Saalbach Hinterglemm met m'n 9 jarige zoon....

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Saalbach Hinterglemm met m'n 9 jarige zoon....

Bericht door freeko » do jul 09, 2015 12:30 pm

Na een paar keer bij Alpe 'd Huez en Mayrhofen te zijn geweest hebben we er voor gekozen om dit jaar naar Zell am See in Oostenrijk te gaan, Saalbach ligt hier mooi om de hoek. Uiteraard gaan de bikes ook mee. (Mijn Cube Stereo 140 SHPC en de Cannondale Jekeyll van mijn zoon Kian van 9.)

Nu heeft mijn zoon uiteraard niet de kracht in de benen om veel hoogtemeters te klimmen, dus het idee is samen met hem de skilift te pakken en lekker op ons gemak wat leuke maar toch wel uitgdagende afdalingen naar beneden te nemen. Mijn skills zijn meer dan voldoende, heb jaren DH gereden en Kian is al eens mee geweest naar de Freeride in Willingen, die redt zich onderhand qua afdalingstechniek ook aardig.

Nu is mijn vraag of er mensen toevallig mooie route's weten van Saalbach weer terug richting Zell am See of andere route's die ik samen met Kian kan rijden.
Het idee is dus met de lift omhoog en relaxed weer naar beneden touren. Er mag gerust een dropje of een jumpje in zitten, daar redt hij zich wel mee. Het gaat er meer om dat er niet te veel geklommen moet worden, daar heeft hij gewoon de conditie en de kracht nog niet voor. De lengte mag gerust richting de 25 km gaan, thuis fietst hij ook makkelijk 35 km.

Uiteraard hoeft de route niet weer in Zell am See uit te komen, daar zijn wel andere oplossingen voor te bedenken.

Alle info en/of tips zijn welkom.. :thumbsup:

sampers

Bericht door sampers » do jul 09, 2015 1:29 pm

Daar zelf nog niet geweest, misschien heb je hier al wat aan?
http://www.trailforks.com/region/saalbach-hinterglemm/

of hier:
http://www.downhill911.com/mtb-trails/spot/2080/

Ook op google maps zie je wat pistes, lijkt niet meteen een verbinding te zijn tussen beide dorpen.
(anders dan de straat) maar dat kan alleen iemand die lokaal geweest is zeggen.

Je kan ook gewoon in het bikepark rijden en met de wagen terug naar je verblijfplaats.
dead straight to live wrong

racingralph

Bericht door racingralph » do jul 09, 2015 6:41 pm

Milka trail om te beginnen;-)
maar dat geeft helemaal niet erg...

Plaats reactie