Mijn oude, vertrouwde Cube Fritzz verkocht een een Zesty AM 427 met E:i shock besteld, met dit pareltje als resultaat!

Speclist
Frame: Zesty AM 27.5'' Allouy Supreme 6 OST+ 150mm
Vork: Rockshox Pike RCT3 Solo Air 150mm
Demper: Rockshox Monarch RT3 E:i Shock
Zadelpen: Rockshox Reverb Stealth 125mm
Cranks: Race Face Turbine
Remmen: Formula RX 185/185
Rest van de specs - klik hier
Eerste rondje Schoorl al gehad: Het is even wennen maar de eerste indruk is meer dan goed! Onwijs speels en licht. De Pike dempt fantastisch, Fast Recovery doet echt goed z'n werk. E:i Shock werkt wonderbaarlijk goed, switcht binnen no-time van dicht naar vol open en weer terug. Fiets komt ook makkelijk los van de grond, onderdeel van z'n speelse karakter, evenals het snelle en gecontroleerde sturen.
Daarnaast is het vooral heel erg wennen aan de stilte... Hiervoor reed ik met Hope Pro II naven en een gewone SLX derrie. Het klapperen van de ketting ga ik niet missen, de mooie ratel van de Hope's misschien wel! :tong
Gekozen om de Fox te laten vervangen voor de Pike. Hoor over de Fox wisselende verhalen, over de Pike vooral unaniem heel veel positiefs; DE trailvork van dit moment. Daarnaast smoelt hij ook nog eens onwijs lekker bij de supersexy matzwarte lak van de Zesty. Zadelpen is vanuit Lapierre zelf vervangen, het mechanische systeem van de KS'en werkte slecht tot niet door het (gebrek aan) bewegen van de binnen-/buitenkabel. Mooie upgrade lijkt mij!
Voor het wat extremere werk komen er nog Saint flats aan en er komen nog een Marsh Guard en wat frame stickers op, laten we er wel zuinig op zijn! Echte test zal straks volgen in het Harz gebergte, begin April, maar de eerste kennismaking stemt me uitermate positief!