Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route.

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route.

Bericht door Jurriaan » zo okt 26, 2014 1:49 pm

Volgend jaar fiets ik een rondje met tent Utrecht via Zutphen.
Vooralsnog on road gepland, of Sinterklaas moet een gps in de schoen verstopt hebben ;-)

nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk. Mooi alternatief dat ik ken is via Rhenen.
En de terug weg? Ik bedoel de binnenlanden van Nijkerk zijn ook niet wonderschoon.

Suggesties zijn welkom

knerbert

Bericht door knerbert » do okt 30, 2014 1:59 pm

Vanuit Utrecht zou ik de Heuvelrug afrijden tot Rhenen, vandaar Wageningen Renkum Wolfheze, Arnhem, Posbank (tot hier heb ik 't gereden en is 't autoluw goed te doen), door naar Eerbeek en Zutphen.
Terugweg Zutphen, Beekbergen en onderlangs de A1 naar Amersfoort, vandaar naar Utrecht. dit ken ik vanaf Barneveld en is drukker dan de beschreven heenweg.

willem12

Re: Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route

Bericht door willem12 » vr okt 31, 2014 2:17 pm

Jurriaan schreef: nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk.
Iets te plat door de bocht. Je moet de Vallei ergens oversteken. Ook tussen Rhenen en Wageningen, alleen is het daar korter. Je kan van de bossen bij Leusden doorsteken naar Terschuur en daar meteen via fietspaden naar de Veluwe. Tuurlijk wel asfalt, maar zeer goed te doen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za nov 01, 2014 5:37 pm

Nuanceren kan altijd nog, fijn dat Willem dat doet.

On-road is niet zozeer een punt als wel de eindeloze rijen riekende kippenschuren.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo nov 02, 2014 3:05 pm

Jurriaan schreef:Volgend jaar fiets ik een rondje met tent Utrecht via Zutphen.
Vooralsnog on road gepland, of Sinterklaas moet een gps in de schoen verstopt hebben ;-)

nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk. Mooi alternatief dat ik ken is via Rhenen.
En de terug weg? Ik bedoel de binnenlanden van Nijkerk zijn ook niet wonderschoon.

Suggesties zijn welkom
Helemaal over de weg?

Tegen vooroordelen is geen kruid gewassen, maar er zijn er twee in je tekst (Kippenvallei en binnenlanden van Nijkerk) die rijp zijn voor herziening. Beiden begrippen gaan natuurlijk over dezelfde Gelderse Vallei.

Je heenweg loopt over Rhenen, dus dat probleem is al opgelost. Hoe loopt je terugweg?
Humps are for camels

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do nov 06, 2014 11:50 am

Off-road mag ook. Of gedeeltelijk

Tegen vooroordelen, eigenlijk is het een oordeel want heb er eens gefietst, is wel onkruid gewassen want ik ben bereid te leren/ mijn vooroordelen te herzien. Anders leer ik niks.

Verkennen bedenk ik nu....Idd weidsheid komt met de dag.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » do nov 06, 2014 12:37 pm

Hoe ziet je route er nu uit? En waar wil je doorsteken?
Humps are for camels

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » do nov 06, 2014 2:19 pm

Jurriaan schreef:Volgend jaar fiets ik een rondje met tent Utrecht via Zutphen.

Suggesties zijn welkom
Jij hebt toch vroeger zo'n 100 jaar in Rhenen gewoond? Dan ken je die kippenvallei toch als je broekzak?

TBB

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za nov 08, 2014 11:11 am

In de 100 jaar dat ik daar woonde heerste er kippenpest in de Gelderse vallei, verboden terrein dus.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo nov 09, 2014 3:32 pm

Wat is de vraag ook weer percies?
Humps are for camels

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo nov 09, 2014 4:53 pm

Prachtige route gevonden. Te Noorden van de A1 is het mooi fietsen. Het kloppenpad zal zwaar worden met bagage, alhoewel bij droge paden.. Nu ook veel sporen van landbouwvoertuigen, dat is ook doorbijten.

Dus terug route voor Utrecht-Zutphen-Utrecht gevonden dankzij de toop gps app.Terug route wordt Stroe-Hoevelaken

(Vandaag terug van Stroe naar Rhenen dwars door de kippenvallei, ik houd maar op over de kippenvallei....)

Toch een lekkere 140km gereden, met een perfecte fiets voor dit soort tochten.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » vr nov 14, 2014 1:41 pm

---
Laatst gewijzigd door bert op zo nov 30, 2014 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr nov 14, 2014 7:00 pm

Ja nu ik zelf en verkent heb en een gps app die suggesties doet ben ik er uit.
Basecamp doet nog een andere suggestie, leuk om zo de verder gelegen omgeving te verkennen.

Laat de zomer maar komen :arms:

bert
Contacteer:

Bericht door bert » za nov 15, 2014 8:46 pm

Jurriaan schreef:Ja nu ik zelf en verkend heb en een gps app die suggesties doet ben ik er uit.
Basecamp doet nog een andere suggestie, leuk om zo de verder gelegen omgeving te verkennen.

Laat de zomer maar komen :arms:
---
Laatst gewijzigd door bert op zo nov 30, 2014 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo nov 16, 2014 9:29 pm

BOA's schijnen ook te kunnen lezen, en die verstoppen zich graag achter de struiken :lol: :lol: :lol:

Je wil de exacte paadjes zien, Bert?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mei 18, 2015 3:19 pm

Ik verkoos het asfalt, liet de Gelderse Vallei op de heen weg rechts liggen. Het was de dag van de arbeid dus buiten was het uitgestorven. Terug over de Veluwe ben ik wel geteld een fietserster tegen gekomen die ik dan ook hartelijk groette. Aan het eind van de Veluwe nog een peleton soldaten tegen gekomen die stuk zaten (op de commandant na).
Pijn niet geleden eigenlijk. De Greppenberg op, via het schelpenpad, deed wel even pijn. Tandje minder mocht ook, dus. Daarna thuiswedstrijd en Zeist overgeslagen en via Odijk en Bunnik terug.

Het weer was top, graadje of 13, wolken en zon wisselde elkaar af en de wind was Noord kracht 2 8)

Het smaakt naar meer, idee nu is rondje IJsselmeer. Rustig wachten op een dagje Noorden wind. En meer off road idee alle Utrechtse mtb routes inclusief de puist nabij Nieuwegein.

Plaats reactie