25/26 Mei - TNWO - Zandvoort - Enschede

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bert
Contacteer:

Bericht door bert » di mei 21, 2013 11:40 am

Pizzeboer met fietsenstalling?
Humps are for camels

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 7:30 pm

Hmm tot nu toe 1 tankstation gevonden. Al ergens rond de helft en pas om 9 uur open.

Nog een tip: Begraafplaatsen hebben vaak een waterkraan. Ik weet dat het luguber is maar het kan net handig zijn als je om 5 uur in de ochtend water nodig hebt.

Thijs, kan je moeder niet een paar jerrycans water "toevallig" buiten hebben staan?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

willem12

Bericht door willem12 » di mei 21, 2013 7:37 pm

Je redt Terschuur toch wel op 1 lading water? Daar kun je dan Pannenkoek + water tanken.

Welk tankstation?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 7:44 pm

Jah zou kunnen. Ik ben alleen van de safety. Ik vond er een bij het belgenmonument. Das een mooie afstand.

Texaco heeft geen 24 uur open in de regio tot amersfoort. Shell site is ruk. BP heeft veel open 24 uur.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di mei 21, 2013 7:47 pm

We kunnen bij mij op kantoor in Hoofddorp water halen.

Alle tankstations tussen Hoofddorp en Amersfoort die maar enigszins langs de route liggen, heb ik verkend. Allemaal dicht tot 9 uur. Bij de Shell van de Amersfoortse Berg zit een werkend buitenkraantje. Daar komen we vlak langs. Maar ik weet niet of ze die 's nachts afsluiten. Er zit ook nog een BP aan de N201 bij Vreeland. Daar komen we ook langs.

Maar een moeder met een jerrycan, kan natuurlijk heel erg veel goeds doen. Ik ben er verder niet meer aan toegekomen om mijn neef in Vinkeveen te strikken.

Bij mijn Oma en mijn vader op het kerkhof zit inderdaad een kraan. Als we daar komen, zijn we afgedwaald.
Humps are for camels

willem12

Bericht door willem12 » di mei 21, 2013 7:48 pm

Ben al speciaal langs de Shell bij Belgenmonument gereden.
Om half tien ben je de eerste :)

Ik ga ervan uit dat ik in Eerbeek pas voor het eerst commercieel kan bevoorraden.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di mei 21, 2013 7:51 pm

willem12 schreef:Ben al speciaal langs de Shell bij Belgenmonument gereden.
Om half tien ben je de eerste :)

Ik ga ervan uit dat ik in Eerbeek pas voor het eerst commercieel kan bevoorraden.
We gaan onszelf herhalen. Tijd dat we gaan fietsen. Zouden de mensen van de Shell in Amf voor éeen nachtje de kraan open willen laten. Kans dat ze slachtoffer van vandalisme worden is gering en hun bijdrage aan de feestvreugde onmetelijk groot.

De Diergaarde in Amf gaat toch bij dageraad open?
Humps are for camels

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 8:05 pm

Shell station langs de A1. Mooie voor de oversteek van de Veluwe.

Ligt mooi op de route. Net voor Radio Kootwijk.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 8:07 pm

Hoofddorp is wel erg vroeg..:D Vreeland stond ook al op mijn lijstje. In wilnis al een begraafplaats gespot..:D

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di mei 21, 2013 8:25 pm

didadunlop schreef:In wilnis al een begraafplaats gespot..:D
In Wilnis ligt inderdaad een begraafplaats vlak naast het voorgeschreven traject.

Nu zoeken we nog een die hard die 's nachts de begraafplaats op durft!

http://goo.gl/maps/cunR0
De bushalte met de naam begraafplaats staat onder de letter A. De route van W is de stippellijn er recht boven. Loopt van links naar rechts. De Begraafplaats is het rechthoekige vak aan de rechterkant. Problem solved.
Laatst gewijzigd door bert op di mei 21, 2013 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

bart wolkenfelt

Bericht door bart wolkenfelt » di mei 21, 2013 8:29 pm

@dida,hoelaat neem jij de trein?
Wij Chris,Harold en ik stappen bij ede-Wageningen in.
Mss kunnen we het laatste stuk samen reizen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 8:40 pm

Ik loop snachts wel een begraafplaats op. Alleen zag ik een hek staan op streetview.

