Amersfoort - Berlijn

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
Amersfoort - Berlijn

Bericht door JJ » ma apr 14, 2014 3:35 pm

Ik ben volgend jaar van plan om de doorsteek naar Berlijn te maken. Lijkt me leuk om dat deels onverhard, en in ieder geval zo auto luw mogelijk te doen. Tot Enschede weet ik inmiddels onverhard de weg (dankzij WdW et al.), dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, en ik hoop vanaf daar wat via Duitse vrienden te vinden. Of het allemaal door zal gaan is nog niet helemaal zeker, maar het plannen gaat in ieder geval beginnen.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » di apr 15, 2014 9:27 am

Mooi.

Hoelang wil je er over doen? Dan kun je het singletrack/off-road gedeelte uitrekenen.
Wel of niet via de Harz/Brocken?

Heb je deze al eens gezien: TransBrandenburg: http://transbrandenburg.wordpress.com/ voor het laatste stukje.

Willem
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

gekkegerrit

Re: Amersfoort - Berlijn

Bericht door gekkegerrit » wo apr 16, 2014 9:43 pm

JJ schreef: dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, ...
Tussen Rheine en Bielefeld kun je de Hermanns-route nemen. Dit is officieel een wandelroute, met enkele stukken die voor een wandelaar wat makkelijker te doen zijn dan voor een fietser, maar voor het grootste deel prima te rijden is. Ik heb dat stuk eens door de weeks in maart met temperaturen tussen de 0 en 5 graden gefietst, toen was het heel rustig. Ik denk dat het, zodra het weer wat beter is het snel druk wordt met wandelaars. Of het dan nog prettig doorfietsen is betwijfel ik.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr apr 18, 2014 2:07 pm

Ook verhard schijn je die prima te kunnen rijden auto-luw.
Staat bij mij ook nog op het lijstje om nog een keer naar Berlijn te fietsen.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

ochikiro

Bericht door ochikiro » vr apr 18, 2014 10:44 pm

2jr geleden met de tarp van Roermond naar Brandenburg via de Hanze fietsroute (zuidelijk deel). Mix van gravel en asfalt en kasseien. Verkeersluw, leuke steden, mooie uitzichten, leuke route. Marathon Supremes en Ortliebs.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » wo apr 23, 2014 10:23 am

Op GPSies staan een paar mooie voorbeelden als je als woonplaats 'Rheine' invoert en als Tracknaam 'Berlin'
Die Tracks kun je als beta gebruiken, of gebruiken om een betere (volledig onverharde) naast te plotten.
Humps are for camels

Bronco Billy

Bericht door Bronco Billy » ma apr 28, 2014 6:06 pm

Ik ben afgelopen maart van Groningen naar Berlijn gefietst, maar had geen zin om te speuren naar geschikte on/off routes of elementen daaruit. Heb op de kaart een streep van mijn voordeur naar de Brandenburger Tor getrokken (had niet veel tijd, vandaar een zo rechtstreeks mogelijke route) en op basis van die streep een route over kleine weggetjes en onverharde paden gemaakt. Dat leverde een verrassend mooie route op. Autoluw en behoorlijk veel onverhard.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma apr 28, 2014 6:59 pm

Dat is wel het absolute toppunt van ´Freeriden´ . :lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie