Specilized P3 met snelpanners?
Moderator:Beheerders
-
Beste DP-leden
Ik zal me als nieuwkomer even voorstellen.
Ik ben van leuven en sinds kort begonnen met dirtjumpen
Ik ben nog niet zo lang bezig en heb amper ervaring.
De fietswereld is wat nieuw voor mij en ben dus niet zo goed thuis in de mogelijkheden met de onderdelen en de combinatie er van.
Ik heb me 2dehands een fietsje gekocht met Specialized P3 frame (2013) de velgen hebben ondertussen al een paar slagen en er is spelling op de body. Aangezien de verkoper niet kon zeggen welke velgen het waren met welke naaf is een nieuwe body zoeken niet zo makkelijk. Dus besloot ik mijn wielen helemaal kapot te rijden en dan uit te kijken naar een nieuw setje.
Maar ik weet niet goed waar ik op moet letten bij de aankoop van een nieuwe set?
Hoe weet ik dat ze sterk genoeg zijn? (liever extra sterk als extra licht)
De meeste velgen zijn tegenwoordig met snelspanners maar past dit wel voor het achterwiel van mijn frame?
Grts
Jeroen
Ik zal me als nieuwkomer even voorstellen.
Ik ben van leuven en sinds kort begonnen met dirtjumpen
Ik ben nog niet zo lang bezig en heb amper ervaring.
De fietswereld is wat nieuw voor mij en ben dus niet zo goed thuis in de mogelijkheden met de onderdelen en de combinatie er van.
Ik heb me 2dehands een fietsje gekocht met Specialized P3 frame (2013) de velgen hebben ondertussen al een paar slagen en er is spelling op de body. Aangezien de verkoper niet kon zeggen welke velgen het waren met welke naaf is een nieuwe body zoeken niet zo makkelijk. Dus besloot ik mijn wielen helemaal kapot te rijden en dan uit te kijken naar een nieuw setje.
Maar ik weet niet goed waar ik op moet letten bij de aankoop van een nieuwe set?
Hoe weet ik dat ze sterk genoeg zijn? (liever extra sterk als extra licht)
De meeste velgen zijn tegenwoordig met snelspanners maar past dit wel voor het achterwiel van mijn frame?
Grts
Jeroen
welkom hier op het forum,
je kan kiezen uit een set, dus wielen die al helemaal klaar zijn of je kan je wielen zelf samenstellen. dan moet je ook kijken of het wel degelijk snelspanners zijn of vaak heb je een achterwiel waarmee je de ketting zelf moet aanspannen.
ik zou vooral uitkijken naar verschillende merken en op internet sites vind je nog wel veel setjes.
ps. ik kom ook uit leuven en rijd zelf ook dirt
je kan kiezen uit een set, dus wielen die al helemaal klaar zijn of je kan je wielen zelf samenstellen. dan moet je ook kijken of het wel degelijk snelspanners zijn of vaak heb je een achterwiel waarmee je de ketting zelf moet aanspannen.
ik zou vooral uitkijken naar verschillende merken en op internet sites vind je nog wel veel setjes.
ps. ik kom ook uit leuven en rijd zelf ook dirt
-
Bedankt,
Ja ik ben al even op het net aan het kijken. bij mavic bijvoorbeeld maar dan moet ik al naar de DEEMAX gaan kijken? dat vind ik wel een dure set.
maar weet er iemand of het zou passen als ik een achternaaf met snelspanners zou hebben? want ik moet inderdaad met mijn achterwiel mijn ketting aanspannen. (dit moet natuurlijk niet meer omdat ik nu een achterderailleur heb maar ik zit wel nog met die adaptor past hij er dan nog tussen? (ik weet niet of ik het tegoei uit leg
)
@marinoj tof! waar ga jij zoal rijden?
grts
Jeroen
Ja ik ben al even op het net aan het kijken. bij mavic bijvoorbeeld maar dan moet ik al naar de DEEMAX gaan kijken? dat vind ik wel een dure set.
maar weet er iemand of het zou passen als ik een achternaaf met snelspanners zou hebben? want ik moet inderdaad met mijn achterwiel mijn ketting aanspannen. (dit moet natuurlijk niet meer omdat ik nu een achterderailleur heb maar ik zit wel nog met die adaptor past hij er dan nog tussen? (ik weet niet of ik het tegoei uit leg