Sanatorium Zonnestraal heeft wsl 24 uurs receptie. Dus die heb ik ook even gewaymarked.

Bart, mijn reisplanning:

Vertrek: 18:15 Station Oss
Aankomst: 18:36 Station Nijmegen

Intercity (richting Den Helder)
Vertrek: 18:42 Station Nijmegen
Aankomst: 20:07 Station Amsterdam Centraal

Sprinter (richting Zandvoort aan Zee)
Vertrek: 20:18 Station Amsterdam CentraalSpoor 1
Aankomst: 20:49 Station Zandvoort aan ZeeSpoor 2

Die trein is om 19:11 in Ede-Wageningen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 21, 2013 8:55 pm

Total Leusden gaat volgens het internet om 8 uur open.

Maar goed. Dan ben je al bijna bij de ontbijtservice...:D

willem12

Bericht door willem12 » di mei 21, 2013 10:09 pm

didadunlop schreef:Shell station langs de A1. Mooie voor de oversteek van de Veluwe.

Ligt mooi op de route. Net voor Radio Kootwijk.
Goed gevonden, paar honderd meter de Hessenweg af naar het Oosten. Geen hek volgens mij :)

Ik had wel op een lichte verstoring van de volgelrust in de Loosdrechtse plassen gerekend, maar dat jullie ook de doden van hun welverdiende rust willen ontdoen...schande!! Malloten !! Wat heb ik aangericht.... :angelnot: :angelnot:

marten

Bericht door marten » di mei 21, 2013 10:19 pm

willem12 schreef: Ik had wel op een lichte verstoring van de volgelrust in de Loosdrechtse plassen gerekend, maar dat jullie ook de doden van hun welverdiende rust willen ontdoen...schande!! Malloten !! Wat heb ik aangericht.... :angelnot: :angelnot:
Geen zorgen, om 24:00 is het altijd bal op het betere kerkhof, en een paar gekke fietsers passen daar naadloos tussen :roll:
/Marten

bert
Contacteer:

Bericht door bert » wo mei 22, 2013 7:50 am

didadunlop schreef:Die trein is om 19:11 in Ede-Wageningen.
En om 19:16 in Veenendaal-De Klomp. Hou een plekje voor me vrij.

Het weer - waar ik niet meer naar durf te kijken - voorspelt alles wat langdurig fietsen onaangenaam maakt. :evil:
Humps are for camels

ott

Bericht door ott » wo mei 22, 2013 7:52 am

AI
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rt/4058451

En met de GPS wil ook niet lukken
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

ott

Bericht door ott » wo mei 22, 2013 8:17 am

didadunlop schreef:- regenkleding of als er geen regen voorspelt is windjack;
- armstukken/beenstukken/mutsje
- 1 bidon en een waterzak met camelbackaansluiting in de frametas.
- fototoestel;
- schone fietsbroek met klein potje butt creme;
- pleepapier (genoeg voor twee keer)
- busje met energiedrank poeder;
- AA batterijen en GPS;
- verlichting. ledje van de hema achter en supernova met extra usb batterij voor.
- telefoon;
- Kort lijstje met NS stations en backup GPS in de telefoon.
- kort lijstje met wat benzinestations rond de route (water/fris en snelle suikers en een toilet)
- crashdeken/warmtehouddeken;
- fluitje;
- reserve binnenbanden;
- gereedschap;
- fietspomp;
- extra paar sokken.
- wine gums!!!
- magnesiumpillen (maybe)
Nou, ik neem een 'wegwerp' rugzak mee met energiedrank pillen, restje sudocreme snelle jelle`s (wie kent hem niet), bananen, boterhammen met jam (oerhollands voer) en pech = DNF.
Op het stuur telefoon als GPS, informatie en cameraaa, ledje achter en xenon lamp.
Fiets: Jake de snake 1x9 met griffo`s en dubbele bidons.
om 19:01 in arnhem in de trein of 18:37 in Dieren en dan zittenn we samen
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

