Bandenkeuze

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
morin
Bandenkeuze

Bericht door morin » wo okt 03, 2012 10:24 pm

Ik ben opzoek naar een nieuw setje banden.
Heb nu voor een muddy mary(performence) en achter een big bitty(performence).
Maar als het droog weer is dan rollen ze zo zwaar, en rij snel lek.
Ben opzoek naar een bandje voor niet al te nat weer.
Ik hoor graag ervaringen.
Alvast bedankt.

WinDH

Bericht door WinDH » do okt 04, 2012 5:47 am

Ik blijf plakken bij/met ;) Muddy Marry's. Om lekrijden tegen te gaan kan je de evolution line gebruiken. Ik heb het liefst banden voor bijna iedere weersomstandigheid (all komen ze in de echte blubber nog wel wat te kort).
Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do okt 04, 2012 7:11 am

Ik rij nu met Intense Invaders en ik ben er diep gelukkig mee. Doen het ook nog wel aardig in de modder trouwens

http://www.intensetyres.com/itdh-iv-235.html

voodoo

Bericht door voodoo » do okt 04, 2012 9:38 am

Heb je al eens aan deze gedacht?

http://www.bike-components.de/products/ ... ifen-.html

Ben zeer tevreden over de 2.4 reinforced.Moet wel in je vork passen,valt nogal groot uit.

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » do okt 04, 2012 5:07 pm

kijk eens bij continental. de Baron of Kaiser(rammstein project) wel in de black chili compound nemen,want die hebben de beste grip en gaan langste mee.

divere rules

Bericht door divere rules » do okt 04, 2012 5:47 pm

sherlock schreef:Ik rij nu met Intense Invaders en ik ben er diep gelukkig mee. Doen het ook nog wel aardig in de modder trouwens

http://www.intensetyres.com/itdh-iv-235.html
ken je wel gebruiken zaterdag en zondag :lol:

IRI3dAILY

Bericht door IRI3dAILY » do feb 21, 2013 12:06 am

Ik heb nog een vraag mbt tot bandenkeuze:

Ik rijd nu met mijn DH bak met maxxis minions super tackys.
Ben hier tevreden van op welk terrein dan ook, alleen is mijn achterband redelijk snel opgereden en denk ik dat ze idealer zijn voor natte en modderige omlopen op zowel harde als zachte ondergronden. Dat is toch wat ik na een seizoen heb ervaren. Ook heb ik ze gedurende het hele jaar gebruikt op droge tracks met harde ondergrond, bos en alle tereinen eigenlijk.

Nu zou ik daarom voor komend seizoen bij droog weer met de maxxis high rollers willen rijden zowel voor als achter alleen vroeg ik me daarbij af welke verhouding ik dan van rubber moet kiezen.... Beide super tacky of ene super tacky en andere maxx pro?
Zijn die high rollers ook goed op bostracks en wat lossere ondergronden?

Bij nat weer en modder weer daarentegen zou ik dan de minions plaatsen en dan beide super tacky.....

Iemand ervaring met deze banden en zou ik hiermee een goede keuze maken of wat doen jullie?

Graag geen andere adviezen over andere merken want ik wil enkel met maxxis rijden!

Let me know :arms:
Stop working, go out and ride

Progravity teamrider

www.progravity.nl

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » do feb 21, 2013 10:06 am

Mijn favoriete allround keuze is Maxxis minion dhf supertacky langs voor, en een minion dhr 60a langs achter
Heeft ronde wielen

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do feb 21, 2013 10:51 am

IRI3dAILY schreef:Ik heb nog een vraag mbt tot bandenkeuze:

Ik rijd nu met mijn DH bak met maxxis minions super tackys.
Ben hier tevreden van op welk terrein dan ook, alleen is mijn achterband redelijk snel opgereden en denk ik dat ze idealer zijn voor natte en modderige omlopen op zowel harde als zachte ondergronden. Dat is toch wat ik na een seizoen heb ervaren. Ook heb ik ze gedurende het hele jaar gebruikt op droge tracks met harde ondergrond, bos en alle tereinen eigenlijk.

Nu zou ik daarom voor komend seizoen bij droog weer met de maxxis high rollers willen rijden zowel voor als achter alleen vroeg ik me daarbij af welke verhouding ik dan van rubber moet kiezen.... Beide super tacky of ene super tacky en andere maxx pro?
Zijn die high rollers ook goed op bostracks en wat lossere ondergronden?

Bij nat weer en modder weer daarentegen zou ik dan de minions plaatsen en dan beide super tacky.....

Iemand ervaring met deze banden en zou ik hiermee een goede keuze maken of wat doen jullie?

Graag geen andere adviezen over andere merken want ik wil enkel met maxxis rijden!

Let me know :arms:
High Rollers slijten niet meer of minder dan Minions dus daarvoor hoef je niet over te stappen. Denk dat je bij de meeste parcoursen wel genoeg hebt aan een 60a achterband en die gaan een stuk langer mee dan ST's.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do feb 21, 2013 10:58 am

En wat de keuze tussen DHF en HR betreft, zelf vind (!) ik Minions op alle ondergronden fijner omdat ze geleidelijker gaan glijden dan HR's waardoor je net wat meer kans hebt te corrigeren.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

IRI3dAILY

Bericht door IRI3dAILY » do feb 21, 2013 1:43 pm

Hier heb ik wel wat aan! Thnx guys 8)
Stop working, go out and ride

Progravity teamrider

www.progravity.nl

Plaats reactie