SRAM X9 Trail discbrakes VS X0 Trail discbrakes
Moderator:Beheerders
Jaja weer een sram vraagje, ik zoek me suf wat nou het verschil is tussen de X9 en de X0 Trail remmen behalve de "10 gram" en de PRIJS!
Er moet toch een goede reden zijn om ruim 100,- meer uit te geven?
Iemand trouwens ervaring met 1 van deze remmen?
Er moet toch een goede reden zijn om ruim 100,- meer uit te geven?
Iemand trouwens ervaring met 1 van deze remmen?
www.trail-addicts.com the photo and video site!
Klinkt flauw, maar ik heb de vraag even aan Mr. Google gesteld:
http://qooqle.nl/?q=product+quality+dif ... discbrakes
Hij kwam met een paar mooie antwoorden terug.
http://qooqle.nl/?q=product+quality+dif ... discbrakes
Hij kwam met een paar mooie antwoorden terug.
Humps are for camels
-
Ik heb de X0 trails op mijn Glory zitten. Ik heb er pas vier keer mee gereden en tot nu toe bevallen ze goed. Op mijn vorige Glory zaten Saint remmen en ben een beetje sceptisch over avid omdat de eerste generatie Elixers gewoon super slecht waren.
De X0's zijn goed doseerbaar en hebben goede remkracht. Ze maken weliswaar meer geluid kan Shimano remmen.
De X0's zijn goed doseerbaar en hebben goede remkracht. Ze maken weliswaar meer geluid kan Shimano remmen.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
Ik heb het ook niet kunnen ontdekken, dus ben maar voor een setje X9 gegaan. In remkracht ga je het niet merken...
Praktijk: zeer krachtig, remkracht komt er sneller in dan bij Hope, beetje als Deore XT (nieuwste versie) en dosering is top, beter dan Shimano, vrijwel op niveau met Hope. Ultieme remkracht moet je vergelijken met de beste remmen op de markt, richting Saint dus!! (komen dus ook tot hun recht op DH bakken)(en ik zou bijna alle setjes Hope er uit gaan gooien, maar eerst eens een jaartje kijken of ze nu de betrouwbaarheid echt op orde hebben...)
Praktijk: zeer krachtig, remkracht komt er sneller in dan bij Hope, beetje als Deore XT (nieuwste versie) en dosering is top, beter dan Shimano, vrijwel op niveau met Hope. Ultieme remkracht moet je vergelijken met de beste remmen op de markt, richting Saint dus!! (komen dus ook tot hun recht op DH bakken)(en ik zou bijna alle setjes Hope er uit gaan gooien, maar eerst eens een jaartje kijken of ze nu de betrouwbaarheid echt op orde hebben...)
Ja dokter Google ook al geraadpleegd uiteraard... Grappige link btw!
Maar ik kom dan tot de conclusie dat er amper verschil tussen zit maar wel veel prijs verschil, vandaar mijn vraag!
Gezien de ervaringen van de X0 de weinige verschillen worden het denk ik dat de X9 de beste keuze lijken.
Maar ik kom dan tot de conclusie dat er amper verschil tussen zit maar wel veel prijs verschil, vandaar mijn vraag!
Gezien de ervaringen van de X0 de weinige verschillen worden het denk ik dat de X9 de beste keuze lijken.
Voglens mij geldt die afweging tussen alle X0 spulletjes versus X9. En tussen XTR versus XT. XT en X9 zijn gewoon heel goed.
XO (SRAM) en XTR (Shimano) en Record (Campa) zijn alleen veul mooier en handgemaakt ipv machinaal gefabriceerd. En leuk voor als je een keer de loterij gewonnen hebt.
XO (SRAM) en XTR (Shimano) en Record (Campa) zijn alleen veul mooier en handgemaakt ipv machinaal gefabriceerd. En leuk voor als je een keer de loterij gewonnen hebt.
Humps are for camels
Ja Precies, thanks!
maar de loterij niet gewonnen dus X9 trail it is
maar de loterij niet gewonnen dus X9 trail it is