Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
ColinStoltzLTD - Berichten:501
In het donker..
Bericht
door ColinStoltzLTD » vr sep 27, 2013 11:53 am
Hey!
Mij lijkt het erg cool om 's avonds door het bos te blazen met een lamp op je helm en stuur, en dan het liefst met een man of 4 5
Wie heeft hier ervaring mee? Welke lampen zijn hier het best voor geschikt?
Uitgaande van een budget van 200 euro.

tijd is relatief..
-
stennis
Bericht
door stennis » vr sep 27, 2013 1:41 pm
Ja is echt vet! Ik heb een lamp op mijn stuur gemonteerd maar op de helm een extra is geen overbodige luxe.
Ik rij mij een 3x600 lm lamp gekocht bij dx.com (35euro)
Goedkoop maar doet het nog steeds goed!
-
Bericht
door ColinStoltzLTD » vr sep 27, 2013 1:56 pm
Aaaaight! nice!
Hoeveel zicht heb je ongeveer? een meter of 10-15?
En geeft het rijden in het donker een extra dimensie aan je rit?

tijd is relatief..
-
stennis
Bericht
door stennis » vr sep 27, 2013 2:07 pm
Ja het is echt anders , alles lijkt sneller te gaan.zeker de moeite waard om te doen! Vooral nu het sneller donker wordt kan je toch even lekker knallen.
-
Chmod
Bericht
door Chmod » vr sep 27, 2013 3:42 pm
wij rijden nu 3 jaar minstens 1x per week, en dan vooral in de winter, als het volledig donker is. Echt de max. Wegen die anders saai zijn worden plots interessant.
Ik rij met een magicshine 900lumen op het hoofd en een 900lumen zaklamp op het stuur. Deze laatste zet ik enkel op bij het afdalen.
Massas fun! Ik kan niet meer zonder.
-
sneeuwpop
Bericht
door sneeuwpop » vr sep 27, 2013 10:23 pm
Laatst een paar gasten bij ons op het bikepark:
http://youtu.be/hePlTTXhDQA
De ene met een zelfbouw-brum-geval, de ander met een magischine...
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
-
Targaryen
-
Contacteer:
Bericht
door Targaryen » zo sep 29, 2013 10:47 am
Chmod schreef:Ik rij met een magicshine 900lumen op het hoofd en een 900lumen zaklamp op het stuur.
Klinkt vet, ook altijd al eens willen doen. Heb je een foto van je setup?
It's never too late to have a happy childhood ~ Tom Robbins
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » ma sep 30, 2013 7:38 pm
Sigma Evo Pro op mijn helm, genoeg licht om de dag na te bootsen
Rij techniek wordt er een stuk beter van, van nacht biken. Ook leer je heel goed hazen en konijnen ontwijken.
Van de week stond ik oog in oog met, ik denk een boommarter, nooit eerder gezien.
Let wel het meeste bos is alleen toegankelijk tussen zonsopgang en zonsondergang.
-
Satanhimself - Berichten:40
Bericht
door Satanhimself » di okt 01, 2013 12:04 pm
Deze ga ik halen. Schijnt een super sterk lampie te zijn. Ik zal nog wel eens een reactie plaatsen hoe hij bevalt.
Ik ben ook van plan de lokale secret spots te gaan bashen met deze lamp op mn kop (moet nog wel even een helmet mount zien te vinden). Zullen de zwijntjes misschien wel een beetje van schrikken. Dan maar wat harder schreeuwen van angst
http://dx.com/p/cree-xm-l-t6-4800lm-3-m ... 650-199920
vergeet niet deze er bij te bestellen:
http://dx.com/p/flat-to-round-power-plu ... rter-33884
En mocht dit dark riden gaan vervelen dan zet je hem toch op strobe effect. Gaat er weer een hele nieuwe wereld voor je open

satanhimself.pinkbike.com
-
Bericht
door ColinStoltzLTD » di okt 01, 2013 1:30 pm
Gewoon 2x posten
Waarom?
Better safe then sorry!
Maar ziet er inderdaad nice uit man! 3200 lumen JEZUS!
Dan raakt de biologische klok van de bomen in de war!

die denken dan dat de zon weer opkomt...
tijd is relatief..
-
Treepy - Berichten:55
Bericht
door Treepy » di okt 01, 2013 10:24 pm
ColinStoltzLTD schreef:
Dan raakt de biologische klok van de bomen in de war!

