Limburg, Ardennen, tips?
Moderator:Beheerders
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hey! Iemand misschien ideetje voor een tripje van enkele dagen tot een week, Zuid-Limburg, Luik, Chevron, Ourthedal, die buurt zat ik aan te denken.
Bij voorkeur ook per trein te bereiken, niet te ver weg, lekker goedkoop.
Plaatsen, campings, apartementen, alles is welkom!
Thanx
Bij voorkeur ook per trein te bereiken, niet te ver weg, lekker goedkoop.
Plaatsen, campings, apartementen, alles is welkom!
Thanx
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:Limburg, Ardennen, tips?
Camping in Coo, met hopen vaste routes en station, Houfalize zelfde verhaal, weet alleen niet of daar een station is.. Anders van Coo naar Houfalize op de bike, met BOB. Dan kun je je wel een weekje vermaken.
En dan maar hopen dat er leuke interrail dames op de camping staan....
En dan maar hopen dat er leuke interrail dames op de camping staan....
Zuid-Limburg is natuurlijk ook erg leuk. Als je centraal een camping zoekt in bijvoorbeeld valkenburg, dan kan je alle routes (stuk of 10) doen en zijn ze niet te ver weg. Erg leuk.
Ardennen zijn natuurlijk leuker, qua terrein en zo, maar ja.
Ardennen zijn natuurlijk leuker, qua terrein en zo, maar ja.
-
als je in Gulpen, op de camping Gulperberg gaat staan kun je ook een aantal routes rijde. Heb ik zelf ook gedaan

Als je naar zuid-limburg komt moet je zeker de route van moutainbike club discovery proberen is een mooie route en goed onder houden. Meer info op www.mtbclub-discovery.nl
-
als je naar zuid limburg moet je ook zekers een keer in de buurt vn herzogenrath gaan biken. daar zijn duitset steen bergen enz een hele mooie omgeving om te biken. ;D eenbeetje freeriden
En daar kun je nog beter biken, en mooi dat het daar is

Ben afgelopen jaar zelf naar La Roche en Ardenne geweest en dat was top!
Volop troutes en Houffalize vlak in de buurt.
We stonden aan de Ourthe op de camping en niet ver van het dorp.
Super als je mij vraagt!
3 jaar geleden huurde ik met vrienden een huisje in Gedinne, meer naar de franse grens.
Was ook top, veel routes en een uitstapje naar Sedan (frankrijk) was ook super.
De Ardennen zijn echt op voor MTB-vakanties als je mij vraagt!
Volop troutes en Houffalize vlak in de buurt.
We stonden aan de Ourthe op de camping en niet ver van het dorp.
Super als je mij vraagt!
3 jaar geleden huurde ik met vrienden een huisje in Gedinne, meer naar de franse grens.
Was ook top, veel routes en een uitstapje naar Sedan (frankrijk) was ook super.
De Ardennen zijn echt op voor MTB-vakanties als je mij vraagt!

niet van coo kunt ge in sunparks gaan, dat is in vielsalm, ik ben er vorig jaar geweest en het viel wel mee (ook van prijs)
Hai
Ik zag met in de bookstore een tijdschrift met allerlei tochten & onderdelen e.d Ik heb ook boekje bij anwb gekocht
Angel
Ik zag met in de bookstore een tijdschrift met allerlei tochten & onderdelen e.d Ik heb ook boekje bij anwb gekocht
Angel

Relaxt bivakkeer adres; "t Biemerhofke in Sibbe. Cheap verblijven in een boerderij. Tussen Valkenburg en Maastricht...
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Zat dit weekend Amstel Gold Race te kijken, en toen dacht ik al heeeeeee daar is het vet mooi daar wil ik ook fietsen. En afgelopen woensdag ging ik met de trein naar Nijmegen (om te schaatsen, mijn psychiater is al op de hoogte ;D) en ook toen (in de buurt van Arnhem enzo) dacht ik al shit het landschap is hier toch wel veel inspirerender dan thuis in de polder! Nog 2 weekjes en dan ga ik MTB"en in Valkenburg! Yes! En nog 2 1/2 maand en dan is het zomervakantie

doe de Transardenaisse eens...rugzakje op, beginnen in bouillon waar je de auto kan parkeren, over de weg naar La roche ( 1 dag). Vanuit la roche terug naar Bouillon in 2 etappes...werelds. Vorig jaar een keer gedaan...kost je 3 dagen...heb je wel wat!
Limburg: probeer camping osebos in Gulpen, grote camping maar relaxt, zwembad, gelegen aan de doorgaande weg van Maastricht naar Gulpen.
Is officieel vertrekpunt voor de Gulpenroute en ligt op steenworp afstand van de Margraten en Maastrichtroutes. Door de centrale ligging zijn overigens ook de andere routes (Epen, Valkenburg) binnen een half uur op te pikken.
Ardennen: was zelf vorig jaar wel erg gelukkig met een trip naar Malmedy, onderaan de Hoge Venen. Mooie routes met veel afwisseling. De Hoge Venen gaan tot ruim 700m, dus da"s best aardig klimmen zo dicht bij huis.
Is officieel vertrekpunt voor de Gulpenroute en ligt op steenworp afstand van de Margraten en Maastrichtroutes. Door de centrale ligging zijn overigens ook de andere routes (Epen, Valkenburg) binnen een half uur op te pikken.
Ardennen: was zelf vorig jaar wel erg gelukkig met een trip naar Malmedy, onderaan de Hoge Venen. Mooie routes met veel afwisseling. De Hoge Venen gaan tot ruim 700m, dus da"s best aardig klimmen zo dicht bij huis.
-
eey.. ik wilde deze zomer ook met een aantal vrienden naar Osebos gaan en dan in het zuiden een aantal routes rijden.. Is het een fijne camping, is er verder in de omgeving veel te doen en kun je echt alle routes zo gemakkelijk en snel bereiken?
-
Fiets zeker de Gulpen route! die is echt master! en die groene route.. euh, argh, naam ff kwijt, maarja, haal je zo"n MTB kaart en fietsen die handel

la-roche is zeker een aanrader ,ik heb daar zelf een caravan staan,en je kan er lekker eens op avontuur gaan(er zijn ook veel mooie tracks buiten de bestaande routes)
groeten.
groeten.
coccobill schreef:
doe de Transardenaisse eens...rugzakje op, beginnen in bouillon waar je de auto kan parkeren, over de weg naar La roche ( 1 dag). Vanuit la roche terug naar Bouillon in 2 etappes...werelds. Vorig jaar een keer gedaan...kost je 3 dagen...heb je wel wat!
Hé, ik las je stukje over de transardenaisse. Ik wil zoiets gaan doen tijdens het voorjaar. Heb je toevallig roadbooks of routeomschrijvingen over de etappes, hierbij gaat het me vooral om de afstanden per dag. Zijn het uitgezette routes of heb je gewoon zelf een route samengesteld?
Bij voorbaat dank voor de info.
SkyAlloy
Omdat je email onzichtbaar was probeer ik het maar op deze manier, ik hoop dat je snel reageert.
Thnx
Thnx
Laatste waarschuwing, geen reclame maken op het forum!