Buitensport camping bij alp d'huez - tent kamperen
Moderator:Beheerders
Ik zoek een leuke camping in de buurt van alp d'huez. Sterke voorkeur voor een camping met overwegend tenten, kleinschalig, geen herrie, met zwembad.
Iemand een tip?
Iemand een tip?
Ritchey p650b 2015
Turner Burner 2014
Specialized Rockhopper 1992
Turner Burner 2014
Specialized Rockhopper 1992
Afgelopen zomer op Deze camping gestaan, deze camping ligt direct onderaan de Alp d'Huez.
Weinig op aan te merken, basic maar schoon, wel erg prijzig. waarschijnlijk heb je voor hetzelfde geld wel een appartementje op de berg zelf.
Weinig op aan te merken, basic maar schoon, wel erg prijzig. waarschijnlijk heb je voor hetzelfde geld wel een appartementje op de berg zelf.
Rochetaillee ligt net voor Le Bourg d'Oisans in het dal als je uit Grenoble komt. Er zijn een stuk of drie campings. "Camping Belledone" is een wat grotere camping. Met zwembad.
Camping Le Château de Rochetaillée ken ik niet, alleen van langsfietsen.
Auberge La Libellule is een herberg (auberge) met een kleine camping er naast. Leuk tegen de rivier en de bergwand aan.
http://goo.gl/maps/rv4Qc
Camping Le Château de Rochetaillée ken ik niet, alleen van langsfietsen.
Auberge La Libellule is een herberg (auberge) met een kleine camping er naast. Leuk tegen de rivier en de bergwand aan.
http://goo.gl/maps/rv4Qc
Humps are for camels
In de vallei kan je campings vinden in Allemond, Rochetailléé, Bourg d'Oisans en Venosc.
Veel mooie tracks komen uit in Allemond, dus het lijkt me daar inderdaad het aangenaamst vertoeven. Allemond heeft ook een mooi openbaar buitenzwembad, dus een zwembad op de camping lijkt me niet noodzakelijk. 'Le grand calme' ligt rustig gelegen, de camping municipal is ook in orde (onderaan stuwmeer).
Veel mooie tracks komen uit in Allemond, dus het lijkt me daar inderdaad het aangenaamst vertoeven. Allemond heeft ook een mooi openbaar buitenzwembad, dus een zwembad op de camping lijkt me niet noodzakelijk. 'Le grand calme' ligt rustig gelegen, de camping municipal is ook in orde (onderaan stuwmeer).
Goede tip persoonlijk zou ik dit in vervolg doen, zo kan je aan het einde van de dag evt. de hele of iig een groot deel van de Mega track rijden of de meest vette combinatie het eerste deel van de kwalificatie track en daarna over op de Megavalanche track zelf naar Allemont.J.BL schreef:Je zou ook eens in Allemont kunnen kijken (finish van de Megavalanche).
In Allemont stopt normaal gezien een shuttlebus die je naar Oz kan brengen (gratis/gratis met liftpas). Van Oz kun je dan verder met de lift omhoog naar Alpe d'Huez.