gezocht: achterwiel, 26", 135x10mm qr, 9sp, rem onbelan

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vinay
gezocht: achterwiel, 26", 135x10mm qr, 9sp, rem onbelan

Bericht door vinay » wo aug 28, 2013 8:13 pm

Voor op de Tacx trainer zoek ik een goedkoop simpel mountainbike achterwiel. Dus "gewoon" 26", 9sp, 135mm inbouwbreedte, 10mm qr as.

Ik gebruik schijfremmen op die fiets, maar op de Tacx doet dat er natuurlijk niet toe. Redelijk recht is natuurlijk wel prettig. Ik kan goede wielen bouwen, maar ik ben nog niet zo goed in 't narichten van sommige wielen die ik tegenkom. Verder hoeft 't zeker niet licht te zijn. Zwaar is waarschijnlijk beter op zo'n trainer, ze doen immers ook zo hun best met dat zware vliegwiel. Afdichting van de lagers doet er ook niet zo toe. Het is immers een binnenwiel. En liefst een stalen freewheel body. Ik heb 'ns 'n goedkope cassette die origineel op 'n nieuwe fiets meekwam overgezet op 'n wiel met 'n DT440 naaf. Dat vreet erin. Met 'n stalen (Shimano) body heb ik daar nooit problemen mee gehad. Ik verwacht niet dat iemand 'n goedkoop wiel met 'n alu freewheel zal aanbieden, dus dit gaat vast vanzelf goed.

vinay

Bericht door vinay » ma sep 09, 2013 9:08 pm

Ok, ik laat m'n oude wiel wel voor op de trainer en bouw een nieuw setje met brede velgen dat ik tubeless kan gebruiken. Kan slotje op!

unknow

Bericht door unknow » ma sep 09, 2013 10:22 pm

oh had ik dat eerdel gelezen, ik heb nog een wielsetje 26" 135mm 9mm qr en gewone mtb voornaaf liggen... mag weg voor 50 euro, lagers zijn nog in uitstekende staat juist sporen van velgrem
orange 224-evo
nukeproof mega am 275
vanhout singlespeed racer
peugot "86 fixed gear
specialized p2
commencal meta am HT cromo

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Plaats reactie