerders
-
bijna nooit eigenlijk..
heb ik dan geluk of ben ik goed? :P
heb ik dan geluk of ben ik goed? :P
Heb het nooit echt bijgehouden, maar ik denk gemiddeld 1keer per 50 ritten denk ik, en dan meestal door geen grip meer te hebben met m"n banden, of ik rij de struiken in en val om omdat ik achterom kijk (over komt me nog wel eens).
Moet je D D effe vragen.
Gr Spike
Gr Spike
Vorige week een mooie jump onder de viaducten van rotterpolderplein gemaakt. de berg groeide en groeide, de sprongen werden hoger en hoger. en toen kwam ik verkeerd neer en kon mijn knieschijf zien. auw...
-
Gister tijdens de opwarmronde in Oldenzaal. Links draaiende bocht. Mijn linker trapper stond naar benden (is al fout.. ik weet het, maar was nog aan het trappen). In de bocht zat een afgezaagd boompje die ik niet zag en dus tegen aan reed met me trapper. Een dikke klap, vol over de kop en met me kop (gelukkig wel met helm) hard op een boomstronk geknald. Ik kon de wedstrijd wel beginnen en heb em ook als 22e uitgereden!
Vincent
Vincent
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
The Flying V schreef:
Gister tijdens de opwarmronde in Oldenzaal. Links draaiende bocht. Mijn linker trapper stond naar benden (is al fout.. ik weet het, maar was nog aan het trappen). In de bocht zat een afgezaagd boompje die ik niet zag en dus tegen aan reed met me trapper. Een dikke klap, vol over de kop en met me kop (gelukkig wel met helm) hard op een boomstronk geknald. Ik kon de wedstrijd wel beginnen en heb em ook als 22e uitgereden!
Vincent
Moet je wel kijken of helm nog stevig is.(soms zie je het er niet aan af) Het kan zijn dat de helm door deze klap opgevangen te hebben z"n sterkte kwijt is. En dan moet je dus een nieuwe kopen ...en ik zou niet het zekere voor het onzekere nemene.
Rinse
-
Rinse Appelstroop schreef:
Moet je wel kijken of helm nog stevig is.(soms zie je het er niet aan af) Het kan zijn dat de helm door deze klap opgevangen te hebben z"n sterkte kwijt is. En dan moet je dus een nieuwe kopen ...en ik zou niet het zekere voor het onzekere nemene.
Rinse
Ja, dat zeker! Kan je dat op de een of andere manier controleren?
De klap was namelijk redelijk hard en heb nu ook een stijve nek.
Vincent
Als het al zovr is ou ik een nieuwe helm kopen...
Wat voor helm heb je?
Een aantal merken geven namelijk een soort garantie dat wanneer je je helm binnen een bepaalde tijd na aankoop de helm "nodig" hebt gehad je weer een nieuwe kan krijgen...
Een aantal merken geven namelijk een soort garantie dat wanneer je je helm binnen een bepaalde tijd na aankoop de helm "nodig" hebt gehad je weer een nieuwe kan krijgen...
Hier in zeeland
vallen ook steeds meer mensen.
Laatst een 35 jarige man afgevoerd met ambulance naar het zieken huis. Hij had een hoofdlettsel opgelopen hij was gevallen in een afdaling.
Dan zijn er altijd mensen in de krant die dit lezen en denken goh wat is mtb toch gevaarlijk dat is dan fout en goed gedacht.
Je kan ook op school van de trap af vallen is ook al gebeurd op onze school ook met hoofdverwondingen afgevoerd.
Maar ik denk dat je eerst aardig moet kunnen vallen wil het veilig worden en als je valt klein maken en een rol proberen te zoen zo dat je niet op je nek komt.

Laatst een 35 jarige man afgevoerd met ambulance naar het zieken huis. Hij had een hoofdlettsel opgelopen hij was gevallen in een afdaling.
Dan zijn er altijd mensen in de krant die dit lezen en denken goh wat is mtb toch gevaarlijk dat is dan fout en goed gedacht.
Je kan ook op school van de trap af vallen is ook al gebeurd op onze school ook met hoofdverwondingen afgevoerd.
Maar ik denk dat je eerst aardig moet kunnen vallen wil het veilig worden en als je valt klein maken en een rol proberen te zoen zo dat je niet op je nek komt.
Ik ben vorig week beetje omhandig gevallen. Ik ree van een gare trap in een bos. Toen viel ik om en donderde ik in het prikkeldraad :-[ Kon mijn maat het er uit gaan halen, want ik zat vast :"(
Mijn voordeel: ik fiets altijd achteraan, dus niemand die t ziet als ik val :P Nouja, niet als ik dan helemaal onder het zand zit, natuurlijk
Vandaag nog een noot-landing gehad. Ketting vloog er af.....(Hij doet het nog hoor)
JD
JD
Zoals je het zegt, klinkt het vrij lullig.... noot landing
Hoe vloog de keting er dan vanaf? je hebt toch maar 1 blad voor??

