Nobby Nic 2015 goed voor enduro in de Alpen
Moderator:Beheerders
Hey allen, wat denken jullie van deze? trailstar voor en Pacestar achter
2.35 dik op een fiets met 160mm veerweg.
Zou dat wat zijn voor in de Alpen-landen?
Of heeft iemand hier real-time ervaring met deze banden
ben benieuwd
2.35 dik op een fiets met 160mm veerweg.
Zou dat wat zijn voor in de Alpen-landen?
Of heeft iemand hier real-time ervaring met deze banden
ben benieuwd
HYDRATE OR DIE!!
-
Ik heb de combinatie waar jij om vraagt, ook heb ik Magic marry / Hans Dampf (Trailstar) combinatie en die rijd zo veel fijner in de Ardennen / Alpen.
Waar de NN's tekort komen is als het allemaal wat steiler word, combinatie van remmen/sturen/offcamber merk je gewoon dat het wat meer XC banden zijn.
Waar de NN's tekort komen is als het allemaal wat steiler word, combinatie van remmen/sturen/offcamber merk je gewoon dat het wat meer XC banden zijn.
Laatst gewijzigd door joddi op ma apr 20, 2015 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nobby Nic 2015 goed voor enduro in de Alpen
i was in Alps on Nobi Nick and do not recommend it for real mountains
Its more trail tire then Enduro
Its more trail tire then Enduro
en rijd je dan tubeless?, heb je hem ook met de gatestar gereden?xRemcox schreef:In de huidige compounds vind ik hem net wat te slap. Helemaal voor in de alpen. Ik heb wel begrepen dat er een super gravity versie aankomt. Die zou ik wel kunnen adviseren voor in de Alpen. Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...
HYDRATE OR DIE!!
- Trail Freak
Ik denk dat je rijstijl ook invloed heeft en het soort trails dat je rijdt. De alpen hebben zoveel soorten trails
Persoonlijk zou de nieuwe NN (heb ze op mn trail HT zitten) voor mij in de Alpen niet voldoende zijn.
Andere rijden al jaren met mindere (lichter/minder nop/grip) banden in de Alpen en hebben (bijna) nooit gezeik.
Als je niet al te veel omhoog hoeft, of het maakt niet uit hoe lang je daarover doet en het zijn de afdalingen die tellen, en goed ook , dan zeg ik: neem een band die iets meer aankan. Hans Dampf/Magic Mary/etc met idd voor een zachtere compound dan achter.
Persoonlijk zou de nieuwe NN (heb ze op mn trail HT zitten) voor mij in de Alpen niet voldoende zijn.
Andere rijden al jaren met mindere (lichter/minder nop/grip) banden in de Alpen en hebben (bijna) nooit gezeik.
Als je niet al te veel omhoog hoeft, of het maakt niet uit hoe lang je daarover doet en het zijn de afdalingen die tellen, en goed ook , dan zeg ik: neem een band die iets meer aankan. Hans Dampf/Magic Mary/etc met idd voor een zachtere compound dan achter.
Tijdens de wedstrijd afgelopen weekend de band goed kunnen testen. De rolweerstand is goed en voor mij ook voldoende grip, alleen kon hij niet op tegen de ruwe tracks met veel stenen en rotsen. In totaal heb ik twee keer lek gereden. Heb met binnenband gereden omdat ik wat problemen had met mijn tubeless tape. Bij mij komt er weer een hans dampf op achter, ben liever zeker dat ik niet plat rij dan dat ik minder rolweerstand heb.
Rij nu met een Specialized Slaughter Grid. Tot nu toe is hij heel gebleven.Qprs schreef:Bestaan er voor jou uberhaubt wel super lek bestendige banden, gezien je achterband trammelantxRemcox schreef:Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...
@vrx: ik heb de Nobby Nic tubeless gereden, maar 1 gat in gereden die te groot was om dicht te rijden. daarna 2x binnenband erop stuk gereden. Dus die hangt weer aan de wand