piepen van schijfremmen, ook minder remkracht??

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Justin4350
piepen van schijfremmen, ook minder remkracht??

Bericht door Justin4350 » do nov 20, 2014 1:15 pm

Pas mijn remolie vernieuwd van mijn kona unit 2013 met shimano mineral oil remmen. Maar de remkracht is niet meer als het was, en piepen dat het doet als ik rem. Ik ben bang fat de fietsenmaker mij verkeerde mineral oil heeft gegeven?? Enige tips?

marten

Re: piepen van schijfremmen, ook minder remkracht??

Bericht door marten » do nov 20, 2014 3:20 pm

Justin4350 schreef:Pas mijn remolie vernieuwd van mijn kona unit 2013 met shimano mineral oil remmen. Maar de remkracht is niet meer als het was, en piepen dat het doet als ik rem. Ik ben bang fat de fietsenmaker mij verkeerde mineral oil heeft gegeven?? Enige tips?
Waarom zou je minerale remolie vernieuwen? ITT DOT-zoveel trekt het geen water aan.

Maar als je gaat ontluchten etc bestaat natuurlijk de kans dat je of niet alle lucht er uit krijgt (sponzig) of de olie over schijven of blokken smeert
/Marten

karl2

Bericht door karl2 » do nov 20, 2014 3:32 pm

hele grote kans dat er met het ontluchten wat olie op je schijven is gelekt. goed schoonmaken met een schone(vetvrije!) doek en remreiniger doet wonderen 8)

stennis

Bericht door stennis » do nov 20, 2014 5:58 pm

Ik ben ooit lang bezig geweest en 10 keer de schijf schoongemaakt en blokjes, uiteindelijk zat het in de blokken, deze goed opgeschuurd met p400 en de schijf lichtjes opgeschuurd.
Dit was ook een nieuwe set slx en met het inkorten was er een beetje op de blokken gekomen.

dickjansen63

Bericht door dickjansen63 » do nov 27, 2014 10:52 pm

ALTIJD wanneer je je remmen bleed; wielen plus de blokken eruit. Zo voorkom je dus onnodig werk om je schijf weer helemaal schoon te maken plus je blokken op te schuren en met een beetje pech nieuwe blokken halen

Plaats reactie