Hoe vloog de keting er dan vanaf? je hebt toch maar 1 blad voor??
Ik val wel regelmatig (discipline XC). Dat ligt ook deels aan de route die ik fiets (Anloo). Daar fiets je namelijk een aantal kilometers door zeer mul zand..... En daar heb ik af en toe wel wat moeite in de bocht, haarspeld rechtsom en dan meteen een paar meter omhoog en als ik zelg mul zand dan bedoel ik ook mul zand!
ik en me maat gingen ff de duinen in Vlissingen terroriseren.
Een leuk stukje gevonden en een hele middag dat stukje gedaan
zonder helm.
Die avond nemen we onze helmen mee.
ik ga voor de eerste keer met me helm naar benee en ga gelijk op mijn smoel .
zo zie je maar weer een ongelukje zit in een klein hoekje.
Een leuk stukje gevonden en een hele middag dat stukje gedaan
zonder helm.
Die avond nemen we onze helmen mee.
ik ga voor de eerste keer met me helm naar benee en ga gelijk op mijn smoel .
zo zie je maar weer een ongelukje zit in een klein hoekje.
Eerst viel ik als ik nieuwe dingen probeerde en gisterenavond vier nieuwe truukjes geleerd en geen een keer gevallen?? Zou ik ziek zijn??
Elke keer dat je valt breek er ook een stukje vertrouwen in jezelf die je meestal ook wel weer terug wint door o.a een mooie wheelie ofzo.
Maar ja je kan ook gewoon een klote dag hebben. Meestal lukt dan weinig. Uit eigen ervaring weet ik wel dat je ook vaak te overmoedig kan zijn en dat zijn vaak de momenten dat je de ergste verwondingen oploopt.
Maar ja je kan ook gewoon een klote dag hebben. Meestal lukt dan weinig. Uit eigen ervaring weet ik wel dat je ook vaak te overmoedig kan zijn en dat zijn vaak de momenten dat je de ergste verwondingen oploopt.
Ik val vaak meer dan 1 keer per rit ik probeer vaak e snelste te zijn en dan snel door de bocht en zo dat wil wel vaak net iets te snel zijn en me tvan dat mulle zand kan ik nooit uit de voeten komen hebben jullie daar trouwens nog tips voor ?? in mul zand rijden bedoel ik dan want ik ga bijna altijd onderuit of ik moet heel langzaam fietsen en als ik ergens een hekel aan heb is heel langzaam fietsen

Gewicht meer op de voorkant van je fits leggen, zodat je voorwiel niet kan wegglijden in het zand, wat toch het meeste gebeurt...
Want als je voorwiel weg glijdt kunnen er hele vervelende dingen gebeuren!!!
Legion; zit thuis met een hersenschudding...
Legion; zit thuis met een hersenschudding...

- Xircuit
- Contacteer:
Jeps, zand is erg iritant, op de Posbank/veluwe stik het er van zeker met dit droge weer. Gister ook weer bijna paar keer op me plaat gegaan. Niet leuk!
Ik ben zaterdag nog 2 keer hard gevallen in schoorl, ik kan nogsteeds niet omgaan met mul zand ;D
bedoel je niet muil zand?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ondanks dat ik Urban/Trial/Fr rijd val ik nagenoeg noooit... mocht het fout gaan heb ik al snel mijn fiets gedumpt voor ie mij meeneemt.
De meeste verwondingen bij mij zijn van mijn pedalen en van het mezelf-opvangen-als-ik-van-mijn-fiets-af-spring, omdat ik gewend ben door te rollen haal ik dan bij een val meestal alleen mn handen en schouder/elleboog open.
Oja .. mn scheen dus:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=111073
Smakelijk eten ;D
Peace, Bro.
De meeste verwondingen bij mij zijn van mijn pedalen en van het mezelf-opvangen-als-ik-van-mijn-fiets-af-spring, omdat ik gewend ben door te rollen haal ik dan bij een val meestal alleen mn handen en schouder/elleboog open.
Oja .. mn scheen dus:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=111073
Smakelijk eten ;D
Peace, Bro.