Tour Divide Race 2019 (voorbereidingen)
Moderator:Beheerders
The Pink Dot with the Blue Helmet but without Handlebar Bag kan er ook wat van. Lael Wilcox fietst even van Anchorage naar Banff om vervolgens de TDR in 17:01:51 te voltooien. Erg straf.willem12 schreef:![]()
![]()
Je bent wel een blue dot junkie in hart en nieren zie ik
http://www.ktva.com/anchorage-woman-gea ... -race-974/
https://gypsybytrade.wordpress.com/2015 ... in-170151/
https://gypsybytrade.wordpress.com/2015 ... umpjumper/
inmiddels mijn RnR verbouwd mede dankzij Jelle en Marten. Een handle bar roll bag gaat lastig worden met die te korte remkabels en hoog geplaatste kabelnokjes van de Idworx maar het moet zonder ook wel lukken. Totaalgewicht zoals op de foto's (inclusief bivy, matje en E-werk met bufferaccu) is nu 17,10kg. Die grote dikke banden rollen (62/60mm) fenomenaal, wel een verschil met de 50mm mondials op een 26" Off Rohler. Tijd om te fietsen.










































De remkabel ging inslijten op de achterkant van de vorkkroon. Dus er moest zowiezo iets omheen. Een dun racebandje in de lengte door midden knippen en in 1x afwikkelen was voor mij de kortste klap. Vindt het ook wel leuk staan, beetje verborgen symmetrie. Ik zie nu ook dat het kabeltje van de edelux door een ander gaatje had kunnen worden getrokken. Banden worden ook nog anders, ik denk uiteindelijk aan voor en achter 2,25" Racing Ralph double defense. Mondials zijn iets te stug, te smal en te zwaar. Ik weet eerlijk gezegd geen alternatief voor zo'n lange tocht en mijn hoge gewicht (smart sam plus?). Van Jeffrey weet ik dat ie niet echt te spreken was over de Conti's Race King.willem12 schreef:Heftig rubber. Je gaat off-road zie ik.
Waarom die binnenband om je vorkpoot? Vanwege dat stroomkabeltje?
Laatst gewijzigd door GDABW op za jul 04, 2015 9:22 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Nieuwe poging om het spul te testen op de dutch divide van willem.
Later op de avond hier te volgen:
http://share.findmespot.com/shared/face ... h3zmQPs7tI
fiets met spul weegt nu 21,7kg
rugzak weegt 2,2 kg
eten en drinken 2,6kg
kleding aan 1,9kg
memyselandI 94,1kg
totaal 122,5 kg en 560km voor de boeg en te weinig tijd: zal wel weer afzien worden

Later op de avond hier te volgen:
http://share.findmespot.com/shared/face ... h3zmQPs7tI
fiets met spul weegt nu 21,7kg
rugzak weegt 2,2 kg
eten en drinken 2,6kg
kleding aan 1,9kg
memyselandI 94,1kg
totaal 122,5 kg en 560km voor de boeg en te weinig tijd: zal wel weer afzien worden

Oef, ferme trip voor de boeg. Mooie setup!
Die binnenband die daar onderin je framedriehoek resideert zou ik voorzien van een "omhulsel". Het ijkt me een plek waar nogal wat troep komt te zitten en je wilt niet dat op 't moment "ene platte" er een of ander stuk natuur een schuurplek / gat in je reserve binnenband heeft gemaakt.
Die binnenband die daar onderin je framedriehoek resideert zou ik voorzien van een "omhulsel". Het ijkt me een plek waar nogal wat troep komt te zitten en je wilt niet dat op 't moment "ene platte" er een of ander stuk natuur een schuurplek / gat in je reserve binnenband heeft gemaakt.
Totaal misselijk en ziek geworden bij Doetinchem, waarschijnlijk door de combinatie van hitte, boomstronkhobbelende ST's, te veel drinken en verkeerd eten (teveel snoep, patat en andere rotzooi), dus na 300km en 23h fietsen er de brui aan gegeven. De misselijkheid ging nog redelijk snel over net als de vermoeidheid. Het meeste last had ik echter van mijn oksels, die waren pijnlijk geirriteerd (zweet, shirt, rugzak). Het bedje thuis sliep heerlijk!Pino schreef:Mis ik een vervolg? Waren de batterijtjes op?
Inmiddels de setup veranderd: *) grotere Ortlieb stuurtas (de normale classic ipv de compact) met daarin nu alle regenkleding, *) reserveband nu in de jerrycan. Nu meer ruimte voor eten/drinken in bovenste helft frametas. Wat nog teveel ruimte inneemt is de bivyzak en het slaapsysteem (nu matras, donsjack, lange onderbroek, thermoshirt, donsdeken en overhoes..... kan wel wat compacter). Ook de ehbo-kit en toilettas neemt nog teveel ruimte in.knerbert schreef:Oef, ferme trip voor de boeg. Mooie setup!
Die binnenband die daar onderin je framedriehoek resideert zou ik voorzien van een "omhulsel". Het ijkt me een plek waar nogal wat troep komt te zitten en je wilt niet dat op 't moment "ene platte" er een of ander stuk natuur een schuurplek / gat in je reserve binnenband heeft gemaakt.
Maar los van de bagage, volgende keer meer aandacht voor verstandig eten en hoe te voorkomen dat huid op huid contact (lies, knieholte, oksel) lijdt tot irritatie, misschien zijn die verpakte vochtige toiletdoekjes een goede oplossing, of een simpel washanddoekje met wat water voor een tussentijds wasbeurtje. Conditie is momenteel wel redelijk goed, dag erna met mijn wielergroepje gewoon weer 40+kmh gemiddeld.
Anders-dan-normaal-piepende voorrem was ook irritant, geen flauw idee of de blokjes nu al versleten zijn. Onderweg kwam er speling op balhoofd, ergens middenin de nacht bij de steile taludhelling van Gieten gerepareerd. Kostte wat tijd, net als het nemen van (teveel) foto's en het kijken naar vallende sterren en de milkyway (lekker donker daar in de drentse aa). In de nacht fietsen is een bijzonder fenomeen, toch een tikkeltje blair-witch-project. Eenmaal stonden mijn haren rechtovereind na het zien van een man... die gelukkig een boomstam bleek te zijn. Wat mij betreft komt er een TNNZ-lite route, eentje met wat minder singletrack en wat meer paden met meer schouderbreedte, dat gedraai en gekeer en al die spinnenwebben en omgevallen bomen..... niet echt mijn ding na verloop van tijd.
Hier nog wat fotoo's voor de liefhebber, blijft een mooie route. Zeer benieuwd naar de volgende helft.
Wat een mooie foto's! Vorige week reed ik er en ik herken ze allemaal, heb vaak dezelfde foto gemaakt. Wel niet met zo'n goede camera...
Als ik het zo zie neem je minimaal twee keer zoveel bagage mee als dat ik op mijn fiets had zitten. Wellicht zijn er wel mogelijkheden om dat te verminderen en in ieder geval die rugzak kwijt te spelen. Dan hoef je voor de problemen die dat veroorzaakt geen oplossing meer te verzinnen.
Een verschil kan wel zijn dat jij je voorbereidt op de Great Divide en dat ik nogal gefocust was op het uitrijden van de TNNZ. Dus ik kan niet helemaal inschatten of jij bagage mee moet hebben, die ik weg kon laten. Maar kijk er nog eens naar, wellicht is er winst te halen.
In het verslag van één van de deelnemers aan die rit naar Istanbul las ik ook iets over voeding en dat je moet zorgen dat je echt eten binnenkrijgt. Dat heb ik vorige week consequent gedaan, er zijn ook veel supermarkten enzo onder handbereik langs de TNNZ, maar dat ging prima. Geen hongerklop gehad, altijd lekker door kunnen rijden. Dus met je conclusie ten aanzien van je voeding sla je wel een spijker op zijn kop denk ik.
Leuk om je nachtfoto's te zien. Heb bewust geen licht meegenomen, omdat ik gezien mijn onervarenheid op dit terrein niet in het donker in het bos terecht wilde kunnen komen. Maar het zicht dat je hebt met jouw lamp is toch niet onaardig.
Tweede helft van de route is nog mooier, maar ook nog een stuk zwaarder. Dat met die smalle paden, draaien en keren en spinnenwebben wordt nog veel gekker
Maar zeer de moeite om nog een keer te doen. Mijn gemiddelde snelheid liep stevig terug, hoe zuidelijker ik kwam.
Gr.
Lieuwe
Als ik het zo zie neem je minimaal twee keer zoveel bagage mee als dat ik op mijn fiets had zitten. Wellicht zijn er wel mogelijkheden om dat te verminderen en in ieder geval die rugzak kwijt te spelen. Dan hoef je voor de problemen die dat veroorzaakt geen oplossing meer te verzinnen.
Een verschil kan wel zijn dat jij je voorbereidt op de Great Divide en dat ik nogal gefocust was op het uitrijden van de TNNZ. Dus ik kan niet helemaal inschatten of jij bagage mee moet hebben, die ik weg kon laten. Maar kijk er nog eens naar, wellicht is er winst te halen.
In het verslag van één van de deelnemers aan die rit naar Istanbul las ik ook iets over voeding en dat je moet zorgen dat je echt eten binnenkrijgt. Dat heb ik vorige week consequent gedaan, er zijn ook veel supermarkten enzo onder handbereik langs de TNNZ, maar dat ging prima. Geen hongerklop gehad, altijd lekker door kunnen rijden. Dus met je conclusie ten aanzien van je voeding sla je wel een spijker op zijn kop denk ik.
Leuk om je nachtfoto's te zien. Heb bewust geen licht meegenomen, omdat ik gezien mijn onervarenheid op dit terrein niet in het donker in het bos terecht wilde kunnen komen. Maar het zicht dat je hebt met jouw lamp is toch niet onaardig.
Tweede helft van de route is nog mooier, maar ook nog een stuk zwaarder. Dat met die smalle paden, draaien en keren en spinnenwebben wordt nog veel gekker

Gr.
Lieuwe
100cols schreef:Wat een mooie foto's! Vorige week reed ik er en ik herken ze allemaal, heb vaak dezelfde foto gemaakt. Wel niet met zo'n goede camera...
Als ik het zo zie neem je minimaal twee keer zoveel bagage mee als dat ik op mijn fiets had zitten. Wellicht zijn er wel mogelijkheden om dat te verminderen en in ieder geval die rugzak kwijt te spelen. Dan hoef je voor de problemen die dat veroorzaakt geen oplossing meer te verzinnen.
Een verschil kan wel zijn dat jij je voorbereidt op de Great Divide en dat ik nogal gefocust was op het uitrijden van de TNNZ. Dus ik kan niet helemaal inschatten of jij bagage mee moet hebben, die ik weg kon laten. Maar kijk er nog eens naar, wellicht is er winst te halen.
In het verslag van één van de deelnemers aan die rit naar Istanbul las ik ook iets over voeding en dat je moet zorgen dat je echt eten binnenkrijgt. Dat heb ik vorige week consequent gedaan, er zijn ook veel supermarkten enzo onder handbereik langs de TNNZ, maar dat ging prima. Geen hongerklop gehad, altijd lekker door kunnen rijden. Dus met je conclusie ten aanzien van je voeding sla je wel een spijker op zijn kop denk ik.
Leuk om je nachtfoto's te zien. Heb bewust geen licht meegenomen, omdat ik gezien mijn onervarenheid op dit terrein niet in het donker in het bos terecht wilde kunnen komen. Maar het zicht dat je hebt met jouw lamp is toch niet onaardig.
Tweede helft van de route is nog mooier, maar ook nog een stuk zwaarder. Dat met die smalle paden, draaien en keren en spinnenwebben wordt nog veel gekkerMaar zeer de moeite om nog een keer te doen. Mijn gemiddelde snelheid liep stevig terug, hoe zuidelijker ik kwam.
Gr.
Lieuwe
Het was inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk mee te nemen wat men evt. ook meeneemt op de TDR. De TNNZ kan in principe met veel minder toe. Als je 'ochtends op Noordkaap begint, licht bepakt gaat (een tent/bivy/slaapzak/regenkleding is op een mooie zomerse dag/nacht niet noodzakelijk), een nacht doorfietst, geen foto's neemt, dan kun je na 405km ergens bij Venlo uitkomen. Pak je daar een hotel en de volgende ochtend de laatste etappe naar Vaals. Binnen 48h moet "makkelijk" haalbaar zijn voor een getergd/getraind persoon. Afzien is ook genieten

nu een kwestie van reduceren
https://lh3.googleusercontent.com/IwDg1 ... 66-h993-no
-
- Berichten:132
- Lid geworden op:vr okt 06, 2006 6:32 pm
- Locatie:muiderberg
paklijst?
heb je ook een uitgeschreven paklijst ?
TNNZ Herfst 2015
Hoewel het daglicht snel minder wordt en 48 uur (voor mij) absoluut niet haalbaar zijn denk ik eraan om binnenkort naar de Noordkaap af te reizen voor de TNNZ. Er is nu al ruim 4 uur minder daglicht dan begin april..
Hoop dat een beetje goed weer in mijn planning valt. De temperaturen dalen al snel naar donzen slaapzak en wil self supporting te zijn qua maaltijden en onderdak.
Neem aan geen wijzigingen in de route de laatste tijd Willem? In ieder geval dank voor sharing en Bert voor het contact !
Hoop dat een beetje goed weer in mijn planning valt. De temperaturen dalen al snel naar donzen slaapzak en wil self supporting te zijn qua maaltijden en onderdak.
Neem aan geen wijzigingen in de route de laatste tijd Willem? In ieder geval dank voor sharing en Bert voor het contact !
all work and no play is no fun at all
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
Ben gistermorgen om 10.30 begonnen bij de Noordkaap met een miezerregentje. Ging prima, schoot lekker op maar de regen werd steeds erger en vooral op de MTB-routes en in de bossen van Drenthe werden de waterplassen steeds dieper... Het werd op het laatst lopen en zigzaggen om plassen heen. Na 36 uur continue regen vond ik het welletjes helaas. Ik kom wel een keer terug als de dagen langer zijn en het weer beter.
Weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen maar die spreken voor zich.
Hopelijk treffen jullie dinsdag wat beter weer en is het water in de bodem verdwenen. Succes!!
Weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen maar die spreken voor zich.
Hopelijk treffen jullie dinsdag wat beter weer en is het water in de bodem verdwenen. Succes!!
all work and no play is no fun at all