technische enduro/freeride trails zomer 2014

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

GW
technische enduro/freeride trails zomer 2014

Bericht door GW » do dec 26, 2013 11:17 am

In deze donkere tijden van het jaar ben ik me al wat aan het verdiepen waar we volgende zomer kunnen gaan biken. Vorig jaar waren we aan het gardameer geweest en we waren meteeen weg van deze vette trails. :punk: :worship:

Nu zouden we graag in 2014 ergens willen gaan waar de trails op technisch gebied te vergelijken zijn met het gardameer. Zo technisch mogelijk dus... 8)

Enige voorwaarden zijn dat we ons er minstens een week kunnen amuzeren,het mag eventueel gecombineerd zijn met een ander gebied in de buurt. Ook is het de bedoeling om er zonder gids te rijden,dus liever geen guided tours en verblijf in een chalet. Maar self suported en verblijf op een camping oid. Al kan alles wel besproken worden. ;)

Ook zouden we het liefs in een gebied zitten dat bereikbaar is met liften. Dit is aan het gardameer nogal moeilijk. We hebben ons daar suf geduwd naar boven en gewacht op shuttles :lol:

Voor de rest maakt het niet uit of het nu frankrijk,Oostenrijk,Italie of Zwitserland is.

Misschien ben ik wel een beetje veeleisend maar ik en mischien vele anderen hoop via deze topic toch enkele ideen op te doen. Dus heel erg bedankt als je even de tijd wil nemen om hier op te antwoorden.
Laatst gewijzigd door GW op za dec 28, 2013 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » do dec 26, 2013 2:36 pm

jij moet naar de Portes du Soleil. Daar kun je je wel een maand amuseren!

Ik ga de laatste week van juni naar Chatel. De Pass'portes rijden en de rest van de week downhillen.

GW

Bericht door GW » do dec 26, 2013 2:58 pm

Ziet er erg intressant uit. Jij zit dan meestal in Chatel of ga je ook naar de andere bikeparks? Welke zijn de intressantste op gebied van trails volgens jou?

joddi

Bericht door joddi » do dec 26, 2013 3:21 pm

GW schreef:Ziet er erg intressant uit. Jij zit dan meestal in Chatel of ga je ook naar de andere bikeparks? Welke zijn de intressantste op gebied van trails volgens jou?
Alles is goed bereikbaar gewoon een rugzak mee en als je wilt kan je elke dag naar een ander deel.

GW

Bericht door GW » do dec 26, 2013 10:54 pm

Dus als ik het goed begrijp is de portes du soleil een groot gebied van enkle dorpen(of steden) rondom een grote berg waar langs alle kanten liften aan voorzien zijn en enkel bikeparken die allemaal toegangkelijk zijn met dezelfde liftpas?

Dan is het waarschijnlijk ook mogelijk als je bijvoorbeeld in Morzine verblijft de lift te nemen en van daaruit naar chatel of 1 van de andere parken te gaan als je eens andere trails wil berijden???

Lijkt me erg intressant :o

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do dec 26, 2013 11:04 pm

Ga er deze zomer ook eens kijken lijkt me vet alleen dat Frans :(
Pila is ook vet qua trails etc!
What goes up must come down(hill)

GW

Bericht door GW » vr dec 27, 2013 10:45 am

Zijn er in portes du soleil ook tracks te vinden met de nadruk op de moeilijkheid in plaats van op grote jumps en grote drops die ik zie op enkele filmpjes?? Ik bedoel dan technisch,stijl,wortels,rotsen,kleindere jumps en drops? Zelf ben ik niet zo goed op grote jumps en drops,voor men kameraad zijn deze dan weer geen enkel probleem. Het is maar dat we beiden ons ding zouden kunnen doen daar.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr dec 27, 2013 11:12 am

GW schreef:Ziet er erg intressant uit. Jij zit dan meestal in Chatel of ga je ook naar de andere bikeparks? Welke zijn de intressantste op gebied van trails volgens jou?
Avoriaz vind ik qua trails een stuk mooier dan dat bikepark van Chatel, puur natuur en niet zo verrot geremd. Champery is ook een aanrader.

