Nu heeft mijn zoon uiteraard niet de kracht in de benen om veel hoogtemeters te klimmen, dus het idee is samen met hem de skilift te pakken en lekker op ons gemak wat leuke maar toch wel uitgdagende afdalingen naar beneden te nemen. Mijn skills zijn meer dan voldoende, heb jaren DH gereden en Kian is al eens mee geweest naar de Freeride in Willingen, die redt zich onderhand qua afdalingstechniek ook aardig.
Nu is mijn vraag of er mensen toevallig mooie route's weten van Saalbach weer terug richting Zell am See of andere route's die ik samen met Kian kan rijden.
Het idee is dus met de lift omhoog en relaxed weer naar beneden touren. Er mag gerust een dropje of een jumpje in zitten, daar redt hij zich wel mee. Het gaat er meer om dat er niet te veel geklommen moet worden, daar heeft hij gewoon de conditie en de kracht nog niet voor. De lengte mag gerust richting de 25 km gaan, thuis fietst hij ook makkelijk 35 km.
Uiteraard hoeft de route niet weer in Zell am See uit te komen, daar zijn wel andere oplossingen voor te bedenken.
Alle info en/of tips zijn welkom..