AM/Enduro banden
Moderator:Beheerders
Ik ben bezig met het opbouwen van een Cube Fritzz waar ik All-mountain en Enduro mee wil gaan rijden maar ik ben er nog niet helemaal uit welke banden ik heb beste kan gebruiken.
Zit vooral te twijfelen tussen de Continental Rubber Queen en de Mountain King. Voor en achter dezelfde of een combinatie van de 2? Of zou ik voor de benelux en omstreken zelfs met een X-King voldoende vooruit kunnen?
Continental heeft de voorkeur omdat die voor mij wat voordeliger zijn maar andere merken sluit ik niet uit.
Zit vooral te twijfelen tussen de Continental Rubber Queen en de Mountain King. Voor en achter dezelfde of een combinatie van de 2? Of zou ik voor de benelux en omstreken zelfs met een X-King voldoende vooruit kunnen?
Continental heeft de voorkeur omdat die voor mij wat voordeliger zijn maar andere merken sluit ik niet uit.
Op 3,5bar nog snakebite?! Zijn die mountain kings dan zo soepel?alain schreef:Veel hangt ervan af waar je wil rijden,
ik ben vorige week in Les Arcs 4x platgereden met een singleply Continental MountainKing2.
Allemaal snakebites, en op 3.5bar.
Hier op boswegen en lagere snelheid is een Rubber Queen wel goed.
De rubber queen leek mij meer voor het Enduro werk geschikt dan de Mountain King
Schwalbe Hans Dampf en ik denk dat er velen met mij zijn in deze keuze. 2.35 versie, trailstar of vertstar compound. Zelf vind ik de trailstar compound wel fijn. Verstar is het zachts, nog meer grip dus.
Als je de "normale" hans dampf besteld zijn ze nog redelijk licht, rond de 700 gr. Heb zelf met deze gereden, super fijn, lekker veel grip, goed voorspelbaar, rolt ook nog goed, heb hier ook gewoon xc mee gereden. Voor enduro hier in de lage landen, Ardennen zijn die meer als genoeg. Heb nu voor mijn nieuwe build de gravity hans dampf besteld. 1000 gr per band, dikke zijwand, bijna als een dh band. Stuk zwaarder, zelfde profiel, maar deze band kan enduro a la gardameer en downhill tracks ook aan.
Als je de "normale" hans dampf besteld zijn ze nog redelijk licht, rond de 700 gr. Heb zelf met deze gereden, super fijn, lekker veel grip, goed voorspelbaar, rolt ook nog goed, heb hier ook gewoon xc mee gereden. Voor enduro hier in de lage landen, Ardennen zijn die meer als genoeg. Heb nu voor mijn nieuwe build de gravity hans dampf besteld. 1000 gr per band, dikke zijwand, bijna als een dh band. Stuk zwaarder, zelfde profiel, maar deze band kan enduro a la gardameer en downhill tracks ook aan.
Life begins at the end of your comfortzone.
Ik denk dat het de Hans Dampf's gaan worden, had hier al meer goede reviews over gelezen. Vooralsnog houd ik het enduro werk in de buurt maar mocht ik richting de alpen gaan dan kan ik er altijd nog Super Gravity's op leggen.
Zelf dacht ik aan Trailstar voor en Pacestar achter, of maakt het verschil in rolweerstand tussen deze 2 compounds niet zoveel uit en is de hoeveelheid grip tussen de 2 beter te merken?
Zelf dacht ik aan Trailstar voor en Pacestar achter, of maakt het verschil in rolweerstand tussen deze 2 compounds niet zoveel uit en is de hoeveelheid grip tussen de 2 beter te merken?
Dat snel vollopen heb ik ook al gemerkt met de HD's, ben nu van plan om (vooralsnog voor het bikepark) voor de Magic Mary in SuperGravity VertStar te monteren maar twijfel nog over de achterband. Als de MM goed bevalt wordt het waarschijnlijk ook mijn eerste keuze voor wat nattere omstandigheden.Julie schreef:Het nadeel van de hans dampf is dus dat ze wel behoorlijk snel "vollopen" en dan heb je dus geen enkele grip meer.
Ik ben dus aan het kijken naar een ander bandje (vooral voor het voorwiel), zo is er de magic mary, of de trailking van continental. Iemand ervaring met deze 2?
- de lachende derde
- Contacteer:
Dit niet iets voor je? Heb ze zelf ook besteld net. Voor €15 per band een koopje!
http://www.bike-components.de/products/ ... -2014.html.
Edit: Sorry zie net dat je al banden besteld hebt.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Persoonlijk vind ik dit geen Enduro waardige banden, meer een grof XC bandje wat in de Ardennen nog net gaat maar de DH track van Malmedy in de regen was met die band voor niet te doen, even wisselen naar een Fat albert en het ging weer prima.Technicks schreef:Dit niet iets voor je? Heb ze zelf ook besteld net. Voor €15 per band een koopje!
Ik wilde juist eens een band proberen met een grof profiel. Heb nu Maxxis Advantage 2.4 en die zitten bij een klein beetje modder al meteen vol. En vanwege de prijs natuurlijk, voor die €30 tientjes kan het alleen maar meevallen toch. Ben ook een beetje op reviews afgegaan en die waren heel goed. Maar ik zie het vanzelf. 

“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Het zal ook met persoonlijke voorkeur/rijstijl te maken hebben. ook heb ik de 2.2 versie en redelijk smalle velgen. daarbij zaten de banden ook nog eens op een fiets met weinig veerweg en was het baggerweer bij Ferme libert.
Ik gebruik ze nu als achterband en dan gaat het redelijk slijtvast zijn ze wel.
Ik gebruik ze nu als achterband en dan gaat het redelijk slijtvast zijn ze wel.