Pols protectie

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
scamid
Pols protectie

Bericht door scamid » do jun 02, 2011 10:27 am

Bij iedere val of rare landing die ik maak heb ik ontzettend las van mijn linker pols.
Om dit te verkomen en mezelf te beschermen ben ik aan het rond kijken voor pols protectie.

Omdat ik ook handschoenen draag kan ik niet alles gebruiken. Daarom had ik deze op het oog:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=53440

Het pols gedeelte is te verwijderen waardoor het een gewone handschoen is. (alleen iets warmer)

Iemand ervaring hiermee of met andere pols bescherming?

DESL

Bericht door DESL » wo jun 29, 2011 6:45 pm

Heb zelf alleen ervaring met de Fox versie, maar mijn bevindingen zijn:

Helpt niet echt veel of je moet ze zo strak aansnoeren dat ze niet relaxed meer zitten of zelfs de bewegingsvrijheid belemmeren.

Gewoon je pols goed rust geven (kan best even duren) was voor mij de beste optie.

Just mij 2 cents!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

chillozz

Bericht door chillozz » wo jun 29, 2011 7:58 pm

misschien is het wellicht iets om je pols beter te trainen,

aangezien ik spuiter van beroep ben hebben ze mij aangeleert veel met je polsen in lauw water draaibewegingen te maken hierdoor wordt je pols soepel dit kan al veel schelen.

anders miss een powerball een aanrader ( wordt veel bij mxers gebruikt voor pols en onderarm te trainen)

mij lijkt in ieder geval trainen een betere optie dan het als het ware opsluiten want hierdoor komde de krachten ergens anders terecht waardoor je je probleem waarschijnlijk verschuift

suces in ieder geval
psn:chillozz
come and beat me ;)

have fun

Die ene

Bericht door Die ene » za sep 15, 2012 7:22 pm

Als je je pols inflexibel maakt breekt je onderarm ipv je pols. De kracht moet immers ergens heen.

IRI3dAILY

Bericht door IRI3dAILY » di mar 19, 2013 10:00 pm

Maf dat niemand het hier over een polsbrace heeft, thats the shit voor zwakke en gevoelige polsjes! Check it: http://www.24mx.nl/motorcross/p/evs-pol ... port/s325/

Deze is van evs, maar je hebt ze ook nog van andere merken. In combi met je gloves prima te dragen en geen belemmeringen in comfort! Zelfs meer vertrouwen!! Wordt ook veel gebruikt in de mx.
Stop working, go out and ride

Progravity teamrider

www.progravity.nl

Plaats reactie