WAARSCHUWING GRIJZE IMPORT DARTMOOR

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

fucalot

Bericht door fucalot » wo aug 21, 2013 6:32 pm

Treepy schreef:
=Pashley= schreef:Who cares :drunk:

In plaats van elkaar te helpen in plaats van af te zeiken... en dan verwonderd zijn dat de mensen nog meer op het internet in andere landen gaan bestellen. Ga gewoon rijden in de plaats. Bij mij heeft dit een averechts effect tov Canadian Dirt door dit topic.

Just my 2cent
+1
+2

fucalot

Bericht door fucalot » wo aug 21, 2013 6:33 pm

Treepy schreef:
=Pashley= schreef:Who cares :drunk:

In plaats van elkaar te helpen in plaats van af te zeiken... en dan verwonderd zijn dat de mensen nog meer op het internet in andere landen gaan bestellen. Ga gewoon rijden in de plaats. Bij mij heeft dit een averechts effect tov Canadian Dirt door dit topic.

Just my 2cent
+1
+2

Gekke Essers

Bericht door Gekke Essers » wo aug 21, 2013 6:40 pm

Smittie schreef:maar als ik een dartmoor bij bikemailorder zou bestellen dan mag dat dus ook niet?
http://www.bike-mailorder.de/index.php? ... ype=list&&
Dat is andere koek Smittie, je koopt dan in Duitsland en Bikemailorder koopt netjes van de Duitse distributeur zoals het hoort. Dus jouw eventuele garantieclaim zal bikemailorder perfect afhandelen met de Duitse distributeur.
Greetz, Maarten

-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)

"Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail."

A. Einstein

Tripod

Bericht door Tripod » wo aug 21, 2013 7:00 pm

Wat ik niet helemaal snap van de meeste hier, er wordt hier niemand zwart gemaakt, het is maar net hoe je het in je opneemt.

Southside is zoals er gelezen kan worden meer dan voldoende geinformeerd om Dartmoor van de website te halen. Dit omdat ze geen dealer zijn maar wel in Nederland gehuisvest zijn. Tacx is ook druk bezig de aantal distributies op te schonen en dit te beperken tot een paar zodat ze in de gaten kunnen houden waar het materiaal vandaan gehaald word als klant. Merken als Nsbikes of zelfs Gopro kan je als winkel ook niet bij een buitenlandse distributie kopen, dit zodat alle winkels ook in de gaten gehouden kunnen worden qua verkopen/prijzen/etc.

In dit topic word de koper alleen gewaarschuwt dat je kans loopt op geen garantie als je met een factuur/bon aankomt van een winkel die geen dealer is. Doe ermee wat je wilt, beat it en ga biken :)

Just my 2 cents ;)

Gekke Essers

Bericht door Gekke Essers » wo aug 21, 2013 7:14 pm

Thnx Tripod, jij snapt het!

Veel plezier met biken.
Greetz, Maarten

-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)

"Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail."

A. Einstein

baron062

Bericht door baron062 » wo aug 21, 2013 8:10 pm

Tripod schreef:Wat ik niet helemaal snap van de meeste hier, er wordt hier niemand zwart gemaakt, het is maar net hoe je het in je opneemt.

Southside is zoals er gelezen kan worden meer dan voldoende geinformeerd om Dartmoor van de website te halen. Dit omdat ze geen dealer zijn maar wel in Nederland gehuisvest zijn. Tacx is ook druk bezig de aantal distributies op te schonen en dit te beperken tot een paar zodat ze in de gaten kunnen houden waar het materiaal vandaan gehaald word als klant. Merken als Nsbikes of zelfs Gopro kan je als winkel ook niet bij een buitenlandse distributie kopen, dit zodat alle winkels ook in de gaten gehouden kunnen worden qua verkopen/prijzen/etc.