fools

Bericht door fools » wo mei 22, 2013 8:25 am

Gisteren maar weer es gaan testen, ..in de regen fietsen 80 km onverhard hier in het noorden. Het besef dringt door dat het een beproeving wordt voor mens en materiaal van jewelste.
Schijfremblokken kunnen weet iedereen na een paar uur weggeremt zijn in de regen dus moeten reserve exemplaren mee. Bril en regen verminderen het zicht aanzienlijk, ..de bedrupte Dakota gps maakte opeens ook een minder betrouwbare indruk, (track van de TNWO staat er trouwens inmiddels op, ..geen problemen hier.)
Al met al is een hoger concentratie niveau vereist en dat moet je dan uren achtereen opbrengen.
Mijn doel is veilig en heelhuids in Enschede aan te komen, ..slecht weer bestaat niet maar slecht materiaal, kleding en een matige voorbereiding wel dus ga ik alles maar weer es nalopen.
Nieuwe blokken, ketting en cassette op de KM(als is deze fiets pak moet ie wel perfect zijn) koord voor mijn bril zodat ik die niet kwijt ben mocht ik onverhoopt op mijn bek gaan e.d.

Positief blijven jongens, ..de wind blaast uit de goede richting.

Ik heb nog steeds veel zin in deze ontzaglijke onderneming!

marten

Bericht door marten » wo mei 22, 2013 9:18 am

fools schreef: Schijfremblokken kunnen weet iedereen na een paar uur weggeremt zijn in de regen dus moeten reserve exemplaren mee.
waarom zou je veel remmen, zo hard loopt een fiets niet in de blubber ;)
..de bedrupte Dakota gps maakte opeens ook een minder betrouwbare indruk,
Bidon met water meenemen om het ding af en toe schoon te spuiten. Scherm afvegen geeft rare resultaten, en door het randje blijft er modder op het scherm staan
/Marten

willem12

Bericht door willem12 » wo mei 22, 2013 10:10 am

Die paar druppels.....

Transvesubienne Marathon van afgelopen weekend, een marathon die zich kenmerkt door hitte, uitdroging en een parcours wat zeer moeilijk te fietsen is. Speciaal in Mei omdat Juni te heet is..

Afbeelding
Afbeelding

two-one

Bericht door two-one » wo mei 22, 2013 10:52 am

Ik zal zelf waarschijnlijk sjaak afhaak zijn komend weekend... na 2 weekjes fietsen in z-frankrijk ben ik op het moment een gevalletje bronchitis aan het overwinnen met een doosje Doxycycline (whats in a name...).
Ow, en die Transvesubienne... 3 van mijn maten hebben hem uitgereden zondag! Ik heb hem zelf alleen de eerste helft in zonnige omstandigheden mogen verkennen, maar ik garandeer je dat die sneeuw echt het minst gevaarlijke obstakel in die tocht was...
We zagen bij de bevoorrading ook nog deze jongen relatief vooraan meerijden: Afbeelding
Die zal het leuk hebben gehad op de afdaling van de Brec d'Utelle in de regen/sneeuw: http://www.youtube.com/watch?v=V9x2D1sgZXg

Now back to TNWO dingetjes

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mei 22, 2013 12:11 pm

Ahh bummer... Dacht even iemand te hebben die me wakker kon houden in de trein terug.

Die afdeling ziet er baas uit trouwens.

Zometeen nieuwe ketting halen om de KM iets langer te maken qua wielbasis en een nieuw setje raincovers voor de schoenen..:D

ott

Bericht door ott » wo mei 22, 2013 2:07 pm

ja, nee, ik haak af.
Ik heb de weersverwachting nog een keer bekeken en heb in de regen een rondje gereden. En kom tot de conclussie: dit wordt voor mij geen uitdaging maar een marteling. Ik heb hier ook nog verplichtingen
Sport als levenskunst

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mei 22, 2013 2:14 pm

bert l. schreef:Bij mijn Oma en mijn vader op het kerkhof zit inderdaad een kraan. Als we daar komen, zijn we afgedwaald.
:lol:

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie