downhill in oostenrijk
Moderator:Beheerders
Wij zijn afgelopen zomer in Saalbach Hinterglemm geweest en hebben daar kennis gemaakt met downhillen. Het mooie hier was dat je met de zogenaamde Joker card onbeperkt van alle liften gebruik kon maken en ook de bike kon gratis mee naar boven. Heeft iemand suggesties voor andere gebieden waar dit ook mogelijk is. Een kennis van ons is afgelopen maand naar Serfaus geweest ook hier waren de liften gratis maar voor de fietsen moest steeds dik bijbetaald worden.
Saalbach is wel erg fijn qua faciliteiten. Heb je de Big Five gedaan? Je hoeft namelijk niet aan de Saalbach kant te blijven. Ruud zei het al, maar je kan ook door naar Leogang, waar een bikepark is onderaan de afdaling. Dus welllicht nog genoeg te ontdekken voor je?
Zelf zie ik vaak mooie foto's van https://www.facebook.com/Hotzonemountainbikeguiding
Ik ben er alleen geweest om met de Hotzone te boarden, maar nog niet met ze gefiest. Het is wel iets meer Enduro zo te zien. Ik ga volgend jaar zeker eens informeren hoe het daar gaat.
Zelf zie ik vaak mooie foto's van https://www.facebook.com/Hotzonemountainbikeguiding
Ik ben er alleen geweest om met de Hotzone te boarden, maar nog niet met ze gefiest. Het is wel iets meer Enduro zo te zien. Ik ga volgend jaar zeker eens informeren hoe het daar gaat.

Moet je je eens verdiepen in het Brixental.
Daar kun je 1 kaart kopen voor alle liften vanuit Soll, Ellmau, Hopfgarten, Westendorf, Brixen im Tahle, Kirchberg in Tirol en Kitzbuhl (dacht ik).
Er zijn daar diverse aangelegde banen (downhill en freeride) en je kunt je eigen weg vinden natuurlijk
.
Ik heb hier al meerdere jaren gefietst en ga er nog steeds graag terug.
Liften mag je normaal gesproken je fiets meenemen, in Hopfgarten hebben ze zelfs speciale liften hiervoor.
Daar kun je 1 kaart kopen voor alle liften vanuit Soll, Ellmau, Hopfgarten, Westendorf, Brixen im Tahle, Kirchberg in Tirol en Kitzbuhl (dacht ik).
Er zijn daar diverse aangelegde banen (downhill en freeride) en je kunt je eigen weg vinden natuurlijk

Ik heb hier al meerdere jaren gefietst en ga er nog steeds graag terug.
Liften mag je normaal gesproken je fiets meenemen, in Hopfgarten hebben ze zelfs speciale liften hiervoor.