In een Dirtmag van een tijdje terug stond er een heel verhaal over onontdekte trails in die buurt, ik zal even kijken of ik hem kan vinden.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr dec 27, 2013 11:38 am

Of bestel 'Mountainbiking Europe' van Rowan Sorrell, staat alles in wat je wil weten.

http://www.amazon.co.uk/Mountain-Biking ... 190609831X

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » vr dec 27, 2013 11:42 am

de lachende derde schreef:Of bestel 'Mountainbiking Europe' van Rowan Sorrell, staat alles in wat je wil weten.

Heb jij dit boekje? Kun je er wat meer over vertellen? Is het gebruiksvriendelijk? Staat er veel in? Is het gedateerd?

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr dec 27, 2013 12:57 pm

vinnycorleone schreef:
de lachende derde schreef:Of bestel 'Mountainbiking Europe' van Rowan Sorrell, staat alles in wat je wil weten.

Heb jij dit boekje? Kun je er wat meer over vertellen? Is het gebruiksvriendelijk? Staat er veel in? Is het gedateerd?
Nog niet, ik wilde het wel bestellen.

winnfield

Bericht door winnfield » vr dec 27, 2013 5:37 pm

Hier ook verkrijgbaar: gratis verzonden 8)

http://www.bol.com/nl/p/footprint-mount ... 005988451/

fredo

Bericht door fredo » za dec 28, 2013 11:09 am

Ik vind de trails van porte du soleil niet zo extreem technisch. Het is er zeer leuk vertoeven, maar er zijn wel wat andere tracks in de Alpen te vinden.

Ik woon nu zelf een jaartje in de buurt van Alpe d'Huez en Les 2 Alpes, en er zijn hier zot veel trails waaronder een groot gedeelte echt technisch (switchbacks, stijl, afgronden). Sommige zijn vanuit de lift te bereiken, maar meeste moet je wel zelf naar boven trappen...

Het hangt er wat vanaf of je dh of eerder puur enduro zoekt

GW

Bericht door GW » za dec 28, 2013 11:57 am

fredo schreef:Ik vind de trails van porte du soleil niet zo extreem technisch. Het is er zeer leuk vertoeven, maar er zijn wel wat andere tracks in de Alpen te vinden.

Ik woon nu zelf een jaartje in de buurt van Alpe d'Huez en Les 2 Alpes, en er zijn hier zot veel trails waaronder een groot gedeelte echt technisch (switchbacks, stijl, afgronden). Sommige zijn vanuit de lift te bereiken, maar meeste moet je wel zelf naar boven trappen...

Het hangt er wat vanaf of je dh of eerder puur enduro zoekt
We zijn meer opzoek naar enduro of freeride trails vergelijkbaar met de tracks aan het gardameer. Zo technisch mogelijk eigelijk zodat er weer grenzen verlegt kunnen worden. ;)
Aan het gardameer hebben we meteen de meest technische trails op gezocht,dalco,601,coast,skull,... en we waren meteen verkocht. :punk:

Bedoel je dan trails die buiten de parken liggen? Zijn deze makkelijk te vinden of denk je dat het voor iemend die er nog niet geweest is onbegonnen werk is? Alpe d'heuz en les deux alpes had ik als eerste al eens bekeken maar dacht dat deze ook meer echt DH gericht waren.

joddi

Bericht door joddi » za dec 28, 2013 7:17 pm

Persoonlijk verkies ik de trails van Alp d'Huez boven die van portes du soleil, alleen is het aanbod bij portes du soleil veel groter en is het er stukken gezelliger.

Zelf vond ik de zwarte track (Bikepatrol) in Chatel wel een van de leukere, verder zitten in de tracks van Portes dus soleil veel remkuilen en vind ik het nadeel van de grote hoeveelheid gaps dat je vaak stopt om te kijken wat je wel en niet gaat springen.

Ik ben nog opzoek naar de gezelligheid van Portes du soleil icm het hooggebergte en vette trails van Alp d'Huez.

