Zaanstreek - Moezel

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Fred

Bericht door Fred » do jun 05, 2014 10:16 pm

Het blad is hier nog wel na te bestellen.
http://www.fiets.nl/nabestellen/

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 8:50 am

Thx Fred!

Zo gister avond eerder dan verwacht de eerste KM's van de route verkend. Ben ongeveer tot de schellingwouder brug in Amsterdam Noord gekomen.

Is allemaal goed te fietsen, hier en daar wat miniscule aanpasingjes.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 08, 2014 12:37 pm

Het begin is er.
Humps are for camels

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 12:44 pm

Gelukkig wel!

Nog vier tentamens te gaan dan ben ik klaar voor dit jaar! Dan volgend jaar afstuderen en 1 tentamen herkansen! (Mits ik nu alles haal)

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 08, 2014 12:49 pm

Klinkt goed. Wat studeer je?
Humps are for camels

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 12:53 pm

Werktuigbouwkunde.

Even voor de geïnterreseerde:
Ik heb trouwens de route in het twiske een klein stukje omgelegd ivm twee hekken, die 500mtr extra offroad is 't niet waard.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 08, 2014 1:01 pm

Tribux schreef:Werktuigbouwkunde.

Even voor de geïnterreseerde:
Ik heb trouwens de route in het twiske een klein stukje omgelegd ivm twee hekken, die 500mtr extra offroad is 't niet waard.
Een gediplomeerde fietsenmaker!

Nog een keer terzijde: zou jij een manier weten om bovenlangs Amsterdam over onverharde paden op het strand uit te kunnen komen? Dan zouden we nl. een mooi rondje om Amsterdam kunnen maken in combinatie met de TNWO-route
Humps are for camels

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 1:06 pm

Pfooeeeeee dat word een lastige denk. Autoluw moet wel gaan lukken maar off-road wordt vrij pittig hier. Alles is geasfalteerd zowat. laatste stukje door het duingebied kan ik ondertussen wel aardig.

Kan je een start en eindpunt aangeven?

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 08, 2014 1:31 pm

TNWO loopt vanaf Zandvoort als volgt: Overveen - Aerdenhout - Heemstede - Hoofddorp - Aalsmeer - Uithoorn - Mijdrecht - Vinkeveen - Loenersloot - Loosdrecht - Lage Vuursche.

Je zou dat kunnen gebruiken als basis voor een leuke rond om Amsterdam heen. Dus dan Hilversum - Graveland - Hilversumse Meent - Naardermeer - Muiderberg - Muiden - Diemen - Zeeburg - Schellingwouderbrug en dan 'hoog boven over' om Amsterdam heen naar het strand bij de Hoogovens.
Tot de Schellingwouderbrug lukt me nog wel, maar boven Amsterdam niet meer. Weet jij raad?
Humps are for camels

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 1:50 pm

Je zou vanaf schellingwoude mijn route op kunnen pakken stukje Amsterdam noord (hoop kroegjes onderweg :beer: :beer:

Dan door het veld van landsmeer naar het twiske en dan via oostzaan richting de A7 vanaf daar wordt het heel moeilijk....

In het veld van landsmeer alles verhard maar geen auto's het twiske kan het meeste wel onverhard. en dan ga je verhard langs de spoorlijn richting A7 (ook alleen fietsers geen auto's)

Je kan er denk ik ook voor kiezen om bij oostzaan richting het westen te gaan om dan onder zaandam langs via westzaan/nauerna/assendelft/beverwijk/wijk aan zee strand

of bij nauerna/assendelft de pond pakken en via spaarnwoude/haarlem/ijmuiden

Maar nogmaals onverhard word heel moeilijk hier, kan wel veel autoluw (dat is ook wat waard)

Ik wil wel samen een keertje gaan verkennen, kom ik met de trein jou kant op en fietsen we gezamenlijk terug.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 08, 2014 2:08 pm

Mooi zomerproject voor na het studiejaar!
Humps are for camels

Tribux

Bericht door Tribux » zo jun 08, 2014 2:10 pm

:o :o

EDIT:

Ondertussen ben ik aan het heen en weer mailen met de mensen van www.bike-bag.co.uk voor een custom framebag. Daar moest een template voor gemaakt worden, ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding
Template voor framebag

Tribux

Bericht door Tribux » vr jun 27, 2014 4:00 pm

Ik ben vandaag bij de vrijbuiter geweest om me te orieenteren op tent/matje/slaapzak e.d.

http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... blade-200/ die tent ben ik wel van gecharmeerd, denken jullie dat dit wat is?

deze slaapzak:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... hian-1100/

en 1 van deze 2 matjes:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... nmat-7-mw/

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... lite-5-lw/

wat is jullie mening over deze artikelen?

Tribux

Bericht door Tribux » za jun 28, 2014 12:48 pm

Niemand die iets kan zeggen over bovenstaande artikelen?

willem12

Bericht door willem12 » za jun 28, 2014 5:20 pm

Nee, maar check even het forum op Wereldfietser.nl.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Tribux

Bericht door Tribux » vr sep 19, 2014 6:16 pm

zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.

on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.

Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.

Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.

Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?

Ik ga de 27ste ook naar singlespeed shop om wat te passen voor een zadeltas en een stuurrol! Ben benieuwd.

De framebag is sinds een tijdje binnen ik neem wat foto's als de andere tassen er ook zijn!

marten

Bericht door marten » vr sep 19, 2014 7:11 pm

Tribux schreef:zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.

on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.

Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.

Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.

Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?
Benzinebranders zijn lomp, zwaar, moeiljk , lastig in vliegtuigen en als ze eenmaal branden tig keer heter dan wat anders. Een alcoholbrandertje is goedkoop, minimaal (weegt niet veel meer dan de spiritus) , en zeer betrouwbaar. Je moet alleen wel plannen wanneer je koffie wil want hard gaat het niet. Een gasbrander zit er een beetje tussen in, werkt vlot, maar je hebt minder idee wanneer het gas op is. De leukere branders hebben moeilijke blikjes met schroefdraad, iets wat op een prikblik werkt is in deze contreien handiger, want die liggen bij de bouwmarkt
/Marten

Tribux

Bericht door Tribux » vr sep 19, 2014 7:19 pm

Ok bedankt voor de info!

Als ik jou verhaal lees begin ik te twijfelen tussen alcohol en gas. Heb geen zin om lang te moeten wachten als ik iets op wil warmen... Maar wil natuurlijk ook zo licht mogelijk kunnen reizen.

marten

Bericht door marten » vr sep 19, 2014 8:19 pm

Tribux schreef:Ok bedankt voor de info!

Als ik jou verhaal lees begin ik te twijfelen tussen alcohol en gas. Heb geen zin om lang te moeten wachten als ik iets op wil warmen... Maar wil natuurlijk ook zo licht mogelijk kunnen reizen.
Een spiritus kook setup maak je met een paar tentpennen, wat gereedschap en een paar blikjes fris (beschrijvingen op het web). Als je het niks vindt kun je altijd geld uit gaan geven
/Marten

Tribux

Bericht door Tribux » vr sep 19, 2014 8:36 pm

dat klinkt helemaal goedkoop! ga eens op onderzoek uit!

Plaats reactie