Het grote Winterberg topic!

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dickjansen63

Bericht door dickjansen63 » zo apr 06, 2014 9:30 pm

Dat was het zeker! En was leuk je te ontmoeten flip!

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma apr 07, 2014 9:20 pm

Inschrijvingen voor IXS cup waren vandaag open en helaas ging het zo snel dat men al op wachtlijst komen,sta ook op de wachtlijst maar denk dat het hem niet wordt :( .

Kreeg ook geen e-mail bericht in mijn inbox van de IXS organisatie dat je kon inschrijven,mooi klote is dat :x :x
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

dickjansen63

Bericht door dickjansen63 » ma apr 07, 2014 9:24 pm

Trekrules schreef:Inschrijvingen voor IXS cup waren vandaag open en helaas ging het zo snel dat men al op wachtlijst komen,sta ook op de wachtlijst maar denk dat het hem niet wordt :( .

Kreeg ook geen e-mail bericht in mijn inbox van de IXS organisatie dat je kon inschrijven,mooi klote is dat :x :x
Groot gelijk.. Zat gelukkig een kwartier van te voren al achter de pc constant op f5 te drukken en was net voor de drukte aan. Met een beetje geluk kom je er nog door :-) Vind wel dat ze er wat aan moeten doen, ik kreeg de mail ook pas een uur later :?

Net alsof mensen daar nog wat aan hebben.

BardyHardy

.

Bericht door BardyHardy » ma apr 07, 2014 10:32 pm

Also on the waiting list :|

aappii

Bericht door aappii » vr apr 11, 2014 9:48 am

We zijn vorig weekend afgereisd naar Willingen en Winterberg. In het 2de stuk van het filmpje is ook al een stuk van de nieuwe north shore te zien. Bovenste stuk van de freeride was dicht voor onderhoud dus je moest wel iedere keer over de north shore.

https://www.youtube.com/watch?v=lstRNjH ... e=youtu.be

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » vr apr 11, 2014 12:04 pm

Respect voor die bazenactie in het begin van het filmpje :o

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za apr 12, 2014 12:15 am

+1 8)
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za apr 12, 2014 5:46 pm

Morgen zakken we eindelijk voor de eerste keer dit jaar af naar Winterberg! :o
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

BardyHardy

.

Bericht door BardyHardy » zo apr 13, 2014 3:28 pm

https://www.youtube.com/watch?v=Gj55OLyO6mg

Nu krijg ik wel heeeeel veel zin in die nieuwe freeride

(nieuwe eindstuk)

Ridwan Sarwin

Bericht door Ridwan Sarwin » zo apr 13, 2014 3:39 pm

Ziet er goed uit! Alhoewel iets meer jumps ook niet verkeerd was geweest..

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » zo apr 13, 2014 4:06 pm

Idd dat mis ik ook wel een beetje. Maar wel lekkel snel zo. ;)
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

lepluskoen

Bericht door lepluskoen » ma apr 14, 2014 8:08 am

Damn

Maar snel naar toe gaan
Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast

mool

Bericht door mool » ma apr 14, 2014 10:45 am

Afgelopen weekend voor de tweede keer dit seizoen in Winterberg geweest.
Nieuwe feeride is lekker flowy, maar wordt op een gegeven moment (na een keer of 6-8 ) ook wel saai. De nieuwe downhill is gewoon de IXS wedstrijdlijn, en vind ik persoonlijk alles behalve interessant.

Wat mij betreft is Winterberg er niet heel erg op vooruit gegaan. Ik had gehoopt dat ze met een nieuwe downhill een uitdagende track neer zouden gaan leggen, maar als de downhill zoals afgelopen weekend blijft, hebben ze wat mij betreft de plank volledig misgeslagen.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma apr 14, 2014 12:26 pm

En we zijn terug van de eerste keer Winterberg dit seizoen. De afgelopen 7 jaar heb'k het park op regelmatige basis bezocht (+- 2x seizoen). Als ik eerlijk moet zijn vind ik dat het park er op achteruit is gegaan. De oude downhill was inderdaad niet moeilijk maar was opzich wel een leuk baantje om door te vliegen. Nu hebben ze er een zogenaamde 'freeride' van gemaakt met wat bulten die tablejumps moeten voorstellen. Mij doen ze eerder denken aan een uit de kluite gewassen roller voor een pumptrack maar soit.

