Madeira en biken

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flip van Veen
Madeira en biken

Bericht door Flip van Veen » do mei 15, 2014 4:59 pm

Iemand ervaring met het biken op Madeira ga namelijk een tocht doen met Freeride Madeira island alle tips en ervaringen zijn welkom
Laatst gewijzigd door Flip van Veen op do mei 15, 2014 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
What goes up must come down(hill)

mool

Bericht door mool » do mei 15, 2014 9:23 pm

Madeira, supergaaf! Ben er vorige winter 2 weken geweest

Freeride Madeira zijn sowieso superrelaxte gasten. Zit je er met hun, of ga je er toevallig heen en huur je daar een bike?

Er zijn enorm veel mogelijkheden, enduro en downhill. Van dusty trails tot 20minuten spekgladde stenen langs een afgrond. Echt enorme variëteit aan natuur trails.
Ik denk zeker dat het in deze tijd van het jaar echt prachtig is aan natuur.
Al enig idee wat je gaat doen daar?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do mei 15, 2014 9:32 pm

Ik ben daar en ga met hun een dagtocht maken samen met t meisje en verder gaan we de toerist uithangen en vooral genieten.
Maar als je nog algemene tips en info hebt hoor ik het ook graag.
Waar zat jij? Wij zitten in Porto Moniz

mool

Bericht door mool » do mei 15, 2014 9:53 pm

Wij zaten in Santo Antonio, vlakbij Funchal (hoofdstad, vliegveld).

Porto Moniz ben ik volgens mij wel geweest, maar weet even niet meer wat 't was (zie nu op google waar t ligt). Sowieso is Madeira niet heel groot, dus je hebt genoeg mogelijkheden om op de beste plekken te komen (niet alleen met fietsen, maar in algemeen wel, maar auto huren is wel echt een must dan).

Wij hebben een enduro-tour over de hoogvlakte gedaan, dat was wel heel erg gaaf (en volgens mij redelijk in de hoek van waar jij zit). Verder moet ik eerlijk zijn dat de DH-tracks me beter zijn bijgebleven (qua hoe ze heten en waar ze liggen).

Ik had toen alleen mijn downhillbike meegenomen, en via hun een enduro-bike gehuurd. We kregen Specialized Enduro (oud model) en GT Force, prima bikes!

Voor wat extra voorpret: https://www.youtube.com/user/eXtremeBiker/videos
Sommige video's staan ook op de site van FreerideMAdeira, maar dit zijn er nog wat meer.

EDIT: Tip: Maktub Bar. https://www.facebook.com/MaktubPub/
Zit niet helemaal in de hoek waar jij zit, maar absoluut de moeite om wat te gaan drinken (en wellicht eten). Supergezellige halve hippie/surf-tent aan zee, met prachtige zonsondergang.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do mei 15, 2014 10:09 pm

Auto hebben we erbij idd en als het bevalt doe ik misschien nog n DH uplift als mn meisje me laat gaan :D en we hebben enduro bikes gehuurd voor de tocht.
Dit soort informatie kan ik wat mee hoewel we niet in Funchal zitten zijn alle leuke adresjes plekjes etc welkom.
Zijn die DH tracks nog wat daar?

mool

Bericht door mool » do mei 15, 2014 10:18 pm

Heel veel meer adresjes heb ik eigenlijk niet voor je, we hebben veel zelf in het appartement gekookt. En we hadden geen auto, dus afhankelijk van openbaar vervoer. Alleen paar keer pizza in Funchal gaan eten.

Downhill is er gaaf, maaaaar de uplifts zijn relatief lang. Houd er rekening mee dat je maximaal 7 runs op een dag doet. Dat vond ik persoonlijk eigenlijk wel wat teleurstellend.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do mei 15, 2014 10:23 pm

Ok dan zal ik eens kijken hoe het loop met de tocht die is op de 2e dag dus er is tijd genoeg om te beslissen.
Maar thanks zo ver mocht je nog meer te binnen schieten let me know!

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » za nov 22, 2014 11:51 pm

Zal wel wat aan de late kant zijn!
Maar ik kom er net vandaan. En kan je echt aanraden om eens op vimeo naar Bikultura te zoeken.
Nog nooit zoiets gaafs gedaan. Weet alleen niet wat je niveau is, want de routes die we daar gereden hebben waren meer dan pittig te noemen. Maar j krijgt daar voor 90€ een volle dag biken, en we deden ook nog een nacht rit. Af en toe beetje trailbilden en bijhouden van de route, maar echt super vet. De jongens van Bikultura organiseren ook de snadokan enduro wedstrijd die net geweest is.
Je krijgt voor die 90€ een commencal sx Prive gids alle bescherming van poc en de lunch was 5€ en dat was meer dan ik op kon. Geloof dat het een rit of 8 à 9 waren.
Toevallig waren de heren van team mia santa cruz er ook om een film te maken.
Die gasten zijn echt bizar.
Maar kan niets meer dan iedereen aan te raden daar heen te gaan, vergeet je nooit meer.
Ze hebben zelfs een eigen mega avalanche! Vorig jaar 250 man geloof ik.
Mocht je de knaken hebben, doen. adrenaline gegarandeerd.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 23, 2014 12:07 am

Ben er idd geweest en was idd super heb met de gasten van Freeride Madeira een tocht gedaan en dat was te gek en idd pittige trails.
Maar er is voor elk wat wils mn niveau is niet heel hoog maar ga zeker weer terug maar dan wil ik mn eigen fiets mee!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 23, 2014 12:08 am

Ben er idd geweest en was idd super heb met de gasten van Freeride Madeira een tocht gedaan en dat was te gek en idd pittige trails.
Maar er is voor elk wat wils mn niveau is niet heel hoog maar ga zeker weer terug maar dan wil ik mn eigen fiets mee!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 23, 2014 12:08 am

Plaats reactie