rockshox lyrik 2-step informatie gezocht
Moderator:Beheerders
Yo,
Is er iemand die een rockshox Lyrik 2step heeft gehad of nog steeds heeft? er zitten een hoop knoppies op en ik kan me niet helemaal wegwijs maken met dat ding. ik heb geprobeerd te zoeken op manuals, maar zonder succes.
ik heb het idee dat de vork een defect heeft namelijk, ik kan de lockout niet voor elkaar krijgen.
kan iemand mij helpen met deze vork?
//Taugo
Is er iemand die een rockshox Lyrik 2step heeft gehad of nog steeds heeft? er zitten een hoop knoppies op en ik kan me niet helemaal wegwijs maken met dat ding. ik heb geprobeerd te zoeken op manuals, maar zonder succes.
ik heb het idee dat de vork een defect heeft namelijk, ik kan de lockout niet voor elkaar krijgen.
kan iemand mij helpen met deze vork?
//Taugo
Don't Shred your head, wear a helmet.
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
thanks voor je snelle antwoord, ik bedoel vooral de "slapkick"op de rechter poot, die moet je indrukke en draaien voor motioncontrol.. ik merk geen verschil als ik eerlijk ben dus ik denk dat die niet werkt, Of ik doe het verkeerd!
verder weet ik ook niet hoe je naar 115mm kan switchen,( niet dat ik dat ga gebruiken denk ik, maar tis handig om te weten)
verder echt een topvork
verder weet ik ook niet hoe je naar 115mm kan switchen,( niet dat ik dat ga gebruiken denk ik, maar tis handig om te weten)
verder echt een topvork

Don't Shred your head, wear a helmet.
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
OK, die knop die doet het volgende...
Hoe meer je de Motion Control dichtdraait, hoe trager je
compressie demping zou moeten gaan werken.
Maar als ik het zo lees mag, ook gezien de leeftijd van het geheel,
het apparaat wel een keer een onderhoudsbeurt.....

2-step was MEEN IK, de knop omzetten en dan de vork een keer HARD indrukken, in elk geval verder dan de 115mm. Dan zou hij daarop moeten blijven hangen, of losschieten naar volle veerweg.
Als deze ernstig is vervuild blijft hij hangen, of pakt hem niet.
Maar zoals gezegd, dit systeem was allesbehalve feilloos....
Hoe meer je de Motion Control dichtdraait, hoe trager je
compressie demping zou moeten gaan werken.
Maar als ik het zo lees mag, ook gezien de leeftijd van het geheel,
het apparaat wel een keer een onderhoudsbeurt.....

2-step was MEEN IK, de knop omzetten en dan de vork een keer HARD indrukken, in elk geval verder dan de 115mm. Dan zou hij daarop moeten blijven hangen, of losschieten naar volle veerweg.
Als deze ernstig is vervuild blijft hij hangen, of pakt hem niet.
Maar zoals gezegd, dit systeem was allesbehalve feilloos....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
- Hotsnail
- Berichten:740
- Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
- Locatie:Jirnsum, Friesland
- Contacteer:
Ligt eer een beetje aan welke versie van de vork je hebt, je hebt de 2-step met nogal wat verschillende dempers. Kan je het type demper achterhalen? Anders hier ff een plaatje posten, denk dat we er dan gezamenlijk wel uitkomen 
2-step heeft zoals de naam zegt twee standen, korte veerweg en lange. Er van uitgaand dat je aan de linker vormpoot (als je op de fiets zit) een knop hebt zitten met een klein uitsteeksel. Veel 2-steps zijn namelijk door problemen met toleranties omgebouwd naar of U-turn (coil) of single air.
Indien er nog een 2-step cartridge in zit de hendel op de korte stand zetten (zo uit mijn hoofd met de klok mee draaien, zou naar de fiets moeten lopen om het zeker te weten) en de vork belasten. Hij zakt dan in en veert niet meer zo ver uit als in volledige veerweg stand. (45mm veerweg reductie zou uit mijn hoofd)
Als je weer de volle veerweg wil de knop naar de andere posietie draaien en de vork ontladen. Als het goed is komt hij dan weer terug naar de oorspronkelijke veerweg.
Onder aan het lekker vorkbeen zit het ventiel waar je de hoeveelheid sag in kan stellen. Beginwaarden voor de toe te passen druk staan op een sticker op dezelfde vorkpoot.
Onder aan de rechter vorkpoot zit de rebound vertelling, een rode draaiknop. De ene kant op draaien (staat een haas-schuldpad sticker bij als het goed is ) veert de vork sneller uit, de andere kant op langzamer De Knop is een losse unit die nog wel eens weg wil raken, als hij zoek is kan je de verstelling met een 2.5 of 3mm in het ontstane gat de rebound als nog vertellen.
De knoppen aan de bovenkant is zonder verdere info niets over te zeggen

2-step heeft zoals de naam zegt twee standen, korte veerweg en lange. Er van uitgaand dat je aan de linker vormpoot (als je op de fiets zit) een knop hebt zitten met een klein uitsteeksel. Veel 2-steps zijn namelijk door problemen met toleranties omgebouwd naar of U-turn (coil) of single air.
Indien er nog een 2-step cartridge in zit de hendel op de korte stand zetten (zo uit mijn hoofd met de klok mee draaien, zou naar de fiets moeten lopen om het zeker te weten) en de vork belasten. Hij zakt dan in en veert niet meer zo ver uit als in volledige veerweg stand. (45mm veerweg reductie zou uit mijn hoofd)
Als je weer de volle veerweg wil de knop naar de andere posietie draaien en de vork ontladen. Als het goed is komt hij dan weer terug naar de oorspronkelijke veerweg.
Onder aan het lekker vorkbeen zit het ventiel waar je de hoeveelheid sag in kan stellen. Beginwaarden voor de toe te passen druk staan op een sticker op dezelfde vorkpoot.
Onder aan de rechter vorkpoot zit de rebound vertelling, een rode draaiknop. De ene kant op draaien (staat een haas-schuldpad sticker bij als het goed is ) veert de vork sneller uit, de andere kant op langzamer De Knop is een losse unit die nog wel eens weg wil raken, als hij zoek is kan je de verstelling met een 2.5 of 3mm in het ontstane gat de rebound als nog vertellen.
De knoppen aan de bovenkant is zonder verdere info niets over te zeggen

Ijzeren paarden eten geen haver....