Na een 5 tal keer begint dit baantje ook serieus te vervelen. De nortshore was deels afgesloten, de nieuwe shore dingen zijn tot hiertoe best stom en hier is absoluut niks van uitdaging meer aan. (die oude skinny's aan die glijbaan waren vroeger toch lachen om wat op je bek te gaan met je vrienden.)

Het afgesloten deel van de shore zag er dan weer wel beter uit. Een dikke wallride, een soort brugje, etc. Nu die wallride, ik ben er zeker van dat als je die op volle snelheid neemt en tot bovenaan, je voluit OVER de landing vliegt die er achter ligt.

Verder is de funride ook compleet gesloopt en afgesloten, enkel de roadgap blijft hier nog van over. Deze kan je enkel nog nemen als je vanuit de freecross een bocht verlaat. Ook het nieuwe verbindingsstuk tussen de slopestyle en de funride (rip) en de freecross is echt meuk. Stomme hekjes waar je moet afstappen, langer omhoog fietsen, etc.

De 'nieuwe' downhill lijn is inderdaad de IXS lijn van weleer, dus dit ken je allicht al.

Conclusie:
Ik had er meer van verwacht, veel meer. In mijn ogen heeft Winterberg toch wat van zijn pluimen verloren. Natuurlijk heb je de nieuwe lift, die trouwens top is. Toch kreeg ik niet het gevoel van weleer. Ondanks een deel van de trails gesloten/verwijderd waren vragen onze Duitse vrienden toch de volle pot voor dagkaart. Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, maar je zal er mij geen 2x/maand naartoe zien gaan. Ik ga naar Lac Blanc volgende keer! ;)

Een eerlijke mening van een Belg... :lol:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

spreukenkoning

Bericht door spreukenkoning » ma apr 14, 2014 3:37 pm

Schiet mij maar lek, paar weken geleden geweest en heb me heel de dag kunnen vermaken op de nieuwe freeride, ik snap niet waarom bijna iedereen het niks meer vind.
Ik zeg trap eens een poepie harder, laat de remmetjes gaan, en moet jij eens opletten dat het ineens intens wordt!
En dan is de freeride gewoon een kicke baan!
Brake hard pedal faster.

sampers

Bericht door sampers » ma apr 14, 2014 4:19 pm

Ik vind het in alle geval ook wel erg de moeite!

Dit weekend ook 2dagen geweest en zaterdag meteen om 9u30 de freeride track gedaan die toen helemaal nieuw leek. Geen enkel spoor te bekennen dat er al op gereden was. 2dagen later wel heel wat sporen en al wat beginnende remputten.
Het is een zalig snelle track waarin een hele hoop goeie bermen (kombochten) liggen. Er liggen ook 2 tafels in die doen denken aan de tafels op de freecross. Het tweede deel van de piste is ook gewoon erg leuk. Al kan ik me wel voorstellen dat de fun daar echt toeneemt naarmate de snelheid hoger ligt. Gelukkig had ik die dit weekend naar mijn eigen ervaring wel, en dat maakt dat alles vlot te springen is. Het eerste gedeelte van de track bleef zo goed als ongewijzigd. Maar lag er wel goed bij. Het is nog iets gemakkelijker geworden om je snelheid te behouden en dat is op zo'n freeride piste wel nodig.
Je springt op momenten ook gewoon de bocht in en er is hier en daar een kleine lip waar je met de juiste techniek en snelheid ook de lucht in gaat.

Het 2de gedeelte van de oude downhill track was ook nog berijdbaar, al lag dat er wel eerder verlaten en minder afgewerkt bij.
Toch zijn daar reeds wat aanpassingen gebeurt.
Maar daar komt ongetwijfeld een vervolg aan naarmate de ixs cup dichterbij komt.

De Singletrail is GE-WEL-DIG! Reeds vanaf het begin wissel ik graag af met die track, maar die ligt er nu sinds 2jaar voor het eerst echt proper bij.
Het langere stuk ("off camber") met al die wortels is eindelijk wat meer weggereden waardoor het er wat "ruwer" bijligt, althans de wortels liggen meer bloot en hebben daardoor beter grip.
Deze track is de technisch en dat rijd ik graag, en tot nog toe was er altijd wat zoeken bij. Toch kies ik daar al jaren dezelfde lijnen en nu was dat enkel focussen op waar kan ik nog meer snelheid maken, ten op zichte van vroeger ook wat van: hoe moet je hier op gaan zonder wegschuiven.

