Koga Miyata - Project

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Basabc
Koga Miyata - Project

Bericht door Basabc » za feb 02, 2013 10:00 am

Een tijdje geleden heb ik dit frame gekregen. Het frame was erg fanatiek gebruikt, en had zo zijn nodige beschadigingen, vanbinnen waren de frame buizen begonnen met roesten en zitten er twee kleine roest gaatjes onder de top tube. Maar dit heeft mij niet weerhouden om de fiets een nieuw leven te geven. De achtervork en de voorvork die op tafel ligt zitten nog goed in hun chrome.
Afbeelding
Na een tijdje schuren is dit het resultaat geworden. (Achteraf besef ik dat ik veel beter had moeten schuren, zodat de verf laag beter hecht, maar alles moet de eerste keer zijn)
Afbeelding
Ik heb besloten het frame voor de verandering te verven in plaats van te spuiten. Ik heb een potje hamerslag gehaald, en ben aan het werk gegaan.
Afbeelding

Ik had nooit verwacht dat een geverfd frame ook mooi kon zijn. Ik ben tevreden met wat het geworden is.

Foto's van de opbouw volgen nog.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za feb 02, 2013 6:25 pm

Nice! Weet je zeker dat die gaatjes door roest ontstaan zijn?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Basabc

Bericht door Basabc » za feb 02, 2013 6:45 pm

Ja, helaas zijn ze door roest ontstaan. Ze zien er ongeveer uit als het onderstaande plaatje, maar dan 1 a 2 mm. De bovenste buis is hierdoor een beetje kwetsbaarder, waardoor de kans groot is dat ik snel door het frame zak.
Afbeelding

marten

Bericht door marten » za feb 02, 2013 8:47 pm

JJ schreef:Nice! Weet je zeker dat die gaatjes door roest ontstaan zijn?

JJ
Frames die in een chroombad hebben gehangen zijn daarvoor compleet ontvet en gebeitst. Doorgeroest van binnen uit kom je dan vaak tegen!
/Marten

Basabc

Bericht door Basabc » di feb 05, 2013 3:02 pm

Zoals gezegd kwamen er nog een paar foto's aan.
Afbeelding

Even tussendoor, iemand bekend met deze man? Cees Boer? Deze stuurpen zat in mijn Concorde frame.
Afbeelding

Roest plekje, flinke laag Hammerite overheen om te zorgen dat hij niet verder gaat roesten.
Afbeelding

En het totaal plaatje.
Afbeelding[/list]

nutsjesmoar
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » di feb 05, 2013 4:42 pm

Cees de Boer zal wel gewoon een recreant zijn ;) Een man in mn fietsgroepje rijdt op een flandria uit de jaren 90, ook met zn eigen naam op de stuurnok.

Leuk fietsje trouwens, alleen zou ik wel eens op zoek gaan naar een ander frame ;d, ziet er niet heel gezond uit.

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di feb 05, 2013 4:43 pm

Ziet er nice uit!! :arms:

Basabc

Bericht door Basabc » di feb 05, 2013 6:21 pm

Thanks, ik ben dagelijks druk zoekend naar een nieuwe opknapper. Maar ik hoop toch stiekem dat deze nog een tijdje mee gaat.

Plaats reactie