Re:wheelie
Moderator:Beheerders
nou jullie hebbe het al over andere truukjes maar leer mij maar eerst ens een wheelie doen, ik wil namelijk trial gaan doen
met mijn cannondale f500 http://www.cannondale.com/bikes/01/cusa ... S5.htmldie is nou nog nie helemaal perfect maar ff mn zadel omlaag en de rest verbeter ik terwijl ik beter word
bedankt al vast
met mijn cannondale f500 http://www.cannondale.com/bikes/01/cusa ... S5.htmldie is nou nog nie helemaal perfect maar ff mn zadel omlaag en de rest verbeter ik terwijl ik beter word
bedankt al vast
Re: wheelie
oei nog een lange weg te gaan dus voor als je echt trial wilt gaan doen  ;D
volgens mij staat er bij het cafe een topic over Wheely instructuur
ik kan het ook niet goed hoor :-[
volgens mij staat er bij het cafe een topic over Wheely instructuur
ik kan het ook niet goed hoor :-[
hmmz maar daar staat nie echt veel in meer van dat gezeik over dat hobbeltje ofzo eigelijk wat info nodig over hoe et precies moet
naar achteren hangen met je voorwiel omhoog.
niet bang zijn dat je achterover valt!!!!!( erg belangrijk )
het ballans zoeken
als je te ver achterover leunt zachtjes in je achterrem knijpen
als je scheef gaat bijsturen met je gewicht { knieen }
in een zwaardere versnelling gaat het makkelijker
niet bang zijn dat je achterover valt!!!!!( erg belangrijk )
het ballans zoeken
als je te ver achterover leunt zachtjes in je achterrem knijpen
als je scheef gaat bijsturen met je gewicht { knieen }
in een zwaardere versnelling gaat het makkelijker
bij kleine hellingen (omhoog as usual) gaat het makkelijker...
en met bmx/freestyle pedalen gaat het ook makkelijker dan met een kliksysteem pedaal... maar dat is een oud verhaal.
en met bmx/freestyle pedalen gaat het ook makkelijker dan met een kliksysteem pedaal... maar dat is een oud verhaal.
Je bovenlichaam agressief achterover gooien...
(incl. je nek & kopske!!!)
Je armen strekken...
(niet gebogen houden om te corrigeren!!!)
Handjes van de remmen bij het starten... daarna vingertjes wel erbij...
(anders trek je "m naar 1 kant!!!)
En blijven trappen...
(met je kniën "sturen"!!!)
Ga ook ff "droog" op je fiets zitten met 1 beentje aan de grond & voorwiel omhoog om de balans in de fiets te zoeken... het kantelpunt kan je dan ff aanvoelen...
In principe zit je op de lijn van je achternaaf!
SUC7
Practice... Practice...
(incl. je nek & kopske!!!)
Je armen strekken...
(niet gebogen houden om te corrigeren!!!)
Handjes van de remmen bij het starten... daarna vingertjes wel erbij...
(anders trek je "m naar 1 kant!!!)
En blijven trappen...
(met je kniën "sturen"!!!)
Ga ook ff "droog" op je fiets zitten met 1 beentje aan de grond & voorwiel omhoog om de balans in de fiets te zoeken... het kantelpunt kan je dan ff aanvoelen...
In principe zit je op de lijn van je achternaaf!
SUC7
Practice... Practice...
of in mijn geval met een lomp zware vork iets erachter(achternaaf)....
- Thepekingduck
bij kleine hellingen (omhoog as usual) gaat het makkelijker...
is niet waar met klik gaat het better is alleen lullig als het mis gaat. ;D
NIETES!
Met zonder voorwiel gaat het nog lichter... alleen lullig als je dan weer land en je vorkschedes verkloot!

