Direct mount stem

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Daan_v_d
Direct mount stem

Bericht door Daan_v_d » vr aug 22, 2014 1:57 pm

Hoi allemaal,

Opnieuw heb ik wat vragen die ik graag zou willen stellen. Ik heb sinds vandaag een boxxer rc voorvork gekocht voor mn nieuwe frame. Het monteren van zoiets heb ik nog nooit eerder gedaan, maar omdat ik deze van iemand heb over gekocht is de buis die door de headset gaat al eens afgezaagd. Nu komt deze nog maar 1 cm aan de bovenkant eruit steken. Nu vroeg ik ma af of dit een probleem is? Als het goed is is dit toch met een direct mount stem op te lossen en die ene centimeter kan ik toch verder bedekken met spacers en vervolgens aan de bovenkant afsluiten met het kapje van mn headset?

Alvast bedankt,

Daan

stunior

Bericht door stunior » vr aug 22, 2014 2:16 pm

Aangezien je stuurbuis nog maar 1 centimeter uitsteekt ben je genoodzaakt een directmount stem te gebruiken. Die overige centimeter moet je dan inderdaad met spacers opvullen.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr aug 22, 2014 4:44 pm

Zorg wel dat de spacer iets hoger 2-4mm is als de buis zodat je met de topcap de bovenkroon (wel de 3 boutjes losdraaien) goed aantrekt/klemt zodat alles spelings vrij is en dan de 3 boutjes vast draaien en klaar is kees.
What goes up must come down(hill)

Plaats reactie