In dit topic word de koper alleen gewaarschuwt dat je kans loopt op geen garantie als je met een factuur/bon aankomt van een winkel die geen dealer is. Doe ermee wat je wilt, beat it en ga biken :)

Just my 2 cents ;)
Jouw mening is natuurlijk erg gekleurd, Tripod, volgens mij probeerde je een paar dagen geleden nog Dartmoor te dumpen op dit forum.....

Garantie kan een probleem zijn indien Southside failliet gaat. That's it. Indien niet hoort Southside die garantie te regelen. Verder is het volkomen legaal om via paralelle import uit europa spullen te verkopen, je mag zelfs met de merknaam adverteren.

Tripod

Bericht door Tripod » wo aug 21, 2013 8:19 pm

Gekleurd of niet, het enige wat ik aangeef is dat de consument hier verteld wordt wat een eventuele consequentie kan zijn. Vind er van wat je er van wilt vinden ;)

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo aug 21, 2013 9:24 pm

Denk dat als het om CRC of een andere buitenlandse shop zou gaan waar mensen hier geen persoonlijke band mee zouden hebben dat de reacties heel anders zouden zijn. Dan zou iedereen er schande van spreken. Als het zo is dat Southside er weet van heeft is het gewoon een naaistreek van hun.
En de reactie van ja als ze geen geen garantie kunnen geven op je Dartmoor product dat je dan wel genoegen neemt met wat ze je op dat moment kunnen aanbieden. Daar stem je zeker mee in?! Niemand zit toch te wachten op zoiets.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

Gekke Essers

Bericht door Gekke Essers » wo aug 21, 2013 9:28 pm

Technicks schreef:Denk dat als het om CRC of een andere buitenlandse shop zou gaan waar mensen hier geen persoonlijke band mee zouden hebben dat de reacties heel anders zouden zijn. Dan zou iedereen er schande van spreken. Als het zo is dat Southside er weet van heeft is het gewoon een naaistreek van hun.
En de reactie van ja als ze geen geen garantie kunnen geven op je Dartmoor product dat je dan wel genoegen neemt met wat ze je op dat moment kunnen aanbieden. Daar stem je zeker mee in?! Niemand zit toch te wachten op zoiets.
Goed gesproken! Blij dat er ook mensen zijn die het snappen. Wordt een redelijke wazige discussie nu terwijl de kern simpel is: Canadian Dirt Imports (in rol van Dartmoor importeur) waarschuwt consumenten dat wanneer ze Dartmoor bij genoemde shop kopen ze dan geen Dartmoor fabrieksgarantie krijgen. PUNT. En ook al leg je dat blijkbaar 5 keer opnieuw uit, toch begrijpen mensen het niet.

Wellicht tijd voor een slotje hier?
Greetz, Maarten

-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)

A. Einstein

baron062

Bericht door baron062 » wo aug 21, 2013 9:35 pm

Gekke Essers schreef:Wellicht tijd voor een slotje hier?
Goed idee!

Gooi dan gelijk de draadjes oover dit onderwerp weg, ga eens praten bij Southside, bied betere condities en vergeet de hele zaak.....

Ps,ook ik heb geen belang whatsoever bij deze internetshop.

baron062

Bericht door baron062 » wo aug 21, 2013 9:38 pm

Technicks schreef:Denk dat als het om CRC of een andere buitenlandse shop zou gaan waar mensen hier geen persoonlijke band mee zouden hebben dat de reacties heel anders zouden zijn. Dan zou iedereen er schande van spreken. Als het zo is dat Southside er weet van heeft is het gewoon een naaistreek van hun.
Als gezegd heb ik geen banden met Southside.

Iedereen wil een stukje piece of the pie. De ene doet dat door OEM spullen op te kopen en voor een prijs in de markt te zetten waar de reguliere handel niet eens voor in kan kopen.