die denken dan dat de zon weer opkomt...
Er is een bike-tocht in Bergen op Zoom volgende week zaterdag, een idee? Mits je lampen heb natuurlijk? Ik heb op dit moment een 1800lm lamp op mn helm en er komt nog een 1800lm lamp (met breedstraalfuncitie) op het stuur erbij. Dit puur omdat de 1800lm het maar 3u volhoud en liever safe then sorry. Hij kan ook op 900lm en dan ist 6uurtjes.
www.mtb-led.com heeft ook mooi spul voor "weinig"!
Greetz,
Treepy
Life begins where your comfortzone ends!
-
strangeworld - Berichten:64
Bericht
door strangeworld » di okt 15, 2013 3:00 pm
http://www.nederlandfietsland.nl/ntfu-toertocht/32931
erg leuk om te doen, ik ben dan wel 'gewoon' XC-rijder, maar een beetje extra spanning is natuurlijk nooit weg.
voorheen ook de nachtrit van Esbeek gefietst. deze is ook erg leuk, maar werd veeeel te druk. voor Esbeek moet je tegenwoordig van te voren inschrijven en is al snel uitverkocht. jammer, door wijkgebouwtjes/ koeienschuren/ houtzagerijen en bloemenkwekerijen fietsen doe je ook niet dagelijks!
dit jaar de eerste keer de bovenstaande rit proberen. nieuw lampje in bestelling staan met 1800 lumen ook met breedstraalgebeuren en zo. ook neem ik een hoofdlampje mee, maar die is zonder dikke reflector, dus redelijk diffuus licht.
-
Targaryen
-
Contacteer:
Bericht
door Targaryen » wo okt 16, 2013 4:50 pm
Wat mij tegen houd om voor €100+ 2 lampen te kopen is het gegeven dat je na zonsondergang het bos niet meer in mag. Ik weet van de boswachter hier dat het een enorme zak is die het heerlijk vind politie agentje te spelen en de MTB'ers het liefst ziet verdwijnen. Nu zijn er wel aan aantal routes hier maar die zou je 'officieel' niet mogen betreden naar zonsondergang. Het 'ach dat heeft niemand in de gaten' idee gaat niet op met dergelijke vette lampen op je helm/stuur. Iemand bekent met de boete die hierop staat? (Google doet er vaag over) Gasten zoals jurriaan en Stennis hebben lak aan de regels, doen net of hun neus bloed?
"Sorry meneer de boswachter, bordje niet gezien, het is ook donker hè"
It's never too late to have a happy childhood ~ Tom Robbins
-
de lachende derde
-
Contacteer:
Bericht
door de lachende derde » wo okt 16, 2013 6:59 pm
Targaryen schreef:Wat mij tegen houd om voor €100+ 2 lampen te kopen is het gegeven dat je na zonsondergang het bos niet meer in mag. Ik weet van de boswachter hier dat het een enorme zak is die het heerlijk vind politie agentje te spelen en de MTB'ers het liefst ziet verdwijnen. Nu zijn er wel aan aantal routes hier maar die zou je 'officieel' niet mogen betreden naar zonsondergang. Het 'ach dat heeft niemand in de gaten' idee gaat niet op met dergelijke vette lampen op je helm/stuur. Iemand bekent met de boete die hierop staat? (Google doet er vaag over) Gasten zoals jurriaan en Stennis hebben lak aan de regels, doen net of hun neus bloed?
"Sorry meneer de boswachter, bordje niet gezien, het is ook donker hè"
Dan moet die boswachter ook rondlopen in een donker bos om negen uur 's avonds..
Denk dat de pakkans vrij klein is.

-
Treepy - Berichten:55
Bericht
door Treepy » wo okt 16, 2013 10:44 pm
de lachende derde schreef:Dan moet die boswachter ook rondlopen in een donker bos om negen uur 's avonds..

Want je mag niet na zonsondergang in het bos komen, dus hij ook niet toch?

Greetz,
Treepy
Life begins where your comfortzone ends!
-
Satanhimself - Berichten:40
Bericht
door Satanhimself » vr okt 18, 2013 10:05 am
Zon boete kost je ongeveer 80euro. Maar die boswachter kan je echt niet bij houden hoor. Wij downhillers zijn redelijk lastig te pakken natuurlijk (ik rij zelf altijd buiten de paden dan is het helemaal lastig) alleen bij het naar boven lopen

ben je kwetsbaar. In Nederland moet je soms gewoon een beetje brutaal zijn om lol te hebben

Zo lang je respect hebt voor de flora en fauna doe je geen vlieg kwaad. Maak bijvoorbeeld wat extra lawaai zodat dieren niet worden verrast. En rij niet met 100 man elke dag over het zelfde pad anders gaat alles ook zo naar de knoppen. En rommel neem je weer mee naar huis.
Mijn 3200lumen is onderweg vanuit China, ben benieuwd!!!

satanhimself.pinkbike.com
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » vr okt 18, 2013 11:36 am
Treepy schreef:de lachende derde schreef:Dan moet die boswachter ook rondlopen in een donker bos om negen uur 's avonds..

Want je mag niet na zonsondergang in het bos komen, dus hij ook niet toch?

Moet je komen waar ik woon,14km verder op een mtb route in het bos zonder boswachters mag je night biken wannner het donker is op welk tijdstip dan ook

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life