Marin Wolfridge6.8, 140mm, all-mountain fully, TOPSTAAT

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
fanaticss
Marin Wolfridge6.8, 140mm, all-mountain fully, TOPSTAAT

Bericht door fanaticss » zo okt 27, 2013 4:45 pm

Item: Marin Wolfridge 6.8 , All-mountain fully , 2009 , met 140mm veerweg voor en achter, kleur Oranje ,maat S
Plaats: Belsele , Sint-Niklaas
Staat: 9/10 , TOP-STAAT !
Reden van verkoop: Te klein kader
Prijs en voorwaarden: 1500 euro
Wijze van verzenden: Ophalen
Extra Info:

Marin Wolfridge 6.8 , met 140mm veerweg voor en achter, kleur Oranje ,maat S

Dit is een top all-mountain fiets . Het uniek , stijf en oersterk achterburg-ontwerp maakt van deze mtb een zalig speeltuig waarmee je overal uit de voeten kan ! Deze fiets is meermaals geprezen in reviews en tijdschriften (ook al is het amerikaanse merk Marin niet zo bekend in de Benelux, in de VS is het een grote naam !)

specs , zie hieronder (in Engels):

Designed to feel at home on technical trails, where tight and twisty is the norm the Marin 140 bikes have an exceptionally stiff, reinforced hydroformed frameset and relaxed geometry with a low center of gravity to ensure a controlled and riveting ride.

• Frame: 6061 Aluminum, Fully Hydroformed Mainframe and Swingarm, Quad-Link 2.0 140mm Suspension System, with Modular 135mm Maxle Dropouts
• Rear Shock: Fox RP23 with Rebound Adjustment, Dual Position ProPedal with 3 Position ProPedal Lever Adjustment
• Fork: RockShox Pike 426 U-Turn Air, 110mm-140mm with External Rebound Adjustment, Motion Control with External Floodgate, and 20mm Maxle Through Axle
• Cranks: Shimano SLX, 44/32/22, HollowTech II Arms
• Bottom Bracket: Shimano with HollowTech II Arms Big Pipe Billet Integrated with Crankset
• Pedals: Shimano M424 Clipless
• Front Derailleur: Shimano SLX
• Rear Derailleur: Shimano Shadow XT
• Shifters: Shimano SLX, 2 Way Release, 9 Speed
• Cassette: SRAM PG-970, Power Glide II, 11-34, 9 Speed
• Chain: SRAM PC-951
• Hubs: SUNringlé Jumping Flea, 32 Hole Disc with 20mm (Front) 12mm (Rear) Through Axle
• Rims: Mavic EN-321, 32 Hole Disc
• Tyres: Maxxis Minion 26" x 2.35" Front, Maxxis High Roller 26" x 2.35" Rear
• Brakes: Hayes Stroker Trail Hydraulic Disc with V7 (Front) V6 (Rear) Rotor
• Brake Levers: Hayes Hydraulic Disc
• Handlebar: Syncros AM, Double Butted 2014 Alloy, OS-31.8, 20mm Rise
• Stem: Syncros AM, Threadless, with 31.8mm Bar Clamp
• Saddle: WTB Pure V Comp with Love Channel and Comfort Zone
• Seat Post: Syncros Derived OE, 25mm Offset, 2014, 30.9mm x 400mm
• Sizes: Small, Medium or Large
• Colour: Orange

Zie review:
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... e-08-29047

Inclusief SPLINTERNIEUW:
-reserve cassette SHIMANO 9speed CSHG80 11-34
-reserve ketting SRAM PC971 met powerlink
(Huidige ketting en cassette zijn nog lang niet versleten , maar ik rijd nu 10 speed en kan ze dus niet meer gebruiken. )
-extra remschijven Hayes Stroker 203mm voor en achter + adapters (had ik gekocht voor meer remkracht bij freeriden , maar dat is er nooit van gekomen. Omdat ze groter zijn, hebben ze ook een groter koel-vermogen en gaan de remmen niet zo snel oververhitten bij lange afdalingen)

Nieuwprijs 3200 euro, nu mag hij voor 1500 de deur uit. KOOPJE! Zeker in de staat zoals hij nog is! Dit is helemaal geen afgeleefde fiets, integendeel, dit is er eentje die smeekt om eindelijk eens gebruikt te worden. Want ik heb er te weinig tijd voor wegens werk en andere hobby’s. Tot mn grote spijt…

Technische brochures , cd-rom met handleiding en info fox-demper, etc. allemaal aanwezig.

