25/26 Mei - TNWO - Zandvoort - Enschede
Moderator:Beheerders
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bontrager 29-4 of 3, voor breed, achter smaller, top banden voor touren!
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Bandendiscussies hebben meestal weinig zin maar nu helemaal niet.....iedereen komt op de fiets waar hij lang op kan zitten en dat is voor iedereen verschillend. Aan de start zullen staan:
- 26 Inch MTB
- 26 Inch MTB met monsterlijk brede velgen en banden
- 29 Inch MTB
- 28 Inch Cross-deluxe-tour a.k.a. Vaya
- 29+ Inch Monsters
- Fat front adepten
Kortom, we zien wel
- 26 Inch MTB
- 26 Inch MTB met monsterlijk brede velgen en banden
- 29 Inch MTB
- 28 Inch Cross-deluxe-tour a.k.a. Vaya
- 29+ Inch Monsters
- Fat front adepten
Kortom, we zien wel

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Goed punt. Wat ik zelf wel prettig vind als nuttige rode draad, is te weten met hoeveel noppen iedereen gaat rijden en waarom.
Zelf kies ik voor een brede semi-slick voor en een brede echte slick achter.
Parcours is plat als een dubbeltje en ik verwacht geen technische uitdagingen. Wel moeten we de hele dag goed kunnen doooorollen.
Zelf kies ik voor een brede semi-slick voor en een brede echte slick achter.
Parcours is plat als een dubbeltje en ik verwacht geen technische uitdagingen. Wel moeten we de hele dag goed kunnen doooorollen.
Humps are for camels
-
-
Fijne dag verkennen, Gravel Grinden en zandhappen

Met versnapering langs de route, maak je geen zorgen

En tot onze grote vreugde heeft uw koersdirectie nog modder (10 cm dik) en plassen (50cm diep) gevonden
!!
Eindelijk....daar is 'tie dan, de eindbaas der grenspalen, paal 848 bij Glanerbrug.

Beetje extra info

Met versnapering langs de route, maak je geen zorgen

En tot onze grote vreugde heeft uw koersdirectie nog modder (10 cm dik) en plassen (50cm diep) gevonden

Eindelijk....daar is 'tie dan, de eindbaas der grenspalen, paal 848 bij Glanerbrug.

Beetje extra info

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Zin in, al zal het als we daar zijn allemaal niet zo fris meer zijn 
JJ

