Hoogte van het zadel bij DH
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:50
- Lid geworden op:zo mar 02, 2014 6:51 pm
Ik vroeg mij dus af wat de beste hoogte zou zijn voor het zadel bij het downhillen, als je het te hoog plaatst dan duwt het je naar voor als je springt. En klemmen jullie jullie benen tegen het zadel als je over een rocksection gaat of een moeilijk stuk?
Met vriendelijke groeten, Sander!
Met vriendelijke groeten, Sander!
Ik weet niet hoe anderen het doen maar ik klem naar mijn weten bijna nooit.
Als ik wel klem ben ik krampachtig bezig dus is het meer nadelig dan voordelig.
Op een rock section klem ik juist niet.
Daar krijg je fiets veel klappen en als je klemt neem je die zelf mee.
Ik laat mn fiets het werk doen en probeer mijn lichaam stabiel te houden.
Als ik wel klem ben ik krampachtig bezig dus is het meer nadelig dan voordelig.
Op een rock section klem ik juist niet.
Daar krijg je fiets veel klappen en als je klemt neem je die zelf mee.
Ik laat mn fiets het werk doen en probeer mijn lichaam stabiel te houden.
-
- Berichten:193
- Lid geworden op:di nov 08, 2011 4:13 pm
- Locatie:Doetinchem
- Contacteer:
-
- Berichten:50
- Lid geworden op:zo mar 02, 2014 6:51 pm
en hoe hoog? 

Smittie schreef:Ik weet niet hoe anderen het doen maar ik klem naar mijn weten bijna nooit.
Als ik wel klem ben ik krampachtig bezig dus is het meer nadelig dan voordelig.
Op een rock section klem ik juist niet.
Daar krijg je fiets veel klappen en als je klemt neem je die zelf mee.
Ik laat mn fiets het werk doen en probeer mijn lichaam stabiel te houden.
Laatst gewijzigd door Smittie op vr mar 21, 2014 8:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
Te laag is niet lekker bij het bochtenwerk, voor mij is het ideaal als het zadel tussen knie en kuit zit, op die manier kan je je fiets wat meer sturen met je lichaam.
Hou er ook rekening mee dat je band niet tegen het zadel moet komen als je je vering bottomt, het beste is om in geval van een luchtdemper alle lucht eruit te laten en hem helemaal in te drukken of bij een veerdemper de veer eruit te halen.
Op die manier weet je waar je achterwiel komt en kan je je zadelpen markeren op het laagste punt.

Hou er ook rekening mee dat je band niet tegen het zadel moet komen als je je vering bottomt, het beste is om in geval van een luchtdemper alle lucht eruit te laten en hem helemaal in te drukken of bij een veerdemper de veer eruit te halen.
Op die manier weet je waar je achterwiel komt en kan je je zadelpen markeren op het laagste punt.

- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
Ja bij mij voltage zat hij ook precies tussen mn kniën:
http://ep1.pinkbike.org/p6pb9400638/p6pb9400638.jpg
http://ep1.pinkbike.org/p6pb9400638/p6pb9400638.jpg
Laatst gewijzigd door Smittie op vr mar 21, 2014 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
-
- Berichten:201
- Lid geworden op:di jan 05, 2010 8:18 pm
- Locatie:zwolle
- Contacteer:
Wat ik altijd wel n goede graadmeter vind is als je een (echt) steil stuk op een afdaling doet en je gaat achter je zadel hangen, dat je nog wat kan zien! Nee gein, ik heb wel eens gehad dat het zadel horizontaal gezien op riemhoogte zat, dus je hangt met je hele onderlichaam achter je zadel. Persoonlijk vind ik m dan te hoog. Nou heb ik ook wel korte pootjes. Ik zou gewoon rijden, en je niet teveel druk maken :)