Op zich had ik ook wel een stokoud lijk van een thread opgegraven, AED aan de hoogspanningsmast geknoopt en dan maar wachten op volle maan. Maar het is pas nieuwe maan en nu al reactie, dat is boffen. Zal halloween wel zijn. Hoe dan ook, bedankt voor jullie reacties.
Ik had ook wel niet verwacht dat dit de meest efficiente trapper zou zijn, maar ik ben ook niet iemand die een oordeel over een frame velt aan de hand van rondetijden. Maar als jullie aangeven dat de rijeigenschappen niet zo best zijn, is er meer aan de hand. Ik moet zelf ook maar goed nadenken over wat ik wil. Nu de kinderinnetjes wat groter geworden zijn zitten er weer wat buitenlandtripjes in voor komend jaar dus het leek me leuk om wat enduro te proberen. Ik heb de Cannondale (Prophet, niet MX versie) wel eens gebruikt tijdens de Megavalanche Alpe d'Huez maar eigenlijk valt dat iets buiten de envelope van dat frame. Althans, het eerste deel van de kwalificatie wel

. Maar als ik zo foto's zie van de huidige enduro races dan lijkt het mee te vallen hiermee, dus wellicht blijf ik nog een seizoen hierop. Ik ben wel bekend met On One. Ze hebben nu een mooie deal met een Codeine frame, Marzocchi demper en Fox fork voor onder de 1100 euro. Maar het belangrijkste bij een frame vind ik een lage bovenbuis (standover - bb hoogte, heeft geen officiele naam helaas) want dat bepaalt hoe prettig je door de bocht gaat. Dat leek niet bijzonder goed bij de On One. Wel bij deze DMR. Het mooist vind ik wellicht nu de Alutech ICB2.0. De Kona Process doet het ook goed, maar daar krijg je geen los frame. In beide gevallen zit ik dan ook met die nieuwe standaarden, maar misschien moet ik gewoon maar wat kapitaalvernietiging accepteren als ik een modern frame koop. Of gewoon nog even geen nieuw frame kopen. Er staat ook nog een interessante veelzijdige Nicolai te koop op het forum met gewone ouderwetse wielen. Moeilijk.
Hoe dan ook, bedankt voor de feedback. Ik laat die DMR Bolt Long weer even varen.