GW

Bericht door GW » di dec 31, 2013 10:40 am

Niemand geen tips meer of eigen ervaringen over een bepaalde streek of bikepark waar de technische trails dik gezaaid liggen? :arms:

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » di dec 31, 2013 10:55 am

joddi schreef:
Ik ben nog opzoek naar de gezelligheid van Portes du soleil icm het hooggebergte en vette trails van Alp d'Huez.
PDS is meer dan alleen BP Chatel he.. Paar liften verder en je kan zoveel trails rijden als je wilt.

joddi

Bericht door joddi » wo jan 01, 2014 1:03 pm

de lachende derde schreef:
joddi schreef:
PDS is meer dan alleen BP Chatel he.. Paar liften verder en je kan zoveel trails rijden als je wilt.
Haha i know ;)

Ik heb Les Gets, Morzine, Avoriaz en Chatel gezien zeker een mooi gebied en voor mij net zo'n goede vakantie bestemming als Alp d'Huez maar dat komt meer door de sfeer en het het aanbod dan door de trails zelf deze vind ik rond Alp d'Huez zelf leuker.

GW

Bericht door GW » zo jan 05, 2014 8:35 pm

Pff had hier veel meer antwoorden verwacht over waar er trails zoals aan het gardameer te vinden zijn. Niemand??? 8) 8)

GW

Bericht door GW » zo jan 05, 2014 9:22 pm

Ik heb zelf al wat opzoekwerk verricht en heb al enkele mogelijkheden bekeken. Saalbach hinterglem in oostenrijk lijkt me op gebied van technische tracks dik in orde,heeft hier iemand daar ervaring mee?? Lijkt me ook mogelijk om te combineren met andere bikeparks in de buurt???????

Ook had ik pila in italie al eens bekeken,zou het mogelijk zijn dit te combineren met les arcs in frankrijk met een tussenstop in het bikepark van la thuile? Zou leuk zijn als iemand me kon vertellen welke tracks we hier kunnnen verwachten??

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » zo jan 05, 2014 10:44 pm

Ben zowel in Torbole geweest, waar ik twee keer afdaling heb gedaan met zo'n shuttle bus, als in Saalbach-Hinterglem. Torbole vond ik veel rotseriger en langzaam technisch dan Saalbach Hinterglem (bikecircus), wat gemiddeld genomen snellere banen zijn.

Saalbach vind ik zelf wel leuker, het is eigenlijk vrij makkelijk van opzet, alles duidelijk is aangegeven. Dus geen gezoek naar trails, alhoewel er natuurlijk wel local trails zijn. Wel zijn het of meer flowende single tracks (hacklberg bv) of meer aangelegd zoals de lijnen met jumps/northshore dingen.

jaspero

Bericht door jaspero » ma jan 06, 2014 7:32 am

Verbier ziet er ook goed uit wat technische moeilijkheid betreft.

GW

Bericht door GW » ma jan 06, 2014 11:48 am

jaspero schreef:Verbier ziet er ook goed uit wat technische moeilijkheid betreft.
Heb het even bekeken en dat ziet er ook goed uit ja 8)

Misschien moeten we er maar eens over nadenken om een road trip te maken langs enkele parken en gebieden :o

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma jan 06, 2014 1:52 pm

GW schreef:Ik heb zelf al wat opzoekwerk verricht en heb al enkele mogelijkheden bekeken. Saalbach hinterglem in oostenrijk lijkt me op gebied van technische tracks dik in orde,heeft hier iemand daar ervaring mee?? Lijkt me ook mogelijk om te combineren met andere bikeparks in de buurt???????
Ik ben vanuit Leogang (groot bikepark) naar saalbach gereden via een uitgezette route; the big five (google maar eens).
Dus je kunt in dit gebied meerdere liften gebruiken om meerdere bikeparks/uitgezette routes te verkennen en je kunt je zelf wat trails zoeken.
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

stennis

Bericht door stennis » di jan 07, 2014 9:00 pm

Saalbach hintenglem is echt goed bevallen !
Veel kamerverhuurders werken daar ook met de joker card, die je gratis krijgt bij je verblijf en onbeperkt gebruik kan maken van de liften daar ,en 1 keer bij leogang.

Plaats reactie