Lapierre Zesty AM427 E:i Shock

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Koelman
Contacteer:
Lapierre Zesty AM427 E:i Shock

Bericht door Koelman » ma feb 24, 2014 6:57 pm

Nadat ik een aantal jaar geleden verliefd werd op het merk Lapierre, vond ik het tijd worden om mijn droom werkelijkheid te laten worden!

Mijn oude, vertrouwde Cube Fritzz verkocht een een Zesty AM 427 met E:i shock besteld, met dit pareltje als resultaat! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speclist
Frame: Zesty AM 27.5'' Allouy Supreme 6 OST+ 150mm
Vork: Rockshox Pike RCT3 Solo Air 150mm
Demper: Rockshox Monarch RT3 E:i Shock
Zadelpen: Rockshox Reverb Stealth 125mm
Cranks: Race Face Turbine
Remmen: Formula RX 185/185

Rest van de specs - klik hier

Eerste rondje Schoorl al gehad: Het is even wennen maar de eerste indruk is meer dan goed! Onwijs speels en licht. De Pike dempt fantastisch, Fast Recovery doet echt goed z'n werk. E:i Shock werkt wonderbaarlijk goed, switcht binnen no-time van dicht naar vol open en weer terug. Fiets komt ook makkelijk los van de grond, onderdeel van z'n speelse karakter, evenals het snelle en gecontroleerde sturen.

Daarnaast is het vooral heel erg wennen aan de stilte... Hiervoor reed ik met Hope Pro II naven en een gewone SLX derrie. Het klapperen van de ketting ga ik niet missen, de mooie ratel van de Hope's misschien wel! :tong

Gekozen om de Fox te laten vervangen voor de Pike. Hoor over de Fox wisselende verhalen, over de Pike vooral unaniem heel veel positiefs; DE trailvork van dit moment. Daarnaast smoelt hij ook nog eens onwijs lekker bij de supersexy matzwarte lak van de Zesty. Zadelpen is vanuit Lapierre zelf vervangen, het mechanische systeem van de KS'en werkte slecht tot niet door het (gebrek aan) bewegen van de binnen-/buitenkabel. Mooie upgrade lijkt mij!

Voor het wat extremere werk komen er nog Saint flats aan en er komen nog een Marsh Guard en wat frame stickers op, laten we er wel zuinig op zijn! Echte test zal straks volgen in het Harz gebergte, begin April, maar de eerste kennismaking stemt me uitermate positief!

Giela
Contacteer:

Bericht door Giela » ma feb 24, 2014 7:19 pm

Hele vette fiets! Veel plezier ervan!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma feb 24, 2014 7:23 pm

MOOI
What goes up must come down(hill)

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » ma feb 24, 2014 7:27 pm

supervet!

Hoe werk dat E: i shock precies?

Koelman
Contacteer:

Bericht door Koelman » ma feb 24, 2014 8:28 pm

BQDHFR schreef:supervet!

Hoe werk dat E: i shock precies?
Zitten sensoren in de vork, stuurbuis en trapas die de snelheid, stand van de fiets, werking van de vork en de cadans meten. Hierop past de shock zich aan. Dus als ik omhoog fiets, trap ik, veert de vork niet/nauwelijks en ga ik minder hard ( :bandana: ) dus gaat de shock 'op slot' zodat het trappen efficiënter wordt. Als ik naar beneden stuiter registreert de sensor het stoppen met trappen, dat ik naar beneden 'hel' en dat de vork wordt aangesproken; de shock gaat volledig open!

Dat is in het kort, op het web is er verder nog genoeg over te vinden!

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » ma feb 24, 2014 8:47 pm

Werkt gaaf!
omdat je die fox vervangen hebt, heb je toen ook die sensoren overgeplaatst?

Plaats reactie