De nieuwe lift was even wennen, je neemt je fiets best niet rechtopstaand naar voor. Gewoon opheffen en vooruitduwen naarmate je naar de bank toestapt. Maar is een hele verbetering.

De opmerkingen dat het vanalles mist ed. vind ik vreemd. Je gaat niet naar Winterberg met het idee dat je op een WorldCup track rijdt.
Het is een fun bikepark waar ze sinds vorig jaar aan het werken zijn aan nieuwe tracks, de bestaande tracks, nieuwe lift, ...
Diegenen dat op de freeride piste na elke bocht een jump verwachten zoeken het op de verkeerde track, het moet niet nog een 4X track worden.
Ik kijk alvast uit naar de ixs track en de nieuwe northshore!
dead straight to live wrong

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 14, 2014 5:33 pm

Heb me er vorige week ook prima vermaakt en het park is ook nog niet volledig af natuurlijk ik geloof niet dat de funride gesloten blijft naar de drops toe. Ze kunnen niet overal tegelijk bezig zijn en dan ook nog open gaan voor publiek en vergeet ook niet dat het seizoen redelijk vroeg begonnen is wat ook niet helemaal normaal is.
Ik persoonlijk vind het wel verbeterd zeker met de lift maar ach we moeten natuurlijk ook altijd wat te zeiken hebben ;)
What goes up must come down(hill)

stennis

Bericht door stennis » ma apr 14, 2014 8:24 pm

wij gaan volgende week en ben toch wel benieuwd naar de nieuwe/aangepaste tracks!
Ziet er wel leuk uit

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma apr 14, 2014 8:55 pm

Hopelijk volgende week woensdag weer naar wb. Kan niet wachten om de nieuwe track te rijden. Klopt het dat de tafels op de 4x weer wat vlakker zijn? Vond het vorig jaar toch aardige kickers. :oops:
Die singletrail track is niks voor mij. Ik val niet vaak maar als ik ga, dan is het daar. Helemaal als het nat is. Ben zelfs al een keer in dat kleine beekje aan de rechterkant geflikkerd. :D

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 14, 2014 9:16 pm

4x is niet veel aan gedaan maar op de contitrack hebben ze de boel wel wat geshaped en de freecross is ook lekker snel als je t bovenste nieuwe deel goed volgas pakt.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma apr 14, 2014 9:30 pm

Ah ok. Dat vind ik wel mooi dat ze de tafels op de 4x niet weer hebben opgehoogd. Je werd me toch gelanceerd. Aangezien ik ook een jaartje ouder word is dat niet meer voor mij weg gelegd. :p
Freecross is altijd al mijn favoriete track geweest dus ik ben benieuwd.

mool

Bericht door mool » ma apr 14, 2014 9:48 pm

sampers schreef: De Singletrail is GE-WEL-DIG! Reeds vanaf het begin wissel ik graag af met die track, maar die ligt er nu sinds 2jaar voor het eerst echt proper bij.
Het ligt er proper bij? Ze hebben elke kuil die erin lag en het uitdagend maakte om niet OTB te gaan eruit gehaald...

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 14, 2014 9:52 pm

Dat heet onderhoud alles was kapot gereden in de loop der tijd naar mate er meer gereden wordt zal het vanzelf weer zo worden.
En voor techniks ik ben ook geen 20 meer maar vliegen is toch wel gaaf!

mool

Bericht door mool » ma apr 14, 2014 9:53 pm

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er ook niet wat wortels zijn verdwenen op de singletrail

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma apr 14, 2014 10:32 pm

Oh begrijp me niet verkeerd Flip. Ik hou ook wel van wat airtime maar als ze zo zijn als in het begin van vorig jaar dan zijn ze me toch net wat te. Ik vond ze perfect voor ze opgehoogd werden eerlijk gezegd. Maar komt ook wel omdat ik hooguit 10x in een bikepark kom per seizoen, dus dan is het toch elke keer weer een beetje wennen als je op de bike stapt. Hopelijk kunnen we dit seizoen regelmatig die kant op. :D

Plaats reactie