JJ
-
Vanmiddag op de Ogre gestapt om even op ziekenbezoek te gaan in Limmen. Had de Garmin van Wictor dan eindelijk een beetje door qua werking. Had een route via de ENFB site in MapSource gezet. Die was zichtbaar middels kleine cirkeltjes in de Garmin. Geen route maar een track volgens Marten Hoffmann. Het was jammer dat het apparaat het in het begin goed deed en vrij snel daarna minder. Nou ja, minder, hij deed het anders. Het pijltje dat je positie aangeeft wees de juiste kant op en ging mooi met het scherm mee. Even daarna moest ik elke keer met de joystick het scherm optimaliseren zodat ik de track goed zag. Weet niet waaraan dat ligt dat het eerst wel mooi ging en daarna veel handwerk werd.
Fietsen zelf ging goed. Rustig aangedaan, had het stuur 2cm hoger gezet in de hoop dat de kramp in mijn schouderbladen niet zo snel zou opkomen. Rustig gereden, geen hoge snelheden behaald. Pas op 3 uur onderweg begonnen de schouderbladen toch weer te protesteren. Maar dat was ook omdat ik meer moest gaan sleuren aan het stuur omdat ik die pokkewind pal tegen had. Met 18km/u schiet het niet echt op!
Bij Tasja aangekomen even een frisje gedaan en even naar de plee en daarna weer terug via andere route. Zeker een dik uur nog goed last gehad van die ka-uu-thee-wind. Daarna kreeg ik hem meer van de zijkant en kon ik iets meer doorrijden. Een paar stukken gereden die ik recentelijk met JJ en Ijzeren Rinus gereden had. Maar ook een paar keer flink verkeerd gereden. In Wilnis tegen 22 uur nog even een patatje gegeten en toen het laatste stuk flink hard kunnen rijden. D'r reed een gast met verlichting ongeveer mijn snelheid op 500m. Dat gat kon ik dichtrijden en toen een stuk samen kop over kop gereden.
Uiteindelijk effectief zo'n 7,5 uur gereden. Dik 160km. Was leuk nu lekker slapen.
TBB
Fietsen zelf ging goed. Rustig aangedaan, had het stuur 2cm hoger gezet in de hoop dat de kramp in mijn schouderbladen niet zo snel zou opkomen. Rustig gereden, geen hoge snelheden behaald. Pas op 3 uur onderweg begonnen de schouderbladen toch weer te protesteren. Maar dat was ook omdat ik meer moest gaan sleuren aan het stuur omdat ik die pokkewind pal tegen had. Met 18km/u schiet het niet echt op!
Bij Tasja aangekomen even een frisje gedaan en even naar de plee en daarna weer terug via andere route. Zeker een dik uur nog goed last gehad van die ka-uu-thee-wind. Daarna kreeg ik hem meer van de zijkant en kon ik iets meer doorrijden. Een paar stukken gereden die ik recentelijk met JJ en Ijzeren Rinus gereden had. Maar ook een paar keer flink verkeerd gereden. In Wilnis tegen 22 uur nog even een patatje gegeten en toen het laatste stuk flink hard kunnen rijden. D'r reed een gast met verlichting ongeveer mijn snelheid op 500m. Dat gat kon ik dichtrijden en toen een stuk samen kop over kop gereden.
Uiteindelijk effectief zo'n 7,5 uur gereden. Dik 160km. Was leuk nu lekker slapen.
TBB
met de pook kun je het scherm verschuiven. Als je vanuit deze handmatige modus weer naar automatisch meeschuiven wil moet je een stap terug doen door 1 x op de back toets te duwen.Tall Boy Bram schreef: Het was jammer dat het apparaat het in het begin goed deed en vrij snel daarna minder. Nou ja, minder, hij deed het anders. Het pijltje dat je positie aangeeft wees de juiste kant op en ging mooi met het scherm mee. Even daarna moest ik elke keer met de joystick het scherm optimaliseren zodat ik de track goed zag. Weet niet waaraan dat ligt dat het eerst wel mooi ging en daarna veel handwerk werd.
/Marten
Die joystick-pook is om vanaf te blijven tijdens het rijden.
Garmin toestellen hebben dramatisch veel functies en knoppen. Je moet dat ding vooraf naar jouw wensen instellen, zodat je er onderweg niet aan hoeft te komen.
Voor mij werkt dit:
- De Tracks van W12 zet ik om naar Routes.
- Die zet ik in de Garmin
- Ik oriënteer me naar gelang de omstandigheden op het Kompasscherm of op het lijntje op het Kaartscherm.
- De rijrichting is altijd boven, dan kan ik me het beste oriënteren. Linksaf/Rechtsaf/Rechtdoor werken voor mij persoonlijk beter dan Noord/Oost/Zuid/West.
Voor de rest heb ik de Garmin volledig op auto-pilot staan, zodat ik verder geen knoppen hoef te bedienen. Fietsen/Mtb-en + op de weg/parcours letten + op het overig verkeer letten + Garmin bedienen gaan slecht samen. Ik spreek uit harde ervaring. Patsboem.
Garmin toestellen hebben dramatisch veel functies en knoppen. Je moet dat ding vooraf naar jouw wensen instellen, zodat je er onderweg niet aan hoeft te komen.
Voor mij werkt dit:
- Ik oriënteer me naar gelang de omstandigheden op het Kompasscherm of op het lijntje op het Kaartscherm.
- De rijrichting is altijd boven, dan kan ik me het beste oriënteren. Linksaf/Rechtsaf/Rechtdoor werken voor mij persoonlijk beter dan Noord/Oost/Zuid/West.
Voor de rest heb ik de Garmin volledig op auto-pilot staan, zodat ik verder geen knoppen hoef te bedienen. Fietsen/Mtb-en + op de weg/parcours letten + op het overig verkeer letten + Garmin bedienen gaan slecht samen. Ik spreek uit harde ervaring. Patsboem.
Humps are for camels
- didadunlop

Setup voor TNWO getest. De zadeltas heeft sinds 1983 op zolder in het ouderlijk huis gelegen. En de laatste 10 jaar hier op zolder. Het was destijds al een onhandig ding herinner ik mij. Het is nog steeds een onhandig rotding. En niet waterdicht. Dus: dit wordt hem niet en de tas gaat in de Kliko. Stuurtas blijft.

Wat een kutweer. Het stuk achter het Doornse Gat heb ik het bos van de Utr. Heuvelrug maar verlaten en ben ik over de weg gegaan.
Met zoveel zoekende mensen en hun politiebegeleiders ivm de vermiste jongentjes had ik daar niets te zoeken.
Achter XXXX

Tbv mijn zoon alvast de MTB-route naar de faculteit Diergeneeskunde gevonden.
Het beoogde stuk tussen Leusden, Barneveld, Glind en Ederveen heb ik maar overgeslagen
Humps are for camels
In mijn persoonlijke voorbereiding gaat het niet helemaal lekker.
Mijn moeder werd ernstig ziek en is 30 april overleden, ..
Veel verdriet en geregel, natuurlijk weinig gefietst.
Nu zit ik met de schoonfamilie in Zeeland en gisteren een rondje walcheren/zuidbeveland gedaan.
Pokkewind en volle bak op de westkaap rijden betekent 10 km/u.
Ik was dus behoorlijk naar z'n vaantjes maar liet mij die middag verleiden tot een potje badminton door mijn zoon.
Resultaat; een zweepslag in de kuit , alsof ik schop van een paard kreeg.
Lopen en fietsen zijn nu onmogelijk en ik vrees dat mijn TNWO uitgesteld moet worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
(De TNNZ , daar zet ik i.i.g. op in)
Nu zit ik met de schoonfamilie in Zeeland en gisteren een rondje walcheren/zuidbeveland gedaan.
Pokkewind en volle bak op de westkaap rijden betekent 10 km/u.
Ik was dus behoorlijk naar z'n vaantjes maar liet mij die middag verleiden tot een potje badminton door mijn zoon.
Resultaat; een zweepslag in de kuit , alsof ik schop van een paard kreeg.
Lopen en fietsen zijn nu onmogelijk en ik vrees dat mijn TNWO uitgesteld moet worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
(De TNNZ , daar zet ik i.i.g. op in)
Voor wat het waard is: de Garmin GPSMAP60 staat vanzelf op 'automatisch', het verschuiven kun je alleen uitzetten door zelf de kaart te verschuiven (dat zal wel hetzelfde zijn als wat dat pookje doet).bert l. schreef:Die joystick-pook is om vanaf te blijven tijdens het rijden.
Voor mij werkt dit:
Ik vraag me af waarom je tracks naar routes omzet. Zelf heb ik de ervaring dat het apparaat een route nét even anders kan uitrekenen dan op de PC bedoeld omdat de parameters verschillen. Je hoeft dan alleen maar de track te volgen (bij voorkeur met tracklog aan want dan zie je wat je gedaan hebt). En o ja, zet de track-weergave op de kleur "zwart" dan steekt hij goed af bij de kaart zoals de OpenFietsMap.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Gecondoleerd, sterkte en beterschap!fools schreef:In mijn persoonlijke voorbereiding gaat het niet helemaal lekker.
JJ
Ook mijn condoleances. Volgend jaar bij versie 2.0 een nieuwe kans.JJ schreef:Gecondoleerd, sterkte en beterschap!JJfools schreef:In mijn persoonlijke voorbereiding gaat het niet helemaal lekker.
Humps are for camels
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rt/4058451
De fietsweerverwachting voor 25/26 mei staat online. Klikken op de tab "14 dagen".
Waarde van de voorspelling onbekend. Hoort bij de voorpret.
De fietsweerverwachting voor 25/26 mei staat online. Klikken op de tab "14 dagen".
Waarde van de voorspelling onbekend. Hoort bij de voorpret.
Humps are for camels