Kona Process 111 - Trail 29er

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
michielsexappeal

Bericht door michielsexappeal » ma aug 28, 2017 12:28 pm

Prijs: € 1950,-
Plaats: Amsterdam

Vanwege het motto, eentje er in, eentje er uit, bied ik hierbij mijn Kona Process 111 29-er trail mountainbike te koop aan. Een top fiets om zowel in Nederland als in de echte bergen te rijden met super mooie onderdelen en vele extra's. Op strava heb ik net iets meer dan 1000 kilometer geklokt met deze fiets maar veel van de onderdelen zijn veel nieuwer of nog helemaal nooit gebruikt.

Frame
Maat is Large, ik ben zelf 178 maar hou van lange fietsen dus zeg van 180-190 is ie goed. 111 millimeter veerweg achter, 120 voor, door deze nummers zou je haast denken dat het een marathon fiets is maar de geometrie valt onder het kopje 'short travel trail 29-er'. Magazines zijn lovend geweest over deze bike, google maar naar wat reviews.

Vork
De alom geprezen Roch Shox Pike. Komt net terug van een service, is helemaal soepel. Komt met 120 mm veerweg, er zit een air shaft bij zodat je hem naar 140 kan ombouwen, zo heb ik hem altijd gereden. Aan jou de keuze. Tokens zitten er ook bij.

Demper
Er zit nu een Monarch RTC3 met Debonair upgrade gemonteerd. Ik heb er ook nog een 'gewone' RCT3 voor je bij met dezelfde inbouw lengte. Wederom voorzien van tokens.

Wielen
Mavic Crossmax XL, Zijn perfect, hebben misschien 200km gereden. Zijn gemonteerd met binnenbanden maar je krijgt er alles bij om hem tubeless te monteren. En over tubeless gesproken, dat is een eitje bij deze.

Dropper zadelpen
KS Lev 30,9 intern met 150mm(!) drop. Misschien twee dagen mee gereden. Werkt als een zonnetje.

Groep
Mega soepel schakelende XTR 10-speed derailleur met OneUp components range extender Radr cage. De cassette is een XT met een Hope T-rex 40T range extender en het 15T en 17T kransje is vervangen voor een 16T om de stappen evenwijdig te houden. XT ketting. De shifter is een Saint, beste shifter ooit gemaakt door Shimano (grip, hevel, gelagerd) gematchmaked op de remhendel. Mocht je liever een XTR hebben ook goed, die heb ik liggen maar deze is fijner. Crank is van E13, super licht en stijf met 30mm as. Tandwiel is een 32T wide-narrow waar je ketting perfect op blijft liggen zonder geleiding.

Remmen
Shimano XTR-trail remmen met de super lichte Ashima 180 mm rotors. Je krijgt er ook een ontluchtingsset bij, olie, en een aantal setjes extra blokken.

Lagers
Zowel de headtube als de trapas zijn van Hope. Beste lagers die er gemaakt worden. Crank blijft niet normaal lang doordraaien wanneer je er een slinger aangeeft.

Banden
Praktisch niet gereden. Voor een Maxxis Highroller 2.3 en achter een Ardent 2.4. Ultieme trail combinatie. Heb er nog 2,5 setje banden voor je bij, allemaal in extreem goede staat. Maxxis Ardent 2.2, set Continental Mountainking 2.2 en de originele Mavic Quest banden die op de wielen horen die helemaal nieuw zijn.

Cockpit
40mm syntace Megaforce 2 stem met titanium bouten. 76cm Raceface Atlas stuur. Bijna nieuwe Ergon handvatten.

Zadel
Fyziek Gobi XM, de Volkswagen Golf onder de zadels, past iedereen.

Extra's
Zoals gezegd. Je krijgt er dus een extra demper bij, extra remblokken, banden. Ontluchtingsset, tubeless ventielen, extra air shaft, etc.. Deze accesoires horen er bij of ik heb het simpelweg niet meer nodig.

Pedalen
De afgebeelde pedalen zitten er helaas niet bij.

Alle draaipunten zijn volledig gereviseerd, schoongemaakt en perfect gemonteerd. Fiets heeft nog nooit zo soepel gewerkt zoals ie er nu bij staat. Ja er zit hier en daar een krasje maar niets groots en er is nu eenmaal mee gemountainbiked. Nieuwprijs met zo'n afmontage zou richting de 5000,- gaan dus kom alsjeblieft niet met voor 4 tientjes kom ik hem nu halen, heb ook nul haast trouwens. Zoals je kan lezen ben ik een geek op het gebied van fietsen en heb dan ook hard gewerkt om deze fiets perfect af te leveren. Toen ik aan het proefrijden was kreeg ik bijna spijt...

Trefwoorden: Mountain, bike, kona, mountainbike, atb, trail, enduro, rockshox, pike, mavic

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

michielsexappeal

Bericht door michielsexappeal » ma sep 04, 2017 10:35 pm

SLOTJE please! is verkocht