TLD D2 helm sizing
Moderator:Beheerders
Ik heb momenteel een POC helm maat L/XL, maar ik wil graag een extra helm erbij voor noodgevallen zeg maar. Nu hebben ze bij de troyleedesigns.nl d2 xl/xxl in de aanbieding.
Nu twijfel ik of deze passen, ik wil niet alleen op een size chart afgaan want die zijn niet altijd even accuraat. Nu zit mijn POC opzich goed, maar wel vaak wat aan de strakke kant. Hoe is de sizing van een D2 van TLD? Want dat kan ik niet echt duidelijk terug vinden. Heeft er iemand ervaring?
ps ik heb al gezocht, maar geen duidelijk antwoord.
Nu twijfel ik of deze passen, ik wil niet alleen op een size chart afgaan want die zijn niet altijd even accuraat. Nu zit mijn POC opzich goed, maar wel vaak wat aan de strakke kant. Hoe is de sizing van een D2 van TLD? Want dat kan ik niet echt duidelijk terug vinden. Heeft er iemand ervaring?
ps ik heb al gezocht, maar geen duidelijk antwoord.
Ik heb een 661 M helm, die is door de jaren heen wel 'ruim' geworden, er van uit gaande dat mijn hoofd niet gekrompen is. Die helm gaat ook al te lang mee.
Ik heb bij TLD ook in (mogelijk diezelfde) aanbieding een M/L helm besteld, voor een hoofdomtrek van 59-59 cm (even uit het hoofd). Ik zit op 58,5 dus dat zou mooi moeten passen.
Die komt vandaag binnen, dan wil ik er gerust even op terug komen straks.
Ik heb in Malmedy een nieuwe XL/XXL van Beast gepast met het oog op die aankoop, en die zat me niet ruimer dan de 'versleten' 661, en de opvulling van 2x +-5 mm zat daar nog niet in. MAW: ik heb het toen niet geprobeerd, maar allicht zou die vrij goed passen met die opvulling er nog in.
Natuurlijk heb je graag dat een helm goed past: Niet te krap, en dat hij ook niet zo los zit dat hij voor je zicht kan vallen...
Ik weet niet of je wat hebt aan die info...?
Ik kijk straks even hoe die M/L past, en kom er dan nog even op terug moest je er wijzer van worden
Regards
Robin N
Ik heb bij TLD ook in (mogelijk diezelfde) aanbieding een M/L helm besteld, voor een hoofdomtrek van 59-59 cm (even uit het hoofd). Ik zit op 58,5 dus dat zou mooi moeten passen.
Die komt vandaag binnen, dan wil ik er gerust even op terug komen straks.
Ik heb in Malmedy een nieuwe XL/XXL van Beast gepast met het oog op die aankoop, en die zat me niet ruimer dan de 'versleten' 661, en de opvulling van 2x +-5 mm zat daar nog niet in. MAW: ik heb het toen niet geprobeerd, maar allicht zou die vrij goed passen met die opvulling er nog in.
Natuurlijk heb je graag dat een helm goed past: Niet te krap, en dat hij ook niet zo los zit dat hij voor je zicht kan vallen...
Ik weet niet of je wat hebt aan die info...?
Ik kijk straks even hoe die M/L past, en kom er dan nog even op terug moest je er wijzer van worden
Regards
Robin N
Go big or Go home
-
- Contacteer:
ik heb een hoofdomtrek van 58,5 cm, dat is bij TLD D2 M/L (58-59 cm).
Vandaag voor het eerst mee gereden, zit perfect, past perfect, ik heb nog padding om de helm op te vullen maar dit is voorlopig niet nodig...
Ik zou de sizing chart dus gewoon blindelings volgen als ik jou was
.
Groeten
Vandaag voor het eerst mee gereden, zit perfect, past perfect, ik heb nog padding om de helm op te vullen maar dit is voorlopig niet nodig...
Ik zou de sizing chart dus gewoon blindelings volgen als ik jou was

Groeten
Go big or Go home
helm
Hoi ik heb me de helm ook aangeschaft, ik heb een omtrek van ong. 62(zonder haar) en hij zit super!! Je kunt hem met padding(meegeleverd) nog kleiner maken maar daar houd ik niet zo van. Vette helm(zeker voor die prijs)
Lekker, ech LEKKER!!!!