@marinoj tof! waar ga jij zoal rijden?
grts
Jeroen
-
ongeveer een jaar geleden deze besteld: spank tweet tweet velgen op NSbikes rotary naven (vooraan : 20mm steekas , achteraan: bolt-on 12x135mm) spaken zijn van Sapim.
had ze besteld op 26bikes en zij hadden ze ook ineengezet
de prijs viel goe mee ik dacht iets van een 350 euro

Bij Dedycker weet ik niet of dat het privéterrein is, maar ge kunt daar gewoon gaan rijden wanneer da ge wilt, maar wel op eigen risico (staat vooraan en bordje). ge moogt wel geen afval achterlate en geen dinge kapot doen, allee het gebruikelijke. die dirts liggen iets buiten Lubbeek tegen Kortrijk-Dutsel aan.
had ze besteld op 26bikes en zij hadden ze ook ineengezet
de prijs viel goe mee ik dacht iets van een 350 euro

Bij Dedycker weet ik niet of dat het privéterrein is, maar ge kunt daar gewoon gaan rijden wanneer da ge wilt, maar wel op eigen risico (staat vooraan en bordje). ge moogt wel geen afval achterlate en geen dinge kapot doen, allee het gebruikelijke. die dirts liggen iets buiten Lubbeek tegen Kortrijk-Dutsel aan.
-
Sank is een nog wel een bekend merk, en ik wist gewoon ook dat ge er niks mis mee kunt doen en de stevigheid kon ik toen afleidde uit dit http://www.pinkbike.com/video/248799/
en met NSbikes componenten (naven) zit ge altij goed.

bij punt B is het
en met NSbikes componenten (naven) zit ge altij goed.

bij punt B is het
-
Merci!
Ik ben er gisterenavond even langs geweest, zag er wel redelijk prive terrein uit, ben je zeker dat iedereen daar mag komen als ze respect hebben voor de bouw?
Zag er ook niet echt uit voor beginners zoals ik nog eerst even oefenen op de helispot
ik heb ook even naar de rest van je foto's gekeken. heb je nog beide dirt fietskes? je groene vind ik echt schoon!
Ik ben er gisterenavond even langs geweest, zag er wel redelijk prive terrein uit, ben je zeker dat iedereen daar mag komen als ze respect hebben voor de bouw?
Zag er ook niet echt uit voor beginners zoals ik nog eerst even oefenen op de helispot

ik heb ook even naar de rest van je foto's gekeken. heb je nog beide dirt fietskes? je groene vind ik echt schoon!
eigenlijk weet ik niet of je er zomaar moogt kome, allee ik ga er gewoon altij me ne maat en Ken heeft nooit iets gezegt erover. ik heb me mene maat zelfs een lip geshapet en wa ik kapot doe maak ik.
de zilvere dirt is mijn nieuwe, ik heb die opgebouwd met stukke van die groene.
het balhoofd van de groene had ik verbogen.
de zilvere dirt is mijn nieuwe, ik heb die opgebouwd met stukke van die groene.
het balhoofd van de groene had ik verbogen.
-
Komt Ken daar zelf nog veel?
of is uwe maat bevriend met Ken?
Rijd uwe maat mee in dit filmpje?
http://www.youtube.com/watch?v=yDXowp69-kY
uw zilver fietsje is ook proper maar ik ben wel voor de felle kleurtjes
bestel jij je onderdelen online of zijn er nog winkels zoals de Barracuda?
of is uwe maat bevriend met Ken?
Rijd uwe maat mee in dit filmpje?
http://www.youtube.com/watch?v=yDXowp69-kY
uw zilver fietsje is ook proper maar ik ben wel voor de felle kleurtjes

bestel jij je onderdelen online of zijn er nog winkels zoals de Barracuda?