afstellen boxxer team

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)
afstellen boxxer team

Bericht door bryan » wo jun 04, 2014 4:14 pm

Hallo!

Ik heb problemen met mijn boxxer team (2011-2012) deftig aftestellen.
In mijn vorige fiets zat een fox van 36 rc2 en als ik nog eens overstap op die fiets dan merk ik direct dat het vele soepeler gaat!
Nu stuiteren mijn handen bijna van mijn stuur als ik in remputten, over rockgardens of wortels rij?

Heb zelf al genoeg met de afstellingen zitten spelen maar ik krijg het niet zo als het hoord.

Vlak voor vorige zomer heb ik er een lichtere veer (gele) dan de standaard ingestoken,
omdat ik maar 60kg weeg (met gear misschien 65kg) maar nog altijd staan mijn 2 compressie knoppen op het minimum en krijg ik hem niet verder dan 3/4 van de veerweg.
1x heb ik heb gebottomt maar zelfs met de zwaarste veer zou hij bottomen :oops: foutje gemaakt :lol:

Ook is de vork eens op onderhoud geweest bij suspensionlabs maar heeft weinig geholpen.

Nu is mijn vraag moet ik nu nog een lichtere veer steken?
Of wat kan ik nog proberen?
Heb al op het punt gestaan om gewoon een nieuwe vork te kopen (fox of bos) maar vind het wat zot want die team moet gewoon zijn werk doen! :cry:

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » wo jun 04, 2014 4:50 pm

Hoeveel sag heb je nu met een gele veer?
Ik reed met 75kg ook met een gele veer en vond die ook niet echt lekker.
Daarom rijd ik nu op lucht.

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » wo jun 04, 2014 5:02 pm

als ik gewoon op de fiets ga zitten gaat hij amper 1cm in :?
gaat echt heel stroef

Gebruikersavatar
BQDHFR
Berichten:723
Lid geworden op:do sep 06, 2012 10:29 am
Locatie:sint philipsland

Bericht door BQDHFR » wo jun 04, 2014 6:04 pm

Andere vork :lol:

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » wo jun 04, 2014 7:06 pm

Mijn ervaring met de RC weliswaar is dat ik met een lichtere veer dan in de beschrijving word aanbevolen het beste resultaat kreeg toen kon ik m beter afstellen op compressie enz maar later toch n protone airkit er in gezet en dat was nog beter!
ik zou eerst nog eens een lichtere veer proberen voor je een nieuwe vork koopt andere olie wil ook de boel nog wel eens versoepelen.
Succes
What goes up must come down(hill)

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » vr jun 06, 2014 12:23 pm

op tftuned heb ik de veer gevonden voor 60euro (inc verzending)
maar eerst eens kijken wat zo een kitje kost, misschien dat ineens doen als het meevalt van prijs 8)

mool
Berichten:335
Lid geworden op:ma jun 29, 2009 4:22 pm

Bericht door mool » za jun 07, 2014 7:41 am

Smittie schreef:Hoeveel sag heb je nu met een gele veer?
Ik reed met 75kg ook met een gele veer en vond die ook niet echt lekker.
Daarom rijd ik nu op lucht.
Ik kreeg mijn boxxer RC totaal niet lekker afgesteld, daarom ook overgegaan op WC.

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jun 07, 2014 9:45 am

60 voor n veer vind ik prijzig zou hier ff de vraag stellen of iemand er niet een heeft of kijk ff op mtbnews.de staat zat voor minder.
What goes up must come down(hill)

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » vr jun 20, 2014 7:48 pm

ik ga mij ineens zo een protone air kitje kopen 8)
Gewoon op de site van protone zelf bestellen? Want ik vind ze nergens anders.
Heeft er iemand het hier al zelf geinstalleerd?
De installatie zelf heb ik op video gevonden maar dat is in het frans dus versta er geen k#*?! van :lol:
Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk maar vraag me gewoon af of ik de olie uit mijn vork mag hergebruiken of moet dat andere olie zijn? En hoeveel olie moet er langst bijde kanten in?

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » za jun 21, 2014 9:01 am

Voor je een air kit koopt controleer eerst of je veer geen beschadigingen/vegen heeft gemaakt binnen in je poot.

Als daar plekken inzitten zal een airkit niet werken.

Monteren is vrij simpel als je een beetje handig bent.
Olie hergebruiken zou ik niet doen.
(Je olie voor je demping blijft er gewoon in)

Alleen olie onder in je vork gaat er uit.

Daar moet in beide poten 10ml 15wt olie.

Bovenin je poot waar de airkit in komt doe je 5ml 5wt om de o-ring van je air kit te smeren

Christiaan
Berichten:6303
Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm

Bericht door Christiaan » do jul 17, 2014 6:33 am

Haal de ekastomeer staaf eens uit de veer bij de r2c2

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » wo jul 23, 2014 7:52 pm

heb ik gedaan bij het vervangen van de rode veer naar de gele veer.
amper verschil als resultaat
die van suspensionlabs (waar hij op groot onderhoud is geweest) zei me dat dat sillecone ding :lol: nodig is voor de bottom out :?

wecbmichel
Berichten:81
Lid geworden op:vr okt 04, 2013 7:25 pm

Bericht door wecbmichel » di okt 14, 2014 7:51 pm

Hoi

Als alles correct is en heel binnen de vork zou het kunnen zijn dat je rebound te hoog staat. Dat resulteerd in een heel hard gevoel. Maar ik neem aan dat je dat wel in smiezen hebt. Verder kan je de shimstack aanpassen in de RC. Het doet niet heel veel maar maakt op wat hogere snelheid wel veel met de HSC. En op lage snelheid wordt ie ook wat soepeler. Je leverd wel wat in op LSC. mocht je het zelf niet kunnen of weten hoe het moet dat kun je je vorkje wel eens bij ons langs brengen. Kunnen we eens kijken of we er wat aan kunnen doen. Vaak is het een kleinigheid bij de RC. Is een simpele maar betrouwbare vork.

Laters
Michel WECB

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » wo okt 15, 2014 11:06 pm

Heb al veel met de instellingen van de rebound gespeeld maar als ik hem nu wat trager zet wordt ik precies over mijn stuur gegooit, en dat probeer ik toch te vermijden :lol:
Voor de rest staan zowel hsc als lsc op het het minimum.

Veer is wellicht nog steeds te zwaar maar dat lost het "soepelheids" probleem nog niet op :(

Ik zal het eens overwegen om hem nog eens te laten nakijken, ben maar een student met een niet al te goedkope hobby :D

Plaats reactie