Met zonder voorwiel gaat het nog lichter... alleen lullig als je dan weer land en je vorkschedes verkloot!
- Thepekingduck
;D ;D ;D ;Dwhhahaha das lullig ja hahahaah
Zet je er een stepwieletje in :D ;D ;D ;D
-
als je echt trial wil ,gaan doen zou ik het zeker niet met een cannondale doen (ok, ok Martin kan er wat van maar die heeft er ook al veel gebroken!)neenee, voor het echte trial-werk zou ik eerder een dmr sidekick of een monty nemen
Meteen ff een goeie tip voor beginners (net als ikzelf).
Stel je klikpedaaltjes niet te strak in als je een wheely maakt!
Heb het 2 weken geleden geprobeerd, ging achterover...wil je jezelf opvangen met je voeten MAAR DIE ZITTEN VAST! Aaarggh, vol op m"n aars dus :-X.
Gelukkig is de aarspijn nu weer wat gaan liggen.
Let er in de toekomst in ieder geval op :P
Stel je klikpedaaltjes niet te strak in als je een wheely maakt!
Heb het 2 weken geleden geprobeerd, ging achterover...wil je jezelf opvangen met je voeten MAAR DIE ZITTEN VAST! Aaarggh, vol op m"n aars dus :-X.
Gelukkig is de aarspijn nu weer wat gaan liggen.
Let er in de toekomst in ieder geval op :P
als je echt trial wil ,gaan doen zou ik het zeker niet met een cannondale doen (ok, ok Martin kan er wat van maar die heeft er ook al veel gebroken!)neenee, voor het echte trial-werk zou ik eerder een dmr sidekick of een monty nemen
Ik zou ook een ander frame nemen voor het zwaardere werk. Een DMR of zo een frame van 100%Bike is veel sterker en als je het breekt, ben je niet veel geld kwijt...
Een C"dale is een licht XC beestje... die is hier niet voor gemaakt... en is er veel te duur voor...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
is een leToy een goeie trial fiets?
en is een wheely mogelijk met een 21" kader?
en is een wheely mogelijk met een 21" kader?
dit is de bestewheeliefietsvandehelewereld...stukken beter dan zo"n rotte Le Toy...
El Tartelino groet u!

El Tartelino groet u!
achterover die fiets en met je achterremmetje corrigeren. Verder oefenen en oefenen. Niet te bang zijn en het gaat lukken. Zorg dat je voorwiel blijft draaien. Hier haal je veel evenwicht uit!!! Een beginsnelheid van ongeveer 15 km/h is ideaal voor een wheelie van een paar honderd meter. Moet zeggen dat een verende voorvork hinderlijk is kwa gewicht. Liever maak ik een wheeloe met een fiets zonder vering. Zet het zadel niet te laag. Gewoon je maat aanhouden!!!
15km/h? ik doe het altijd met 5 km/h, vandaar dat het zo slecht lukt

HOe lange wheely"s kunnen jullie hier dan ::)
Ik heb zelf trouwens niet echt veel moeite met een wheely
Ik heb zelf trouwens niet echt veel moeite met een wheely
Peking kan 350 meter, das de enige van wie ik het weet.
In Utrecht kon hij zelfs Ruffy schoppen en ondertussen gewoon door wheeliën ;D
Vonden veel mensen het meedraaien met het hoofd wel waard om het zo maar te zeggen
In Utrecht kon hij zelfs Ruffy schoppen en ondertussen gewoon door wheeliën ;D
Vonden veel mensen het meedraaien met het hoofd wel waard om het zo maar te zeggen

-
denk dat een le toy 3 te zwaar is voor trail en ik kan zelfs weelien op mijn moeders dames fiets, dus met een 21"frame zal het ook wel gaan. ;D
Terrible_One schreef:
ik kan zelfs weelien op mijn moeders dames fiets, dus met een 21"frame zal het ook wel gaan. ;D
HOe denk je dat ik naar school rijd met mijn opa fiets ;D beetje wheely"s trekken en bunnyhops maken.
Ralphmalph schreef:
NIETES!![]()
Ghehe, ik had n keer voor de fun mn voorwiel er uit gehaald en n wheelie gereden... dat voelt pas raar aan, leuk om te doen!! Alleen wel snel afspringen als je naar voren valt

O ja, op www.fatbmx.com moet je ns de movie van de maand kijken!! Op het einde zie je pas n echte manual!!
aan degenen die goed wheelies kunnen maken:
in welke versnelling rijden jullie wheelies?
en met een langzaam, normaal of snelle trapfrequentie?
bedankt, want het lukt nog steeds niet echt goed :"(
in welke versnelling rijden jullie wheelies?
en met een langzaam, normaal of snelle trapfrequentie?
bedankt, want het lukt nog steeds niet echt goed :"(
nou zo zwaar mogelijk doe ik het of misschien eentje lager, want als je te ligt trapt kom je niet zo makkelijk verder(of je moet een balans hebben en een goed achterrem ;D ;D ;D)
Wat ik soms ook wel doe is dan begin in voor 2 en achter bijv, 3 en dan van 3 naar 4 naar 5 naar 6
Maar wat ik je aanraad is een fijne versnelling nemen niet te licht of te zwaar en tijdens de wheelie je rem laten slepen
Wat ik soms ook wel doe is dan begin in voor 2 en achter bijv, 3 en dan van 3 naar 4 naar 5 naar 6

Maar wat ik je aanraad is een fijne versnelling nemen niet te licht of te zwaar en tijdens de wheelie je rem laten slepen