narrow wide dh
Moderator:Beheerders
Ben van plan om op mn glory een narrow wide tandwiel te zetten en dan zonder chainguide te gaan rijden, eventueel met alleen een bash. Heeft iemand hier ervaring mee? Het blad is een 36T monoveloce van Blackspire
thx!
thx!
Geen ervaring.
Maar je ziet het steeds vaker bij "Pro's" dus het zal wel werken (of ze moeten er mee rijden van de sponsoren)
Persoonlijk vind ik de kettinglijn er niet uit zien, het oogt zo kaal.
Maar als je wel met bashgaurd wil gaan rijden waarom zou je het dan doen? Qua gewichtsbesparing zal het dan weinig uitmaken.
Maar je ziet het steeds vaker bij "Pro's" dus het zal wel werken (of ze moeten er mee rijden van de sponsoren)
Persoonlijk vind ik de kettinglijn er niet uit zien, het oogt zo kaal.
Maar als je wel met bashgaurd wil gaan rijden waarom zou je het dan doen? Qua gewichtsbesparing zal het dan weinig uitmaken.
Ik rij nu al een tijd met narrow wide en alleen een top guide.
Geen één keer een ketting eraf. Zelf DH tracks in Oostenrijk en winterberg hebben de ketting er niet vanaf kunnen laten komen.
Ik rij ook met een basch en qua gewicht bespaar je dan bijna niks, maar je aandrijving is een stuk stiller en heeft minder wrijving.
Geen één keer een ketting eraf. Zelf DH tracks in Oostenrijk en winterberg hebben de ketting er niet vanaf kunnen laten komen.
Ik rij ook met een basch en qua gewicht bespaar je dan bijna niks, maar je aandrijving is een stuk stiller en heeft minder wrijving.
de voornaamste reden dat ik het ga proberen is om in de aandrijving wat minder wrijving/geluid te hebben.
Heb het nu er op zitten, geen bash of top guide, alleen het narrow wide blad. volgende week eens uittesten in malmedy.
mocht het niet blijven liggen dat komt de topguide en de taco er weer op. heb de backplate van de chainguide (mrp g2) al zo ''gemodificeerd'' dat de taco en de topguide kunnen blijven zitten en de onderste slider er af is. scheelt in gewicht nog een stuk meer als ik dacht, en het ziet er een stuk cleaner uit, tsja eens een xc'er...
Heb het nu er op zitten, geen bash of top guide, alleen het narrow wide blad. volgende week eens uittesten in malmedy.
mocht het niet blijven liggen dat komt de topguide en de taco er weer op. heb de backplate van de chainguide (mrp g2) al zo ''gemodificeerd'' dat de taco en de topguide kunnen blijven zitten en de onderste slider er af is. scheelt in gewicht nog een stuk meer als ik dacht, en het ziet er een stuk cleaner uit, tsja eens een xc'er...
daar is het af en toe wel een handig voor idd
vanochtend de huidige set up even geprobeerd op de wijchenseberg. ketting is er geen een keer vanaf gelopen en heb alleen de mini dh track gereden. wel ga ik de ketting 1 linkje korter maken om de spanning ietsje te verhogen, geeft toch een wat veiliger gevoel. loopt super en heerlijk stil
en ook niet geheel onbelangrijk, zit nu op de 15.8 kg , best leuk gewicht voor een glory al zeg ik het zelf.

vanochtend de huidige set up even geprobeerd op de wijchenseberg. ketting is er geen een keer vanaf gelopen en heb alleen de mini dh track gereden. wel ga ik de ketting 1 linkje korter maken om de spanning ietsje te verhogen, geeft toch een wat veiliger gevoel. loopt super en heerlijk stil

gister in malmedy in de dikke modder gereden en de ketting is er geen een keer vanaf gelopen! tot nu toe erg tevreden over het narrow wide blad. Nu even afwachten of de ketting nog zo mooi blijft liggen als het blad een beetje ingesleten is.. Ga er denk ik nog wel even een taco onder fabriceren voor de zekerheid 

-
- Berichten:161
- Lid geworden op:za nov 12, 2005 5:05 pm
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer: