Heren,
Ik zou heel graag een zee derailleur willen hebben maar heb een Shimano SLX 9 speed shifter. Nu is er alleen een Zee voor 10speed.
Ik heb alleen de mogelijkheid om een derailleur te vervangen op mijn scratch, de Zee is het best betaalbare en lijkt mij perfect voor mijn bike.
Alleen past dit ?
Zo niet, welke mogelijkheden zou ik nog meer kunnen doen. Ik wil graag een short cage. Op dit moment heb ik namelijk een Deore die bij elke jump, drop klinkt alsof me fiets uit elkaar valt.
Bij voorbaat dank.
9 speed shifter met Zee
Moderator:Beheerders
- Trail Freak
Als je een 9 speed shifter hebt, dan zul je ook wel een 9 speed cassette hebben.
Handigste is om ook een Zee shifter 10sp te halen (€20) en een 10 speed cassette (€35).
Je kunt evt met een 10sp shifter het bereik wel verkleinen met het L schroefje zodat je met een 9sp cassette verder kan, maar ideaal is het niet. En het zijn ook de kosten niet.
Handigste is om ook een Zee shifter 10sp te halen (€20) en een 10 speed cassette (€35).
Je kunt evt met een 10sp shifter het bereik wel verkleinen met het L schroefje zodat je met een 9sp cassette verder kan, maar ideaal is het niet. En het zijn ook de kosten niet.
- Trail Freak
Enige optie om een zee derailleur 9 speed te laten werken is door m te combineren met een SRAM 9-speed shifter (zelfde pull ratio). Dus niet met een shimano 9sp shifter...
Heb zelf een tijdje zo gereden, werkt prima. Goedkoopste oplossing op korte termijn is dus zee derailleur en sram 9sp shifter, maar goedkoopste oplossing op lange termijn lijkt mij idd ook shifter, cassette en derailleur vervangen.
Heb zelf een tijdje zo gereden, werkt prima. Goedkoopste oplossing op korte termijn is dus zee derailleur en sram 9sp shifter, maar goedkoopste oplossing op lange termijn lijkt mij idd ook shifter, cassette en derailleur vervangen.