Beste banden DH/Enduro
Moderator:Beheerders
-
Wat vinden jullie de beste band om op jullie downhill-enduro fiets te zetten?
ik zat te denken aan de Maxxis highroller 2 3C met kevlar. Heeft er iemand hier ervaring met? want ik zoek een bandenset waarmee ik de megavalanche kan rijden en het minst mogelijk kans maak op een 'puncture'. Enige goede raad?
ik zat te denken aan de Maxxis highroller 2 3C met kevlar. Heeft er iemand hier ervaring met? want ik zoek een bandenset waarmee ik de megavalanche kan rijden en het minst mogelijk kans maak op een 'puncture'. Enige goede raad?
Dan wel de magic marry super gravity nemen en tubeless rijden.xRemcox schreef:Voor de mega gewoon dikke dh banden monteren met dh binnenbanden. De vlakke en klim stukken zijn verwaarloosbaar. Grip en lekbestendigheid is in dit geval belangrijker. Ik reed met maxxis minions. Ik zou iets van Schwalbe monteren. Magic Mary of zelfs de muddy Mary.
Dikke DH binnenbanden zijn zo 1998
Voor de mega zou ik zelf hans dampf kiezen denk ik
-
maxxis high roller
Ikzelf heb maxxis high rollers maar die zijn best al oud dus k kan ze maar best vervangen. Ik ga wel niet tubeless rijden dus die Muddy marry is nog de stevigste downhill band ofwat? en wat kan ik best voor binnenband nemen?
-
hans dampf vs high roller 2
die hans dampf super gravity zien er best goed uit! triple star compound, snakeskin! maar zijn ze beter dan de maxxis highroller 2 3c kevlar?
- dickjansen63
-
Magic marry
ja ik ben wel enorm te vinden voor die magic marry's van schwalbe. Liefst de supergravity met vertstar compound. K heb wel 16inch wielen. Waar hebt gij die gekocht? en welke heb je als voorband gebruikt? of zijn je voor en achterband hetzelfde?
Re: Magic marry
neem aan dat je 26 bedoeld?thomasvannoten schreef:ja ik ben wel enorm te vinden voor die magic marry's van schwalbe. Liefst de supergravity met vertstar compound. K heb wel 16inch wielen. Waar hebt gij die gekocht? en welke heb je als voorband gebruikt? of zijn je voor en achterband hetzelfde?
slijten vind ik wel meevallen, ik rijd er nu als 5 maanden mee.
ik rijd met de super gravity vertstar.
voor en achterband zijn hetzelfde.
gewoon bij mijn lokale fietsenwinkel gehaald
-
hans dampf
inderdaad 26 inch. echter kan ik hem nergens nog vinden om te kopen.... overal niet meer in stock. Echter heb ik wel nog de hans dampf gevonden met dezelfde samenstelling.
Vertstar TC, Super Gravity. en dat slechts voor 40 euro. Denk je dat dit ook geen goede keuze is om the mega te rijden?
http://www.bikester.nl/350309.html
Vertstar TC, Super Gravity. en dat slechts voor 40 euro. Denk je dat dit ook geen goede keuze is om the mega te rijden?
http://www.bikester.nl/350309.html
-
-
-
binnebanden
Welke binnenbanden zou ik het best voor de hans dampf's nemen? want ik ben toch nog niet zo pro om tubeless te rijden....
-
- dickjansen63
Re: Magic marry
Inderdaad, heb er nu een week in Winterberg op gereden inclusief de GDC en heb er na die week een nieuwe magic mary naast gehouden en van slijtage was haast niks te zienSmittie schreef:neem aan dat je 26 bedoeld?thomasvannoten schreef:ja ik ben wel enorm te vinden voor die magic marry's van schwalbe. Liefst de supergravity met vertstar compound. K heb wel 16inch wielen. Waar hebt gij die gekocht? en welke heb je als voorband gebruikt? of zijn je voor en achterband hetzelfde?
slijten vind ik wel meevallen, ik rijd er nu als 5 maanden mee.
ik rijd met de super gravity vertstar.
voor en achterband zijn hetzelfde.
gewoon bij mijn lokale fietsenwinkel gehaald