Na een jaar lang op mijn marzocchi 888 rond te hebben gebeund, begon hij nogal te kreunen en te piepen: Hij had dringend een beurtje nodig.
Omdat nog nooit een vork open heb gemaakt en dus geen ervaring heb, en toch graag zelf mijn marzo. wilde servicen, heb ik besloten een vork te kopen om mijn kunsten op te testen.
Misschien heb ik dan wel niet de meest normale vork uitgekozen, maar het was leuk om het eens te proberen
Het was een white brothers DH3, uit 2003.
Foto van de vork zoals hij in de advertentie erbij stond:

De goude vork in de koop erbij gekregen, voor onderdelen,want de poot is krom.
Ook heeft de DH3 een gigantische slijtage plek op de linkerpoot zitten (schijfkant) waar ook enorm veel olie uit lekte. Tevens is hij niet meer origineel,want hij heeft al onderdelen van de andere vork er in zitten, en er missen een aantal busjes etc..
Na ongeveer een maand wachten heb ik de nieuwe set met keringen binnengekregen uit de USA, en ben gelijk vandaag begonnen met opknappen..
Ben begonnen met alles uit elkaar te halen, en de rechter poot als eerst open te trekken.

Vervolgens alles grondig gereinigd, nieuwe keringen erin, en een willekeurig gegokte hoeveelheid w10 vorkolie erin gedaan, want ik kon nergens vinden hoeveel er in moest.
Daarna heb ik de andere kant opengehaald, de veerkant.
Deze was enorm vies van binnen. Opnieuw alles schoon gemaakt, nieuwe keringen geperst en weer een willekeurige hoeveelheid olie erin.

Toen alles weer in elkaar zat, heb ik de vork van buiten heel erg goed gepoetst,de stickers verwijderd, en alle boutjes vervangen voor nieuwe.

Voila, de vork was klaar..

Toen ik thuis kwam heb ik die avond nog de marzocchi eruit gehaald en de White Brothers er in gedaan. Ik heb ook gelijk mijn nieuwe stuur en stem erop gezet.

Hier is het totaalplaatje:

Toen heb ik een rondje in de straat gereden..
Het resultaat was:
BAGGER. het reed voor geen meter. veel te plush en lomp. Ik duw hem met gemak bijna bottom-out.
Ik denk ook dat dat aan mezelf ligt.. misschien te weinig olie of iets dergelijks?
Vond het wel een leuk projectje