Grote Omloop Rond Amsterdam - deel 2
Moderator:Beheerders
- De eerste etappe tussen Hilversum en Diemen via Ankeveen en Bijlmermeer vond ik erg leuk.
- De tweede etappe tussen Zeeburg en Kadoelen was een leuk stukje Urban over de LAW.
- De derde etappe tussen Landsmeer en Nauerna was een dorre betonwoestijn.
- Bootje varen altijd leuk. Friet aan de ene kant en nog een keer aan de andere.
- De vierde etappe door Spaarnwoude moet met enige moeite te verbeteren zijn.
- Het spoorlijntje van IJmuiden was deels compleet overwoekerd. Als we daar weer heengaan, moet 55-er eerst met een klewang voorop en dan een pad kappen.
- De duinetappe hebben we op voorspraak van W12 over legale paden gereden. W had van zijn spionnen vernomen dat er buitensporig veel gesurveilleerd zou worden door de boswachters van Nm en PWN. Dat klopte. Ik heb gisteren meer boswachters gezien dan hier in een jaar. Dat stuk kun je met goed fatsoen op zondagmiddag niet onverhard rijden.
- Het stuk TNWO was leuk om nog een keer te doen, maar pas vanaf Mijdrecht is het briljant.
- De Kromme Rade hebben we na een artikel in de Volkskrant van maandag jl. bewust geschrapt.
- Het laatste stuk tussen Hollandsche Radig en Hilversum was weer briljant van schoonheid en fietsplezier.
Conclusie:
De Grote Omloop Rond Amsterdam was letterlijk en figuurlijk eenmalig. Een hartstikke leuk avontuur met eens stel mafketels.
De afwisseling van landschappen maakt het onvergetelijk.
Er zit eigenlijk wel teveel asfalt in. Dus versie 2 wordt in september 2015 volledig anders, of er komt geen versie 2.
Gestart om 8 uur. Finish om 19 uur, totaal 185km.
- De tweede etappe tussen Zeeburg en Kadoelen was een leuk stukje Urban over de LAW.
- De derde etappe tussen Landsmeer en Nauerna was een dorre betonwoestijn.
- Bootje varen altijd leuk. Friet aan de ene kant en nog een keer aan de andere.
- De vierde etappe door Spaarnwoude moet met enige moeite te verbeteren zijn.
- Het spoorlijntje van IJmuiden was deels compleet overwoekerd. Als we daar weer heengaan, moet 55-er eerst met een klewang voorop en dan een pad kappen.
- De duinetappe hebben we op voorspraak van W12 over legale paden gereden. W had van zijn spionnen vernomen dat er buitensporig veel gesurveilleerd zou worden door de boswachters van Nm en PWN. Dat klopte. Ik heb gisteren meer boswachters gezien dan hier in een jaar. Dat stuk kun je met goed fatsoen op zondagmiddag niet onverhard rijden.
- Het stuk TNWO was leuk om nog een keer te doen, maar pas vanaf Mijdrecht is het briljant.
- De Kromme Rade hebben we na een artikel in de Volkskrant van maandag jl. bewust geschrapt.
- Het laatste stuk tussen Hollandsche Radig en Hilversum was weer briljant van schoonheid en fietsplezier.
Conclusie:
De Grote Omloop Rond Amsterdam was letterlijk en figuurlijk eenmalig. Een hartstikke leuk avontuur met eens stel mafketels.
De afwisseling van landschappen maakt het onvergetelijk.
Er zit eigenlijk wel teveel asfalt in. Dus versie 2 wordt in september 2015 volledig anders, of er komt geen versie 2.
Gestart om 8 uur. Finish om 19 uur, totaal 185km.
Humps are for camels
https://twitter.com/Natuurmonument/stat ... 3528104960Pino schreef:De boswachter van Natuurmonument bij de Kennemerduinen rijdt in een heeeeeeel dikke Range Rover. Die moet ergens van betaald worden...
"Wij ontkennen alles"
Humps are for camels
Yups. Te veel urban en te veel illegaal van de hardste soort.
Moet wel zeggen dat het afsluiten van 2 meter brede schelpenpaden in Kennemerland Zuid voor elk fietsverkeer me veel te ver gaat en als ik daar zou wonen.......
De Gora heeft m.i. bestaansrecht maar dan als dikke banden fietspaden rit, niet als MTB tocht. Nu blijf je tocht op twee gedachten hinken. Leuk om gedaan te hebben en we kunnen hem als dikke bande rit nog jaren blijven rijden. Misschien kun je hem verkopen aan de wereldfietsers.
Was gezellig.
Moet wel zeggen dat het afsluiten van 2 meter brede schelpenpaden in Kennemerland Zuid voor elk fietsverkeer me veel te ver gaat en als ik daar zou wonen.......

De Gora heeft m.i. bestaansrecht maar dan als dikke banden fietspaden rit, niet als MTB tocht. Nu blijf je tocht op twee gedachten hinken. Leuk om gedaan te hebben en we kunnen hem als dikke bande rit nog jaren blijven rijden. Misschien kun je hem verkopen aan de wereldfietsers.
Was gezellig.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Ja...jammer van die Kennemerduinen. Heb er zelf geen boswachters gezien, maar msg lezen ze wel mee. Dus ik ga hier ook niet melden dat ik deze tocht op donderdag ga fietsen, en om 09:37 uur in de Kennemerduinen ben whoehaha.
Maar jullie hebben toch niet het hele spoorlijn trajectje gedaan? Had al gemeld dat er geen doorkomen aan was op een bepaald stuk, en op de gps track was dat duidelijk aangegeven.
Maar jullie hebben toch niet het hele spoorlijn trajectje gedaan? Had al gemeld dat er geen doorkomen aan was op een bepaald stuk, en op de gps track was dat duidelijk aangegeven.
Moet ondertussen mijn Pseudo al een paar jaar aanpassen...
Ik heb me meer dan goed vermaakt, ondanks het tuig waar ik mee op pad was.
Het resultaat mag er zijn.

En de route was prachtig.

En sommige stukken spoorlijn waren niet om door te komen. Hadden we maar naar de wijze raad van Johan geluisterd.

GROEN is wat we daadwerkelijk gereden hebben. (auw). Blauw is het welgemeende advies van Johan.
Het resultaat mag er zijn.

En de route was prachtig.

En sommige stukken spoorlijn waren niet om door te komen. Hadden we maar naar de wijze raad van Johan geluisterd.

GROEN is wat we daadwerkelijk gereden hebben. (auw). Blauw is het welgemeende advies van Johan.
Humps are for camels
Mocht de vereniging een minimum leeftijd voor het lidmaatschap hanteren, dan kan ik, als degene die de meeste leden van die club gezien heeft, melden dat het bestuur dat beleid niet weet te effectuerenbert schreef:Nog 5 jaartjes wachten, dan hebben we de minimum leeftijd voor lidmaatschap van de wereldfietsers bereikt.willem12 schreef:Misschien kun je hem verkopen aan de wereldfietsers.
Was gezellig.

Om aan het forum te mogen meedoen weet je vermoedelijk te veel van fietstechniek, maar dat is een ander verhaal

/Marten