De ander doet dat door onder, blijkbaar betere condities, zijn spullen bij een andere verdeler te betrekken. Wellicht moet Canadian wat betere voorwaarden bedingen? Dan is deze discussie niet nodig....

christoff

Bericht door christoff » do aug 22, 2013 6:58 am

Dit spelletje is nu al 2 dagen aan de gang en begin het wel zat te worden. Het leuke aan deze sport is wat rijders elkaar willen helpen en fun willen beleven.zit dan elkaar zo niet af te zijken. Als je met elkaar ruzie wil maken, DOE DAT DAN PRIVEE. Of ga wat bike om je frustraties kwijt te raken. De sport is al zo klein hier in we benelux, kom is bij elkaar en praat. Communicatie is nog steeds de beste oplossing!

Gekke Essers

Bericht door Gekke Essers » do aug 22, 2013 7:00 am

baron062 schreef:
De ander doet dat door onder, blijkbaar betere condities, zijn spullen bij een andere verdeler te betrekken. Wellicht moet Canadian wat betere voorwaarden bedingen? Dan is deze discussie niet nodig....
Ik weet zeker dat wij, Canadian Dirt, (iets) betere condities hebben dan de distributeur over de grens. (Ik ken ook hun prijslijsten, maar de beschermde distributie is er nu juist om geen onderlinge concurrentie tussen distributeurs onderling te krijgen. Iedereen moet op een eerlijke manier zijn geld kunnen verdienen.) We hebben in het verleden zelfs regelmatig zendingen zelfde dag nog persoonlijk bij South Side afgeleverd omdat ze in de buurt zitten. De discussie gaat hier niet over relatie South Side - Canadian Dirt. Maar over garantie waarschuwing voor de consument. Punt!

South Side kiest ervoor niet meer bij ons te kopen. Als ik daar hier de redenen voor ga noemen kan dat niet zonder vuile was buiten te hangen en daar pas ik voor. Want hoe anderen het hier ook mogen opvatten, ik zit hier niet om iemand zwart te maken maar om de consument attent te maken op garantieproblemen. En doordat South Side ervoor kiest niet bij Canadian Dirt in te kopen kiezen ze er automatisch voor geen Dartmoor te verkopen volgens de officiële weg. Door Dartmoor op deze manier wel aan te bieden nemen ze dus willens en wetens de stap om consumenten geen fabrieksgarantie te kunnen bieden.
Greetz, Maarten

-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)

A. Einstein

Gekke Essers

Bericht door Gekke Essers » do aug 22, 2013 10:26 am

Beste iedereen,

Ik vraag me heel erg af waarom dit continue zo uit zijn verband wordt gerukt?

HET IS ENKEL EN ALLEEN EEN WAARSCHUWING VAN DE IMPORTEUR AANGAANDE HET NIET LANGS DE OFFICIËLE WEG AANBIEDEN VAN DARTMOOR EN HET DAARDOOR NIET KUNNEN BIEDEN VAN FABRIEKSGARANTIE!

Punt uit. Dat ben ik verplicht te doen naar de consument toe en in samenspraak met de fabrikant! Doe ermee wat je wilt, koop waar je wilt, maar nu ben je in iedergeval eerlijk geïnformeerd zodat er geen onaangename verrassingen kunnen ontstaan. Gelukkig snappen vele dit wel, maar helaas ook een aantal niet.
Greetz, Maarten

-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)

A. Einstein

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do aug 22, 2013 11:23 am

Ik snap 'm :arms:

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do aug 22, 2013 12:46 pm

Volgens mij is alles weg gezegd hierover... locked

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do okt 03, 2013 10:16 am

Op verzoek van Maarten/Gekke Essers:
In augustus van dit jaar plaatsten wij, Canadian Dirt Imports, naar blijkt ten onrechte een waarschuwing over de garantie op Dartmoor producten die South Side Mountainbiking aanbiedt. De door South Side Mountainbiking verkochte producten blijken van een andere Europese distributeur afkomstig te zijn en zijn/worden wel via officiële kanalen in de handel gebracht. De fabrieksgarantie handelt South Side Mountainbiking met de betreffende distributeur af.

Gesloten