NK Singlespeed 2014 - Cogs and coal
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
-
Vanochtend het verlossende woord van de camping. Ze kijken er naar uit. Er zijn een aantal mogelijkheden voor een bbq op zaterdagavond voor de kamperende groep. En ze hebben een overdekt terras waar we gebruik van kunnen maken. Ze zorgen voor een min of meer apart terreintje etc.
De camping stuurt me een online inschrijfformulier zodat iedereen die dat wil kan boeken.
Komende dinsdag ga ik langs voor het bespreken van verdere wensen en mogelijkheden. Daarbij komen bbq op zaterdagavond en ontbijt op zondagochtend.
De rit zelf start op zondagochtend 1100u details waar iedereen kan parkeren en dergelijke volgen komende week. Dan gaat ook een FB pagina in de lucht met details. En ja Willem
ook traditioneel op DP.
Dus weekend van 31 mei en 1 juni. Met op 1 juni de rit. Inderdaad geen race, het is een een rit van singlespeeders waar we iemand tot winnaar van de rit of weekend benoemen.
Er zijn inmiddels wat 'bekers' en/of trophies in de maak/ontwerp.
Grote lijnen van programma blijven overeind:
Zaterdagochtend aankomst op de camping en inschrijven
Zaterdagmiddag pubride naar de Oosterburen
Zaterdagavond bbq en/of nightride
Zondagochtend idee om gezamenlijk te ontbijten
Zondagochtend 1000 inschrijven voor de rit
Zondagochtend 1100 de rit der ritten. Het gaat niet gemakkelijk zijn....
Duur 1 uur plus een rondje
Na de rit nog wat 'spelletjes'.
De camping heeft een arrangement voor degenen die langer willen blijven. Ze sturen info toe.
De camping stuurt me een online inschrijfformulier zodat iedereen die dat wil kan boeken.
Komende dinsdag ga ik langs voor het bespreken van verdere wensen en mogelijkheden. Daarbij komen bbq op zaterdagavond en ontbijt op zondagochtend.
De rit zelf start op zondagochtend 1100u details waar iedereen kan parkeren en dergelijke volgen komende week. Dan gaat ook een FB pagina in de lucht met details. En ja Willem

Dus weekend van 31 mei en 1 juni. Met op 1 juni de rit. Inderdaad geen race, het is een een rit van singlespeeders waar we iemand tot winnaar van de rit of weekend benoemen.
Er zijn inmiddels wat 'bekers' en/of trophies in de maak/ontwerp.
Grote lijnen van programma blijven overeind:
Zaterdagochtend aankomst op de camping en inschrijven
Zaterdagmiddag pubride naar de Oosterburen
Zaterdagavond bbq en/of nightride
Zondagochtend idee om gezamenlijk te ontbijten
Zondagochtend 1000 inschrijven voor de rit
Zondagochtend 1100 de rit der ritten. Het gaat niet gemakkelijk zijn....
Duur 1 uur plus een rondje
Na de rit nog wat 'spelletjes'.
De camping heeft een arrangement voor degenen die langer willen blijven. Ze sturen info toe.
phoe...
-
-
-
-
Voor de DP'ers:
Op FB is een pagina/event geopend.
Weekend definitief op 31 mei/1 juni
Camping is geregeld
Raceday is 1 juni.
Start hier maar een lijst van degenen die op zondag komen om de race mee te rijden.
Mocht je geen melding hebben gekregen via FB dan zit je niet in de besloten groep (ik heb alleen de vriendenlijst uitgenodigd om X-toestanden te vermijden
)
Mocht je willen overnachten van zaterdag op zondag laat mij dat dan even via pb weten en dan stuur ik je een inschrijfformulier van de camping.
Kosten gaan tussen de 5 en de 10 euro liggen. We hebben geen sponsors en moeten ergens uit de kosten die gemaakt gaan worden komen...
programma (nog wijzigingen mogelijk):
Schedule (still some options open):
Saturday:
10:00u - Camping open
14:00u - Ride with beerstop
17:00u - Optional BBQ (depends on participants and/or costs)
22:00u - Optional Nightride
Sunday:
08:30u - Optional breakfast for guests on camping (see BBQ)
10:00u - leaving camping for the 'race'
10:30u - getting your numbers
11:30u - Start
12:30u - Race for one hour and one lap
13:00u - Camping
13:30u - Games
14:30u - Eternal fame - Who get's his of her own FYC
15:30u - 17:00u The usual things we do when singlespeeding is involved.
Op FB is een pagina/event geopend.
Weekend definitief op 31 mei/1 juni
Camping is geregeld
Raceday is 1 juni.
Start hier maar een lijst van degenen die op zondag komen om de race mee te rijden.
Mocht je geen melding hebben gekregen via FB dan zit je niet in de besloten groep (ik heb alleen de vriendenlijst uitgenodigd om X-toestanden te vermijden

Mocht je willen overnachten van zaterdag op zondag laat mij dat dan even via pb weten en dan stuur ik je een inschrijfformulier van de camping.
Kosten gaan tussen de 5 en de 10 euro liggen. We hebben geen sponsors en moeten ergens uit de kosten die gemaakt gaan worden komen...
programma (nog wijzigingen mogelijk):
Schedule (still some options open):
Saturday:
10:00u - Camping open
14:00u - Ride with beerstop
17:00u - Optional BBQ (depends on participants and/or costs)
22:00u - Optional Nightride
Sunday:
08:30u - Optional breakfast for guests on camping (see BBQ)
10:00u - leaving camping for the 'race'
10:30u - getting your numbers
11:30u - Start
12:30u - Race for one hour and one lap
13:00u - Camping
13:30u - Games
14:30u - Eternal fame - Who get's his of her own FYC
15:30u - 17:00u The usual things we do when singlespeeding is involved.
phoe...
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Niet een race met prijzen voor de winnaars maar een rit met souvenirs voor de eerst arriverenden bedoel je?Nard schreef:Een 'rit' en geen 'race' dus. Is rit gewoon een eufemisme, of is dit de nieuwe gezapigheid?
Da's toch gewoon anti-juridische indekkerij?
De renners maken de koers en zulks.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is nog nooit een race geweest Nard, wat niet betekent dat er niet hard gereden gaat worden. Ik bedenk me nu ik dit schrijf dat ik op het moment nog Nederlands Kampioen ben. Nog steeds trots opNard schreef:Een 'rit' en geen 'race' dus. Is rit gewoon een eufemisme, of is dit de nieuwe gezapigheid?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wisselbeker? Staat heel groot NKSS 2013 op, mijn belangrijkste mijlpaal in mijn fiets carriere, moet ik die inleveren? Tot nu toe hebben we elk NK nog een andere trofee gehad toch? Behalve toen Nard nog meedeed, die kreeg elk jaar dezelfde mee...
Ik wil een NKSS Wiki pagina maken, wie weet nog de winnaars over de jaren heen??
JJ
Ik wil een NKSS Wiki pagina maken, wie weet nog de winnaars over de jaren heen??
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
-
Hold your singlespeedbikes
we hebben twee prachtige 'bekers' in de maak
geheel in stijl...
Overigens vandaag vergunning binnen gekregen. Dus gaat allemaal prima in orde komen. Als het goed is hebben we een sponsor die voor een versnapeting kan zorg dragen gedurende de (vooruit voor deze keer dan) Race.
Logo in de maak en misschien tshirt te bestellen als we een beetje snel kunnen laten printen.

Overigens vandaag vergunning binnen gekregen. Dus gaat allemaal prima in orde komen. Als het goed is hebben we een sponsor die voor een versnapeting kan zorg dragen gedurende de (vooruit voor deze keer dan) Race.
Logo in de maak en misschien tshirt te bestellen als we een beetje snel kunnen laten printen.
phoe...
Ik kijk hier te weinig, maar de gedachtenwisseling in de tussentijd is geruststellend.
@ Jelle: 'Toen Nard nog meedeed?' 1 jaartje niet geweest en het is al voltooid verleden tijd? Dit jaar kan ik en kom ik. Je weet wel, omdat het bij Singlespeeden één keer per jaar over hét fietsen mag gaan, ipv over dé fietsen.
@ Jelle: 'Toen Nard nog meedeed?' 1 jaartje niet geweest en het is al voltooid verleden tijd? Dit jaar kan ik en kom ik. Je weet wel, omdat het bij Singlespeeden één keer per jaar over hét fietsen mag gaan, ipv over dé fietsen.
Ik heb een keer m'n eigen beker gemaakt en meegenomen omdat ik de wisselbeker kwijt was. Gelukkig gewonnen toen, van Ninko. Weet je nog, Ninko?JJ schreef:Wisselbeker? Staat heel groot NKSS 2013 op, mijn belangrijkste mijlpaal in mijn fiets carriere, moet ik die inleveren? Tot nu toe hebben we elk NK nog een andere trofee gehad toch? Behalve toen Nard nog meedeed, die kreeg elk jaar dezelfde mee...
JJ

Ik win al jaren het 50+ klassement maar bekers ho maar....
Ja vroeger, lang geleden, toen Nard nog hard kon fietsen, dat waren gouden tijden.
Dit jaar start ik donderdag avond om 20h met Trans België. De kans dat ik heelhuids op NK aanwezig ben is helaas klein....

Ja vroeger, lang geleden, toen Nard nog hard kon fietsen, dat waren gouden tijden.
Dit jaar start ik donderdag avond om 20h met Trans België. De kans dat ik heelhuids op NK aanwezig ben is helaas klein....
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Als jij nou succesvol die Trans België uitrijdt en het NKSS mee pakt (Wanneer was de laatste keer?) dan zorg ik voor een prijs die in jouw klasse valt.willem12 schreef:Ik win al jaren het 50+ klassement maar bekers ho maar....![]()
![]()
Deal?

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Hier en daar moeten nog wat 'oplossingen' worden gevonden/gerealiseerd maar die liggen meer in de lijn van...zorgen dat iedereen op het parcours blijft...dus de route goed aangeven (lint/bepijling/marshall). We zitten voor een dikke 80% op bestaande mtb-route van Discovery. Mogelijk dat er af en toe een 'verdwaalde' gearie tussen hangt maar dat zal de pret niet drukken.
We nemen de langste route(mogelijkheid) en die is zo'n 4 km lang met 200 hoogtemeters. Uitdagende stukjes, nogal wat inhaalmogelijkheden, paar fraaie kombochten, etc. Maar vooral een snel circuit. Maar genoeg klimwerk en singletrack.
Inmiddels is de eerste pixie gevonden en een twee onderweg. Dus ja... ook nog een pixierace.
We nemen de langste route(mogelijkheid) en die is zo'n 4 km lang met 200 hoogtemeters. Uitdagende stukjes, nogal wat inhaalmogelijkheden, paar fraaie kombochten, etc. Maar vooral een snel circuit. Maar genoeg klimwerk en singletrack.
Inmiddels is de eerste pixie gevonden en een twee onderweg. Dus ja... ook nog een pixierace.
phoe...
-
- didadunlop