Vandaag even bij Santos geweest.... ze willen een fiets sponsoren (4.29) met rohloff en riem en firmtech remmen...... wat me allemaal heel mooi lijkt:
voordelen
- strakke fiets
- geen smering meer nodig met een gates riem over al die stoffige wegen
- geen chainsuck of schakelfouten met rohloff
- iets lichter gewicht dan de Ogre
- veel knowhow en mountainbike ervaring bij Santos
- afmontage naar keuze (edelux2, son naafdynamo, SQlab zadel, thudbuster zadelpen, etc)
nadelen
- Santos wil een borg (50% van consumentenprijs = 2500euro)
- het blijft een onverzekerde fiets (dus bij diefstal fiets, dan is de borg foetsie)
- veel voorspanning bij riem nodig, dus wellicht iets minder efficiente aandrijving in vergelijking bij een schoon ketting/derailleursysteem
Moeilijke afweging, metname het financiele deel en het risico bij diefstal: ik ga bijna weer denken aan mijn Idworx OR (rohloff/ketting/firmtech)
Ondertussen is de Ogre geupgrade met een edelux2 lampje,
superkleine plastic spatbordjes, en wat betere beenstukken.
Op verlanglijstje staat nog
- handschoenen (??)
-
zadel
-
handvaten
- rugzak (camelbak mule, shimano unzen, low alpine air zone 35+10... de laatste vervangt dan meteen de handlebarbag)
Voor wat betreft het trainingswerk: vorige week voor het eerst in mijn leven 18,5h op de fiets gezeten (racefiets).... 420km verderop geraakt (rondje zuiderzee

).
Inmiddels in bezit van GPS-tracker (SPOT gen3).... ook dure business... metname dat abbonnement om te tracken, maar het functioneert uitstekend.... om de 5 minuten een signaal naar het thuisfront en zo nu en dan een (vooraf ingeprogrammeerd via satelliet verzonden) e-mailtje dat alles goed gaat. Nog 2,5 maanden.....