Te bezichtigen en testen in Belsele , Sint-Niklaas (of eventueel Gent)

Meer info:

Ik ben zelf 1m83, en dat is net iets te groot voor dit frame , maat S. Toen ik hem uit de doos haalde merkte ik dit al, maar het is een te zalige kader om met te rijden zodat ik er toch 2 jaar met heb rondgereden. (Aangekocht juni 2011) Voor wie ergens tussen de 160 en 180 groot is , is dit een buitenkans om een beest van n fiets te kopen voor weinig geld. Komen uitproberen is de boodschap.

Kader is volledig voorzien van een beschermende folie tegen steenslag (op de foto’s zie je her en der precies krasjes. Dat zijn geen krasjes maar de folie die daar wat slijtage vertoont). Rechter achterbrug is voorzien van kettingbeschermer (zie tyraps op foto’s)

Ik was voor mijn job de helft van het jaar in het buitenland, dus is de fiets belachelijk weinig gebruikt geweest. Ik heb er 10tal toertochten met gereden cross-country, en nog 2 all-mountain tripjes van 4 dagen: Houffalize en de Vogezen. Nu een grotere , meer cross-country gerichte fiets gekocht . Dus mag de Wolfridge verkocht worden aan iemand die hem echt kan gebruiken waarvoor hij dient: cross-country rijden met een speelse heel behendige fiets, all-mountain-tripjes waar je de 140mm veerweg kan gebruiken en een beetje freeride kan hij zeker ook aan ! 1 bike doing it all !

De veerweg van de voorvork (Rockshox Pike) kan traploos ingesteld worden tussen 110mm en 140mm. De achterdemper (Fox RP23 ) heeft een propedal-functie . Zet je deze aan , zal de demping stijver zijn , bijvoorbeeld voor het bergopklimmen , zodat je geen energie verliest in het inveren van de demper. Zet je de propedal af, heb je een zalig verende achterbrug die je in volle controle beneden brengt van ruwe afdalingen. Die Fox RP23 is één van de meestgebruikte dempers in all-mountain mtb’s prijsklassse 2500-4000 euro. Goed materiaal dus.

Zet de propedal aan, en de voorvork op 110mm , en je hebt een cross-country mtb. Zet de propedal af en de voorvork op 140mm, en je verandert de fiets in een all-mountain / freeride mtb.

In topstaat! Heeft amper 400 km gebold (toertochten in het Waasland en 3 keer in de Ardennen) en foutloos onderhouden. Alles spik en spaan dus. De ideale all-mountain mtb.

Prima afmontage van de hoge klasse, zie specificaties hieronder.

Voorvork rockshox Pike is een gekende en gerenomeerde vork. Met instelbare veerweg (dmv draaiknop) , rebound instelling en motion-control met lock-mogelijkheid (vering ‘blokkeren’)

Achterdemper Fox RP32 met ProPedal (zo kan je schakelen tussen ‘progressieve vering tijdens afdalen’ of ‘ProPedal , wat een stijvere vering geeft voor bij klimmen ed.)

Uniek kader-ontwerp met Quad-Link systeem, zeer hoge stijfheid en laag zwaartepunt.

HollowTech bracket en cranks

Flatpedals (zoals op foto’s ) of shimano SPD klikpedalen , naar keuze koper

Raceface stuur , stuurpen en zadelpen

Onverwoestbare SUNringlé Jumping Flea naven met het nieuwe Through Axle system, wat zeer stevigere, snellere en beter uitgelijnde montage van de wielen garandeert.

Met SPLINTERNIEUWE, ongebruikte binnen- en buitenbanden. Maxxis High-Roller achter en Maxxis Minion voor. Dit zijn banden voor het zwaardere werk , met enorm veel grip. Ik heb altijd gereden met iets dunnere cross-country bandjes.

Shimano ‘SLX’ en ‘Shadow XT’ drivetrain

Hayes ‘Stroker Trail’ hydraulische schijfremmen, 180mm vooraan, 160mm achteraan. Ik heb zelf al heel wat verschillende schijfremmen getest en gebruikt. Deze zijn echt mijn favorieten. Ze hebben mooi gelijk oplopende remkracht. En verliezen ook bij nat weer geen remkracht, wat niet bij alle schijfremmen het geval is !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding